När man bara drar replik för att slippa krångla, min pappa är rik, vill du hångla?

Någon mer än jag som såg Melodifestivalen i lördags?
(Vill bara påpeka att det är skönt att hela svenska folket gått och blivit ironiska. Jga kan ju inte själv förneka att jag tyckte att Christer Sjögrens nummer gick hela töntvarvet runt till att bli roligt. Nog om detta.)


Någon mer än jag som såg Björn Gustavssons framträdande i Melodifestivalen i lördags?
Jag gissar på att ni såg det.
3½ miljoner svenska bänkade ju sig framför TV:en och slog på skitprogrammet.
År efter år.
Som en vän till mig sa: "Det är så äckligt och hemskt, ingen bra musik alls. Men det är som en bilolycka, man måste helt enkelt titta. Ju äckligare desto bättre."


Fan, jag kommer av mig hela tiden!

Björn Gustavsson alltså. The younger.
När han entrade scenen i sin coola mantel som om att vi skulle på en kultträff men drog av sig den och i sin åtsmitande kostym började dansa och mima till "What is Love" av Haddaway så var det två saker som dök upp i min skalle.

Den första, Björns politiska aktion då sångtexten gick "What is right? What is wrong?"
Under sats nummer ett såg det ut som en kille på 16 bast som försökte sätta på sin flickvän fastän hon inte riktigt fattade vad som hände.
Sats nummer två fick ett arsle i luften som vinkade fram och tillbaka.
Hur man väljer att tolka Björns agerande är högst personligt, jag för min del, med tråkig disskussionsdödande insiderknowledge med all säkerhet vet att det var ironi och driveri med samhället.
Annars kan man ju ta det helt annorlunda om man vill. Det som är så mycket intressantare att tolka saker som.
Åke Green kanske hänger på den teorin?

Det andra Björn gjorde.
Jag kan nog garantera att sisådär 99% av tittarna, någon gång under Björns dans, tänkte tanken "Vad gay han är."
In matter of fact så tog han mestadels samma danssteg som sina kvinnliga bakgrundsdansare.
Vem noterade att de såg gay ut?
En millimillimilllimillimilliprocent?
Eller ingen alls.


Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

Men det var ju du som inte förstod att min åsikt är att negrer judar och invandrare inte kan jämföras med prostitution som sagt... orkade bara inte skriva RELIGION HÄRKOMST HÄRSTAM HEMLAND NATIONALITET etc etc, jag är ingen petig människa.. jag beskrev det med ordet nationalitet ist för att skriva alla, big deal att analysera det liksom..
Vem är det inte som har förståelse för andra människor egentligen, jag är invandrare och jag har en annan nationalitet.. förstå bara :) Jag har mkt förståelse för människor, MEN INTE VIDRIG PROSTITUTION. trög.trög

2008-02-13 @ 04:05:10
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se
Postat av: Sandra

Det är en ganska stor skillnad på att vara slarvig/opetig och att skriva helt felaktiga saker.
Dessutom försvarade du ju ditt uttalande flera gånger om, så antingen är du bara oinformerad eller rent dum.

Och jag förstod precis vad det var du försökte få fram och, jag håller med dig. Arbete och personlig härkomst är två vitt skilda saker.

Jaha, nu ska du kasta i ansiktet på mig att du är invandrare också. Vilket argument.
Så... så himla ovidkommande.

Prostution är ett arbete, men man skall inte fördöma människorna som arbetar bara för det.

2008-02-13 @ 04:16:39
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: Sofie

yeah, Björn är genialisk.

sluta tjafsa med Maria nu, det är helt klart att ni aldrig kommer att komma överens och inte lyssnar på vad den andra säger över huvud taget. haha.

2008-02-13 @ 09:24:29
URL: http://ricochet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0