Fear no darkness

image360

För du var full på Liseberg
Och du har knarkat på Henriksberg
Men visst var det så att nån annan har gjort det här förr?

Objektivet är äntligen här!

image359


Jag fick ett ganska så trevligt paket på posten idag.
Paketet var även mycket underhållande i sig självt. Ja, ni kan ju läsa själva.

Clothes and fashion is quite dead in Sweden

Idag när jag vart ute så såg jag ett gäng tjejer i för tajta kläder, som vanligt. 
Hujedamig säger jag bara.
Det verkar finnas någon slags imbyggd defekt i kvinnor hjärnor att man alltid skall köpa kläder i en storlek för liten än vad man är byggd för. Och inte bara vanliga Svensson inte, mångt och mycket modefolk är tröga i huvudet här i Sverige.
Och det är de som förvånar mig mest.
Om man är det minsta lilla yttepyttemytteintresserad av mode så borde man veta och kunna föreställa sig att en kavaj skall aldrig vara menad att bara kunna knäppas precis under brösten.
Eller att det faktiskt inte är snyggt med fettvalkar som väller över då man tagit på sig ett par för små byxor,
Eller den där alldeles för lilla tröjan som man matchar byxorna med så att resten utav mänskligheten måste stå ut med skiten också.
Dö, dö, dö.
Bara för att ni har en 34:a så betyder det inte att ni är snygga!

Hysteri, någon?

W00t?!
Läste nyss i Kenzas blogg om nån skit ang. Tokio Hotel, problem med stämbanden för Bill Kaulitz och sådär, blablabla, jag bryr mig inte. Hela turnén är inställd, tusentals flickor grinar ihjäl sig.
Okey, jag tycker faktiskt rätt synd om dem.
Men.
Det var inte det som fångade mitt intresse, nej det var det faktum att;
Hon sa att hon fick veta detta igår utav sin vän som ringde från Dortmund där hon satt och köade inför Tokio Hotels spelning där. Inget konstigt alls med det.
Förutom när jag förstod att spelningen är på måndag...

Jävla väder

Var är våren?!
Jag får ett aggressivt utbrott snart om det inte blir varmt!
Jag har vant mig vid halvvärmen igen och att gå tillbaka till vinterkläder är big no way.
Jag vill ha sommar och sol? Hohooo?

Schulman's up for halshuggning igen

That's it then.
Läste gårdagens tidning och tydligen så är Schulmanbrorsorna är utslängda från VF.se på grund av något inlägg om Cicci Renström Suurna -whoever that is-.
De var för grova i sina skriverier enligt vf.se.

Well.
Det är ju bra att någon säger ifrån när det går för långt. (även om jag förespråkar att man kan skämta och driva med allt och alla.)
Men vad fan väntade sig vf.se? En gullemysblogg där alla gillar alla och det är rosa fluffmoln? Nej, jag tror inte det.

London calling? No wai, London is rejecting me

49935-356



Kajsa är i London just nu
Och nejdå, jag är inte alls avundsjuk.
Jag sitter inte alls och surar över att det tar ett bra tag innan jag kan åka dit igen. Nejdå.
Inte jävla alls.


And now you see her

Den där BlondinBella alltså.
Jag är så himla ambivalent i hur och vad jag skall tycka om henne.

För visst, hon framför sig själv som urblåst och tråkig.
Intelligens som lyser med sin frånvaro.
Och när folk kritiserar henne så är svaren i stil med "det är bara avundsjuka."
No way att det är avundsjuka. Snarare förakt för den massiva hjälp hon ger dagens sjuka ideal.
Hennes sätt att få tusentals unga flickos självförtroende att mosas än en liten bit till.
"Alla duger som de är"
"Jag vill höja flickors självförtroende"
Och det visas genom att visa snygga kläder som flickorna aldrig i sitt liv har råd med?
Att allting är så underbart och bra hela tiden. Det är inte underbart och bra hela tiden. Man bara bloggar helt enkelt inte när det är dåligt. Men för läsarna så går en annan bild fram.
Uteslutning är också talande om nu någon råkat missat det.

Men hur mycket jag än avskyr hennes ståndpunkter och person så kan jag inte neka till att hon har ett riktigt bra företagshuvud. Eller ja, hennes pappa.

En vanlig jävla svensk fredagskväll

Mina grannar har sex.
Just nu.
Emot min vägg.
Ziggy Stardust-skivan vinglar lite lätt fram-och-tillbaka i sin hållare.
Veckans knull.

Fredag kväll.
Tacos med familjen.
Desperat försök att låtsas att tonårsbarnen fortfarande är småbarn, fast de i själv verket letar lägenhet.
Lov om snacks och godis i mängder.
Mutor som får barnen att stanna hemma, det vill säga - tills godiset är slut.
Sen blir det fest för barnen. De drar iväg på någon dekad fest hos en klasskompis och super sig fulla och spyr över bästisens knä. Lite hångel, lite tafs och lite väl mycket ångest.
Föräldrarna sitter hemma.
Vet inte vad de skall göra när Så Ska Det Låta/På Spåret/Let's Dance är slut.
Ingen rolig film att se. Det finns det ju aldrig.
Så vi följer samma gamla vanliga mönster och får oss lite sex.
Wham bam, thank you ma'm.
Så var ännu en fredagskväll gjord.

Bara en vecka kvar tills nästa omgång.

Bara så ni vet.

(The site is under construction)

And even the brightest star sees 'emselves in the looking glass

Today is a good day.
Tänkte jag när jag vaknade.
Sen gick jag upp, tog på mig morgonrocken och tassade ner till toaletten.
Golvet har aldrig frusit så mot mina fötter förr.
Och min andning gav upp så jag fick låta så en motorsåg för att kämpa in luft. Det gick över efter ett tag.
Åkte in till skolan för att låna en dator men tror ni att någon fanns där för att hjälpa mig?
Pfft.

Nog med självömkan!

Nästa lördag åker jag till Stockholm och där blir jag kvar tills slutet utav April.
Jag kan lugnt vara sjuk nu under påsk, lyckan som kommer när jag åker till Sthlm är obeskrivlig.
Det blir en hektisk tid men det blir riktigt, riktigt intressant.
Får vara en massa med in lilla kusin Edvin, får träffa vänner som jag missat att träffa på snart ett halvår (and even longer) får träffa en massa nya människor och praktisera för världens bästa :)

Lunar Works säljer!

image358(och även Tyda.se's och Bilddagboken.se's) ägare Sten Mörtstedt har nu bestämt sig för att sälja av både Lunarstorm och Bilddagboken till högstbjudande.
Med tanke på Bilddagbokens tvära kast i måndags till att likna hitta.se no. 2 gör nog inte sidan alltför attraktiv.
Om nu inte alla arga biddagbokenanvändare går samman och köper upp sidan för att sedan fixa tillbaka hur det var förut?
What do you say? Gemensamt köp av bdb?
Funkar i teorin. Eller nej, det gör det ju inte alls, det är bara en massa emos och töntfolk där och de är lika lätta att få engagerade och aktiva som ett gäng koalor. (Även om de är lika lätta att leda som får...)



Världens smidigaste lösning

När en människa blir sjuk på det sätt att hon spyr och har ont i magen så brukar hon vanligtvis bli äcklad av tanken på mat.
På grund av detta så brukar hon heller inte äta.
Vilket resulterar i att folk ofta går ner i vikt när de är magsjuka.
Inte så hemskt ologiskt alls.
Man blir äcklad utav något och undviker det helt enkelt.
Som med spindlar.
Om man tycker illa om dem så gör man andra saker än att sitta och pilla på närmsta spindel som kryper in i ens hus.

Men jag å andra sidan, när jag är sjuk så blir jag så äcklad utav mat att jag spyr bara utav åsynen utav mat för att sedan hetsäta upp allting i hela kylskåpet och sen glömma av att jag mår illa.
Vilket resulterar i att jag går upp sisådär 5 kilo varenda gång jag är sjuk.


"Växthuseffekten ökar temperaturen"

Yeah, in my ass.
Men påverkar vädrat, oh yes.
Igår var det 16 grader varmt och j kunde faktiskt cykla bort till farmor endast iförd byxor/t-shirt/sjal.
Och idag är det snöstorm. Verkligen snöstorm.
Det absolut mest komiska var att jag och mamma övertalade pappa igår att "vi kan ta ner presseningen (som är som ett tält runt vår altan) nu, det kommer inte snöa något mer i år."
Lyckat.

Ont.

Jag är så sjuk att jag kommer dö snart.
Inte bra alls.
Måste vara på topp när jag åker till Stockholm.
No matter what.

I övrigt så blev jag lite lätt sur på Mattias som inte lyckats fixa fram mitt teleojektiv ännu.
Får hoppas på att de fått in det imorgon.
I need.
Neeeeed.

Vi ramlar gamla gatan fram

Igårkväll såg fört ut att bli en pannkaka men efter lite härligt smsande så fixade sig det hela.
Drog till Uppåt Framåt och mötte upp Peter och allting var fint. Mötte massor av folk som jag kände igen mer eller mindre, däribland Carl R Belfrage, ni vet han från Nöjesguiden?
Honom tyckte jag synd om, eftersom han är en mediaprofil så skapar ju folk sig en uppfattning om vem den privata Carl är och därefter behandlar honom utefter de fördomar de har mot honom.
Det leder även till en jävla massa dösnack som Carl antagligen skulle döda för att få slippa.
(Note to self; bli inte känd)

Det sista jag mötte innan vi drog därifrån var Frida Berggren. You know, hon med den extremt fina och nyktra pojkvännen. Han som spelar bra musik men utåt sett verkar som om att han inte minns en enda av dem?
Han kom insläntrande strax bakom henne.
Men gosh vad hon var snygg.
De flesta kidsen var rätt söta ändå, alla var inne i hypen "look nördig forever and ever".

Nu skall jag göra mig iordning och vänta på Emelies samtal så vi kan bestämma vart vi ska nånstans.
Jag hoppas på On Our Honeymoon eftersom de lånat upp djsnubbarna från klubben Indigo som i vanliga fall huserar på Blekingska Nationen i Lund.
Det, plus att Palle undt ppl är påväg hit och vill få dit mig med.

You got of the swing like you didn't care

image354

Jag fyllde år idag.
Fast ja, det blir ju igår, rent vetenskapligt och sådär.
Men iallafall.
Det var jätteroligt, fick en massa presenter och telefonen var i princip aldrig avstängd.
Grattis, grattis, grattis.
Imorgon skall jag åka och köpa mig ett nytt, fint teleobjektiv.
Kanske ett fisheye också. Bara för att de är så sjukt roliga att leka med.
Resten utav mina pengar som jag fått skall gå till min Sthlmsvistelse.
Räknar med att det kommer gå på en jävla massa att leva. Tjoho.

Allt som allt så har det varit en jättebra dag. Förutom en sak.
En sak, eller snarare, en person som verkligen fattats mig idag.
Jag börjar väl sakta ge upp hoppet eftersom det mer och mer börjar kännas som om man aldrig gillade mig från första början. Att man aldrig spelat någon roll. Att jag aldrig betytt.
Eftersom det har vart så lätt, att utan ett ord, kasta bort mig totalt.


Pinsamt värre

Det är synd om Carola.
Hon sjunger bra men tillsammans med Andreas Johnsson så blir det platt fall och hon liknar snarare en halvkackig estet-3:a än den artist hon verkligen är.
Andreas sjunger så mycket stadigare och bättre än vad Carola gör och därför borde nån stoppat dem att kracha bilden av Carola som begåvad och välsjungande.

-----------------------------

Oooookeeej.
Nog för att Carola och Andreas inte passar bra ihop sångmässigt och att låten var sämre än förväntat, men hurfan hände det där? Nu blev jag ju lite besviken faktiskt.

Long time, no see

Jag vet att jag är astråkig ibland.

Men de senaste veckornas schema har mer liknat något man skulle finna i Auschwitz än i min kalender.
Gosh, hundratals grejer att göra, fixa, skapa.
Inte för att det är mindre just nu, Emelie fyller år idag och jag fyller år på söndag.
Fast jag stänger nog in mig på mitt rum med några liter glass på söndag.

Och jag har börjat gymma!

Ni läste rätt. Jag. Har. Börjat. Gymma.
Motion.
Shit. Men det är mysigt och roligt. Dessutom ger mitt gymkort mig fri acess till yogaträningarna så nu ska jag bli fit for fight både i kropp och själ, haha.
Men jag behöver avslappning så då passar ju yoga perfekt!

image353

Förresten så har jag vunnit en dikttävling, det förvånar mig sjukt mycket men jag är glad. Den skall vara förord till nån bok, jag fattade inte riktigt, menmen.

RSS 2.0