Lite info :P

Har man tråkigt så får man underhålla sig själv!


Bil:
Har ingen men någon gång där i framtiden så satsar jag på att ha en äkta röd Ferrari.

Väska: Massa olika? Nejmen trotjänaren är väl min svarta The Ark-väska....fast min lilagröna storblommiga är riktigt snygg också =) 

Skor: Converse, converse och converse.

Boots: Svarta skinnstövlar som är högklackade, ganska "avskalade" och rena, inte alls mycket detajer.

Jacka: MASSA olika? Typ min gröna arméjacka, min blåa marinsoldatsjacka, min blåvita kaptensjacka, min begia med 534334 knappar, min svarta i fuskpäls....och några till ^^

Kappa: Är inte så mycket för kappor då jag inte är alltför lång, men jag är ganska kär i en just nu, den har stooora knappar, är brun och har gräddvita "kanter". Kärlek.

Jeans: Cheap Monday är min kärlek!

Klänning: JAAA!! Jag har korta, jag har långa, jag har prickiga, randiga, psykadeliska, blommiga och massa mer, jag älskar klänningar!

Kjol: Nejnejnejnej! Hemskt. För det mesta iallafall.

Överdel: "Klänningsöverdelen"? Nejmen...jag har ofta långa tröjor och tajts under också. En och annan t-shirt glider på ibland också.

Accessoar: Mitt svarta pärlhalsband och mitt svarta vintageskärp <3 Jag har inte många skärp men just det älskar jag till tusen och använder till sisådär allt :P

Smycke: Halsband helt klart. 

Parfym: Chanel no.5 som farmor köper till mig :P nejmen...det mesta som funkar...och när jag är lat så ingenting :P Men det finns en Gauntier som jag vill ha, den luktar lite "körsbärigt"

Hårprodukt: Wella Rock'n'Hold

Ansiktsvård: Usch då, det varierar eftorsom jag aldrig hittar nått som funkar bra.

Lotion: CCS alla produkter eftersom morfar får gigantiskt mycket gratis då han känner snubbarna som äger det :P

Smink: Folk brukar prata om vardagssmink och festsmink. Jag har inget av dem, jag sminkar mig som om det var min sista dag i livet varje dag. Mascara, kajal, ögonskugga, rouge, puder, läppstift, ja hela kitet ^^ Och ja, mycket pengar blir det. Men tyvärr är min hy lite fet så det stör sig en massa med kajalen och jag blir sotig under ögonen :/

Duschcreme: Typ....Palmolive

Shampoo: Faktiskt en riktigt bra, jag fick utav min kära morbrors tjejs mamma som är frisör, det heter "Tinta" och är det alla frisörer oftast använder när de tvättar ditt hår på salong.

Peeling: Jag kör på en peelinghandske istället.

Nagellack: Jag gillar nästan bara svart när det gäller naglar då det blir så...ja jag vet inte, men det är inte särskilt snyggt med färgade naglar av nån anledning. Men svart är kärlek :P

Tandkräm: Aquafresh, någon skum förpackning som verkar ganska ny på marknaden :P Man trycker på den så kommer det ut som i en gräddtub.

Norge

Just nu för en månad sen så var jag och Sofie mycket bajsnödiga.
Och vi sprang runt och sjöng hemska sånger. Tänk Botten Anna och Zlatan-låten. På en parkeringsplats. På landet. I lilla jefla miniHorten dit ingen hittar utan GPS.
Det känns som evigheter sen jag var där, vi var där, där där vi var kändisar och uppassade av förvirrade norrmänn som gjorde de mest skumma saker.
Det är väl ungefär två timmar kvar "innan konserten börjar" och ungefär 1 timma och 55 minuter tills vi går fram till scenen.
Det känns som igår men ändå som om det var för flera år sedan. Hur kan en månad vara så mycket? Hur kan en månad sudda ut minnets uppfattning om tid?

Iallafall, Horten, och med allt vad de dagarna gav, var underbart. Okey, en sak var inte underbart men det ska inte upprepas I hope. Eller hur?

Omöjligt? :P
Jag ska bara säga att Emma, Ola, Sofie, Martin och Lasse - Ni förgyller min värld

Orientering!

Jag bara älskar orientering. Lera, svett, förvirring, skrubbsår och totalt jävla vilse.

Vi orienterade imorse. Eller...vi skulle göra det iallafall, jag, som är självutnämnd mästare i att försvinna åt fel håll så fort jag med hjälp av en dåligt utritad karta ska leta efter små jävla orangevita kuber i skogen gjorde det inte.
Fast, jo jag dök upp, hämtade karta gick in i skogen och sen gick jag ut igen.
Jag, Bea, Carl och Alexandra klarade inte bara av det och så tillslut svimmade lilla miniAlexandra i hettan. Lyckan var total så fort hon vaknat upp och så eftersom vi var ju självklart tvungna att ta ner henne till skolan och få hem henne. Det var synd om henne :/ Och så fick vi ingen mat i bamba heller utan vi fick gå och HANDLA mat! Skolan är störd ibland.
Ojdå. Vi missade att ta kontroller.
Lärarna var så söta och förstod oss heeelt.
Jag var mest bara glad över att slippa få springa fel och komma ut i andra änden av kommunen, som senaste gången då jag dök upp ca 1 mil från området vi ens var på. Ja, jag suger på orientering. Men det skumma är att jag är jättebra på att orientera mig i städer ^_^

Nu ska jag ta och se om dom mailat mig angående videobandet jag köpte på Tradera.

Möllenöh :P

Idag åkte dom hem igen. Mööh.
Kommer längta som faan tills den 13 oktober.
Menmen, jag har mycket att sysselsätta mig med juh! D.v.s. om jag bara tar mig tiden att engagera mig i det hela :P

Nu ska jag sova hoppas jag iallafall, annars får jag väl sätta mig och fortsätta med min bilduppgift som jag för en gånsg skull faktiskt blivit nöjd med, får scanna in den och ladda upp här =)

Sov så gott allihop, jag älskar er alla!


(Ibland är saker skumma och ibland störda. Nu så är dom mest störda.^^)

Skolfoto och specialpedagoger utan någon som helst pedagogisk kompetens.

Skolfoto XD
Jag vet att det är ett sugfoto menmen.

Hittar ni mig så blir jag depp :P Jag kan meddela att jag har en mick och väldigt fina solglasögon... Hade roligare pose när de riktiga fotona togs iaf...
Får väl ladda upp dem också nångång när skolan känner sig redo efter 5 månader att äntligen skicka ut katalogen ^^

Idag så har jag gjort sisådär ingenting känns det som...jag borde jobba på naturkunskapen för tillfället men jag orkar verkligen inte, huvudet känns helt stekt och jag vill bara sova.
Får jobba lite med det imorgon på håltimmarna istället så kan jag få det färdigt då =)
Sen borde jag ju städa också, fixa upp det sista efter ommöbleringen och allt...

Idag hade vi läsförståelsetest med specialpedagogen på skolan. Och jag förstår verkligen inte att hon fått det jobbet. Efter 2 minuter fick hon en hel klass att hata henne. Mer opedagogisk och trevlig människa får man leta efter.
Dessutom skulle vi gå igenom första uppgiften tillsammans ^^ Det var en text, sen skulle man välja rubrik till den och sen komm det ett antal påståenden.
Jag tror det var ungefär 5-6 stycken och hon läste upp dem och jag direkt med dryg och uttröttad röst
"Nej, det stämmer inte för att det finns ingen fakta om det i texten"
"Nej, det står att han ville ha MINDRE inte mer"
"Ja, för i början säger de att man ska ha 4 liter och det är rikligt"

och andra sådana svar.
Jag märkte ganska direkt att hon störde sig på att jag svarade högt och tydligt på alla sakerna men det hon inte såg det var hur resten av klassen hade reagerat :P
Alla satt och småfnissade hela tiden åt mina svar och hennes reaktioner ^^
Tillslut sa hon "Jamen vadbra. Sandra förstår det här. BÖRJA DÅ DÅ."
Och så var det över och hon insåg att vi verkligen avskydde henne.
Jag vet att det är lite elakt men fan, hon kom in och behandlade oss som om vi vore mindre begåvade och tröga.
Behandlar man en människa som 3 år, ja då blir den 3 år. Men bemöter man dem med respekt och trevnad ja, då är alla vuxna.

Hej hopp, nu ska jag....ta och sova lite? Jag vet inte....borde inte göra det, blir så svårt att sova sen inatt men jag håller på att ramla ihop här ju...

Rocktåget kom tillbaka!

"Kör så att det ryker hej hej hej hej hej hej Kör så att det ryker, morsan är okey!"

Har för tillfället en viss dragning till Magnus Uggla, letade fram mina gamla CD-skivor och spelar på högsta volym :P
Neh, nu ska jag göra äppelpaj. Hade inga blåbär kvar så jag är lite småsur XD

Och förresten, jag har försökt en massa med att fixa iordning min msn men jag har så mycket konstigt folk där så nu byter jag :P
[email protected] ska man adda så får man tag i moi =)

Små saker som betyder

Jag satt och läste lite i Idas blogg alldeles nyss och jag kan inte annat än bara hålla med!
De små sakerna i livet är de som spelar roll, det som verkligen påverkar, de som ingen tror spelar roll....
Tänk om jag aldrig börjat prata med Emma efter konserten på Liseberg?
Då hade jag inte haft en av mina bästa vänner.
Tänk om jag aldrig skrivit det där lilla massmeddelandet på Lunarstorm?
Då hade jag aldrig lärt känna Helena, en av de finaste människor jag känner.
Tänk om jag aldrig åkt upp till min syssling Rickard den där veckan förra året? 
Då hade jag aldrig träffat alla underbara. Då hade jag inte träffat Viktor, syret i mitt liv.
Tänk om jag aldrig sett den där lilla annonsen i tidningen om en extra intagning?
Då hade jag inte gått den linje jag ville gå, då hade jag missat det jag älskar.
Tänk om mamma aldrig hade köpt den där skivan till mig, tänk om hon hade tagit något annat?
Då hade jag inte haft mycket alls, genom den skivan kom allt, vänner och kärlek i en enda stor harmoni.

Ta vara på nuet och bry dig om varje litet beslut!

Helvete också

Jag orkar inte mer nu.
Jag måste bort. Nu. Härifrån.




 It´s taken time, long time 
 and yet more time it will take 
 before my heart is free 
 and brave enough to break

 This sad long tale of moments passé 
 Must come to an end before it is too late 
 - Wasn´t born to hate, I was made to love  
 but I never knew it was so hard


Rebel Rebel

"Not sure if you're a boy or a girl
Hey babe, your hair's alright
Hey babe, let's stay out tonight
You like me, and I like it all
We like dancing and we look divine
You love bands when they're playing hard
You want more and you want it fast
They put you down, they say I'm wrong
You tacky thing, you put them on 

Rebel Rebel, you've torn your dress
Rebel Rebel, your face is a mess
Rebel Rebel, how could they know?
Hot tramp, I love you so!"


Jag älskar David Bowie och jag älskar den här låten. Den är helt och hållet Jag.

Hehe...

Hehe...
Saknar mina tjejer!

Jaha.
Jag tänkte berätta vad vi gjort i skolan idag men så kom jag på att det skulle vara helt stört.
För vi har... Haft massa avslappningsövningar, lekt följa John, hittat på skumma teatersekvenser och suttit på varandra i olika ställningar.
Det är en helt vanlig dag. Eller, datorn saknades, vi har iallafall sluppit vara datanördar idag.
Fast en liten stund blev det allt på lunchrasten, jag skulle fixa lite bilder och sånt :P
Så var jag ju tvungen att gå in på Maniacs och så fick jag läsa Emmas dröm från inatt.
Alla tyckte jag var helt störd eftersom jag satt och asgarvade för mig själv i minst tio minuter XD
Drömmen var så pinsam och så..."verklig" att jag var tvungen att kasta mig över datorn när de andra ville läsa "vad som nu var så himla kul"....

Jag dissar att följa med på konsert imon. I know, det är gratis och så men Hardcore Superstar, kom igen liksom ^^
Så extremt min musikstil....*hosthost*

Flodvågskatastrofen

Sitter här och är lessen och förbannad ^^
Lyssnar på No End och kan inte annat än att tänka på Arks uppträdande i Kungsan efter flodvågskatastrofen, allt var så hemskt!
Jag satt hemma vid min TV och grät, grät av medkänsla och deprission över hur snabbt ens liv kan förändras men jag grät även av förargelse, förskräckelse över hur känslokalla männiksor är, hur dumma de är.
The Ark uppträdde till förmån för all de som dog, alla de anhöriga och för att samla in pengar till att bygga upp ett land igen.
Och så. Där, längst fram. Där står dem. De där. De som jag faktiskt gillade och hade lite respekt för ändå. Men ALLT fallerade och jag hatade dem.
Man står inte och skriker efter Ola. Man står inte och skriker överhuvudtaget. MAN GÖR BARA INTE EN SÅN SAK!
Såg de inte hur deprimerade och lågmälda alla andra var? Såg de inte hur Ark var där på scen? Såg de ingenting omkring sig?

Respekt. Jag tror inte det ordets riktiga mening finns längre.

Photoshop

Jah, nu sitter jag då här och laddar ner Photoshop, lagligt of course, testverisionen från Adobes hemsida. Räcker i 30 dagar iallafall.
Ofta jag går och köper en programvara för 8000:- bara sådär ^^
Det är synd att det är så dyrt med tanke på att jag behöver det i min skolgång...
Får bo i skolan helt enkelt under eftermiddagarna och göra allt.
Usch, min enormt snabba dator har laddat ner 40MB än sålänge....av 350MB.... BLÄH tar lång tid det här ju.


Köpte biljetter igår. Jag längtar rejält nu.

Åh

Jag kom precis på att jag är lycklig.
Helt och hållet lycklig.
Jag har allt man kan behöva ha. Ja, förutom pengar då.
Men alltså, jag har en helt underbar klass i skolan, vi pluggar nästan ingenting men får ändå exakt samma behörighet som alla andra, jag har världens absolut bästa vänner, dock är vi utspridda i landet (Wey Gbg-Linköping-Sthlm) men det är inget som är ett hinder, pengar går alltid att fixa på nått sätt... ehh... ;P
Det är väl bara någon att hålla i handen och vara mysig med som jag saknar ^^ Men det löser sig väl nån fin och vacker dag.

Lajnköping

I helgen var jag i Linköping och muppade med the crew ;P
Kom ner vid 8-tiden och vart helt förvirrad XD Jag och Emma skulle möta Sofies pappa så vi kunde åka taxi hem till dem men tror ni vi hittar varandra alla tre? Neeej då ^^ Vimsiga till tusen :P
Sen så vet jag inte vad som hände :P MASSA KUL. Om och om igen! I do like Linköping yesyes! Såklart käkade vi kebab men jag blev sur för den var inte lika god som den jag ville ha.... Ali Babas får ta och flytta hit till GBG I think...
Sen åkte jag hem till Gbg och Emma till Sthlm.
Tråk.
Sen kom vi på fucked skum idé som jag kommer garva åt i många år framåt.

Två ljus gick upp för mig idag

Idag insåg jag två saker.
Det ena var att vi är totala datanördar. Och våra lärare älskar det och slänger MVGn över allihopa.
Det andra är att jag är knäpp. Eller...att jag, Sofie och Emma är knäppa.

Sthlm Pride 5 dar Växjö 15 dar Horten 12 dar Linköping 11 dar Göteborg 19 dar Malmö

De understrukna är avklarade.
Jag kommer vara en fattig människa snart. Mycket snart.
Hur skall jag kunna spara och ändå leva? Jag behöver nya kläder titt som tätt men big nono för det. Jag ska snåla utav bara helvete så kan nog nästa sommar bli ganska lyckad den också.
Eller så kör jag på min vanliga idé som jag alltid lyckas slippa - Råna en bank eller bli hora.

Sötish

Sötish

Naaw!
Sitter just nu i skolan och leker, massa rastrast och tråktråk :P Så som de datanördar vi är så sitter vi såklart vid datorerna allihopa ^^ Photoshop is our addiction.
Innan har vi fått förklarat för oss om den hemska havsexekutionen vi ska ha på Hönö på fredag och så har vi haft lite engelska där jag och Carl bara eppade över att det var på dagisnivå.
Haha, nu har vi "bara" rast i 50 minuter till....BLÄH.



Tråkish.

Har tråkigt och snor denna från Sofia

KLÄDSEL
vad har du på dig idag? en gul dockklänning med röda/orangea/blå rutränder och blåa leggings
vad använder du just nu för skor: höga svarta stövlar Me Love.
favoritfärg på kläder: ALLT
vilka kläder skulle du vilja ha just nu: jag gillar det jag har på mig nu

SENASTE PERSON SOM
sov i din säng: jag
du pratade med: farmor
du delade en drink med: kanske....hmm... I dunno?
du gick på bio med: Bio? Det kostar pengar. Jag är snåååål. (eh, sparsam)
du gick på stan med: Om Horten räknas som stad så Sofie och Emma. Denna veckan har varit totalt död för jag har vart så trött.
skällde på dig: ingen aning, jag brukar inte få utskällningar 

SENASTE
låt du hörde: Dancing With Myself - Billy Idol KÄRLEK
film du såg: sheet, jag ser inte på TV så ofta men jag smytittade lite på Harry Potter 4 när pappa och Sarah kollade.
sak du stal: jag kan med gott samvete säga att jag aldrig i mitt liv stulit en enda sak
mat du åt: herregud ni kommer garva. barnmats-spagetti med köttfärssås. I know. I'm weird.
gången du åt en 7-eleven korv: har inte gjort det men käkade en 7eleven-pizza förra söndagen
senaste boken du läste: Två Nötcremé och en Moviebox
personen du träffade: mamma
personen du pratade i telefon med: Bea
personen du fick sms av: Nicklas
gången du var utomhus: För ungefär en timma sen
gången du sov: Inatt
gången hela din familj åt middag tillsammans: Igår
saken du köpte: fan, nått onödigt tror jag....as usual

Ska bli skoj: att åka till linköping på fredag
Ska inte bli skoj: att åka ut till hönö på fredag
Sötast i världen: lasse, utan tvekan
Sparar till: "resor"?
Väntar på: en vacker skiva som kommer nästa år
Pålägg som gäller: färskost och sallad
Önskar jag var bättre på: att faktiskt träna for real
Dagens dryck: vatten
Vem saknar du? massa sötbollar som inte finns i min närhet.
Vill inte: äta mediciner
Tre band/artister: Ark, Billy Idol och David Bowie

vad har du gjort idag? Varit i skolan och flummat järnet
var det kul? JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
brukar du svära mycket? Nej, beror på
har du pojkvän/flickvän? Nej
är du kär? Nej
isåfall vem? No one
hur tidigt stiger du upp? 8 tror jag
är det bra eller dåligt? Bra
gillar du att slåss eller? gissa tre gånger och du får inte säga "ja".
vad ska du göra ikväll? Se om det är nåt bra på TV, annars....dega
när var du senast riktigt full? det....alltså, jag blir inte full så I dunno XD
hur många timmar sover du per natt? 8-9
vem är snyggast i världen? Ola I must say ;P helt klart.
vad är det för veckodag? Måndag
är du uppväxt i stan eller på landet? Stan och på landet? Bor på landet precis utanför GBG
har du utländska föräldrar? Nej, men farfar är italienare som kom hit på 50-talet efter andra världskriget som han var med i
vad lyssnar du på för musik nu? Billy Idol
öl eller vin? Inget.


SENASTE...

kram: farmor
puss: oj...saknar
fest: Inget jag berättar här XD
känslan: hunger
ilska: vädret
sex: Läs vad jag skrev om "fest".
resa: HORTEN och inte Tönsberg
glädje: jag är mobbad. skoldagen idag har varit skitkul tycker jag XD
dröm: en hemsk en. En man dog och det var mitt och Martins fel.

Töckfors the city

För exakt en vecka sen var vi den überheta Töckfors centrum och shoppade XD Hej norge i sverige var det verkligen eftersom i princip allt stod på norska ^^

Kan inte låta bli att le när jag tänker tillbaka på allt vi gjorde förra helgen... Vi kom, vi såg, vi mongade. Undrar om våra loge är lika fin idag som i lördags? Haha!

Idag ska jag nog ta och städa lite. Och försöka lista ut vem "Det" är. Bläh.

- Och killar, spela aldrig i Grums. Det luktar bajs där.

Fuskarna

Igår när jag och la mig så kom jag på en sak "nu är det ju exakt en vecka sen jag kom på att jag skulle till Norge" och då insåg jag plötsligt hur....snabbt allting hände XD
Allting var verkligen pangpangpang!
Men jag ångrar inte en sekund, Norge var både skumt och underbart =) Men gud vad dyrt det var i Olso ^^ DIT skall jag iallafall aldrig mer.
Det kändes ju lite som Estland när vi först kom dit.... detta är då väldigt roligt för folk som vet om att jag natten innan drömt mardrömmar om just Estland, flygande bussar, ihoknölade sockar, blåbärssaft och The Ark.

Åh, jag och Robin ska göra personporträtt av varandra och så ville läraren att vi skulle "ta fram det NI vill skriva om er kompis" och så då började jag skissa på en intervjuv och musiknörd som jag är så blev det ju ganska nischat.
"Så, vad gillar du för slags musikstil då?"
"Ja...jag gillar det mesta"
"Jaha, finns det något speciellt? Nått band som du lyssnar mer på?"
"Nej...radio typ"
"HJÄLP!"
Sen dog mina idéer :P Jag får väl komma på något annat tillslut. Han har dansat men spelar nu fotboll, undrar om jag ska sätta igång min vanliga del av hjärnan och göra en utforskning av hans liv om varför?

Idag hade vi ett organiserat system för typ hela klassen för att fuska på Artlära-"provet".
På fullt allvar.
Vi var som treåringar, man KAN inte lära sig hur Alens bark ser ut i jämförelse med Askens. Ingen bryr sig och ingen har nytta av det. Skulle jag mot all förmodran någongång i mitt liv undra, jag då finns det något som heter Floror.
Men iallafall, det gick ut på att man skulle skriva med stora mellanrum och att om t.ex läraren visade ett lindblad, ja då skulle den vi bestämt (och den som med 100% säkerhet kunde just det) hosta och så vidare, blir fint när antagligen vi har fel på något och ALLA har det XD
Som sagt, artlära när det gäller träd är onödigt.

RSS 2.0