Santa Esmeralda

Her name was Lola, she was a showgirl
With yellow feathers in her hair and a dress cut down to there
She would merengue and do the cha-cha
And while she tried to be a star, Tony always tended bar
Across the crowded floor, they worked from eight til four
They were young and they had each other
Who could ask for more?

Tjoho, nu har jag fått den här låten helt på hjärnan. Lyssnar på den om och om igen.
Music and fashiooooon......
Hoppas att nackspärren släpper snart också. Det kan inte vara kul att stå på scen och ha sådär ont.
Jag själv smörjer mig med Zon-gegga över benmusklerna hela tiden för det värker så extremt.
Får se hur jag överlever i helgen.
Det borde jag göra. Annars får jag väl sitta väldigt mycket på Valborgsfesten alt. ligga. Beror på.
Nu var jag rolig. Rolig på väldigt låg nivå.
F.öv. så borde jag ringa Ylva nu. Hon fick tydligen spader förut idag men när hon ringde hade jag 20.000 saker att göra så jag kunde inte fokusera det minsta.

Jag avskyr människor

Idag blev jag riktigt förbannad. Det finns inte mycket som får mig sådär riktigt arg och pissed off men idag blev jag det.
Igår drog jag mig till skolan för att snacka med resten utav filmteamet och planera eftersom vi verkligen har bråttom nu. Mycket bråttom. Nästan inget gjort och 2 veckor kvar.
Vi kommer överrens om att vi skall in till stan idag och filma en massa. Bestämt.
(Kan påpeka att jag var jättesjuk.)
Idag. Jag är fortfarande jättesjuk men bestämmer mig för att ändå dra mig in till stan eftersom jag vet att ingenting händer om inte jag är med. Isabella bryr sig men resten skiter i allt.
Så jag messar huvudrollsinnehavarna men får inget svar. (De är rätt sega på att svara och egentligen så ville jag bara påpeka att "nu åker jag in till stan." Händer ofta att jag påpekar saker för att de skall infinna sig på rätt plats och det är liksom lugnt att de inte svarar, de kommer ändå.)
Så jag tänke; "Jahaja, ja, men jag åker in nu dådå, vi har ju bestämt tid ändå."
Fuck me ungefär.
När jag i princip är framme så ringer Isabella och frågar hur det är med mig och sådär och så berättar hon att alla de andra har bangat! Hon tyckte synd om mig. Det gjorde jag också. Tog mig 25 minuter att gå en sträcka som i vanliga fall tar mig 4 minuter.
"Men jag har ju inte lockat håret idag", "Det är för mycket folk i stan idag", "Men jag har inte rätt kläder".
1 + 3 - DET ÄR FÖR FAN EN HELT NY DAG VI SPELAR IN IDAG, DET SPELAR INGEN ROLL! OCH MAN SER ÄNDÅ INGEN SKILLNAD PÅ DITT HÅR!
2 - Du är fan dum.


Så jag, som knappt lever är inne i stan och alla andra har skitit i mig. Tack som fan.
Imorgon blir det jag som går till läraren och strejkar.
Hade det vart "på riktigt" så hade jag ju sparkat nötskallarna redan dag 1. Men nejdå, så kan man inte göra i skolan. Då skall alla komma överrens.


(Bella, du är snäll. Följa med och strejka?)


Hey you, feeling old and blue...

There I am
Hej jag heter Sandra Hellstenius och jag mår skit.
Jag är sjuk, sjuk, sjuk men måste senare idag iväg till Lerum för att filma. Annars blir Peter förbannad för att vi är så långsamma. Deadline ligger på 8 Maj och resten utav filmteamet är jättelångsamma såfort jag inte är där.
Tack liksom.
Nu ska jag knarka alvedon och försöka överleva.

What does it mean to be mad?

Last weekend was a blast. Very funny yesyes.
Och Emmas släkt är inte alls så hemsk som hon säger. Bara lite...lustiga?
Fishhands är dock lite otrevligt ja.
Hörde att Ylva hade det grejtans igår, tydligen bästa och sjukaste showen ever. That's great.
Själv så ska det väl fotas rätt mycket på lördag kväll men jag får se hur det hela turnar out eftersom min plats kanske inte lämpar sig för just det arbetet. Aja. Rumpor är fina de också.
Det ska nog bli bra.

Är ledig både på valborg och 1 Maj förresten!
Vilket innebär;
Lördag - Folk kommer hit och jag ska jobba
Söndag - Folk åker hem och jag ska jobba med föregåendes dags resultat
Måndag - Valborg. Ledig, fest?
Tisdag - 1 Maj och trött?
Onsdag - Skola ><
Torsdag - Skola. Till Malmö. Big fest.
Fredag - Ledig
Lördag - Ledig
Söndag - Ledig, hem från Malmö
Nån mer än jag som avskyr Onsdag och Torsdag?
Haha, det här ser kul ut.


Otrevliga saker

En mycket trevlig händelse hände förut. Dock mer bisarr ioförsig. Nu låtsas vi att det är jag som är i följande sitiation;
"Jag" sitter och är sur i sängen tillsammans med min bästis och pratar en massa skit. Mycket om allt men framförllt människan som stoppar oss från att sova.
Människan som stoppar oss från att sova är "min" pojkvän/nått som sitter och halsar öl vid datorn och skriver dagboksinlägg om hur han tycker om "mig". Samtdigt lyssnar han på musik som "min" förra kille -eller vadfan man nu ska säga- gjort till "mig". Som handlar om "mig".
"Jag" dör och bästisen dör ännu mer.
Bisarr situation om något.

Vissa människor gillar jag mer och vissa mindre.
Kom hem till Malmö?


"Ericsson har företag i många länder, det är ett multinationellt företag"

Dagens garv kom när jag tittade på L Word tidigare idag, de hittade på slogans emot krig och jag ramlade nästan ur soffan utav självklarheten och pricksäkerheten i;
Kill one and it's called murder.
Kill thousands and it's called "foreign policy".


Tittar dock inte på L Word särskilt mycket men det är en väldigt välgjord och bra serie, humor på en högre nivå än OC och Desperate Houswives definitivt.
Och ja. Shane är en skitsnygg brud helt enkelt.
Fast det är väl ett krav som ställs på en som tittare att tycka för att få titta på serien ens.

På lektionen tidigare idag hade vi nog det mest oväsentliga man kan ha. Ordkunskap.
Dock insåg jag hur viktigt detta var då folk inte alls visste vad en mecenat är, vad en masochist tänder på eller vad man är när man är solvent.
Jag läste några utav meningarna där man skulle fylla i de "svåra" orden i listan högt, monotont och nasalt och tillslut så sa läraren åt mig att gå därifrån för det var inte nödvändigt för mig att delta. (Hon var irriterad på mitt prat. Vilket är väldigt förståeligt. Men det var ju därför jag gjorde det, jag visste att hon skulle bli irriterad och låta mig slippa lektionen. Ibland får man tänka ett steg längre helt enkelt.)

Har vi börjat bli gamla?

Tänkte bara påpeka Sofies hörselförmåga, detta är autentiskt.
Istället för "Nu är det dags för Müsli, dumdudum" hörde hon följande;
- Knäckebröd eller Müsli?
- Vaxat bajs!

Dita; It's: "Suck suck suck" all day long >_<


 

49935-177
49935-178


Är det nån mer än jag som fastnat för Helgons seriestrippar på startsidan? Backstage måste helt klart vara den bästa serierna ever. Tätt följd utav Nemi (som såklart är den andra serien på sidan).
Serieskaparens driverier med Marylin Manson är sjukt roliga, stackars lilla, lilla Manson....
Tyvärr står det inte på sidan vem som skapar serien, mycket tråkigt.
Hoppas inte jag blir påhoppad ang. copyright nu >< Men jag bara måste visa upp denna fantastiska serie!



Miipmiip

Imorse vaknade jag och kunde inte röra på mig. Bokstavligt talat.
Min högra halva utav kroppen verkar vara på strejkning så allt jag gör går i slow motion.
Men jag klaras att lyfta händerna så jag kan skriva iallafall :P
Men jag har faktiskt gjort nytta idag! Har planerat trädgårdens utformning och bestämt mer exakt hur vi ska göra med all skit, det enklaste är faktiskt att bara riva upp allting och i princip starta om pånytt, massa jobb, men det kommer gå! Är man bara envis som en åsna så ;P

Maybe what dies aint supposed to live?

49935-175

Det känns som om någon har kört över mig med ett tåg ><
Jag vill till skolan och hämta mina färger, mitt block, alla mina penslar och en kamera med mina 24-85mm och 17-35mm och sen åka hem igen och låsa in mig för hela nästa vecka.
Somnade 5 imorse. Känns lagom lyckat.
Fan, nu måste jag göra nått vettigt snart! Åka in till stan eller hälsa på farmor!
Men jag orkar inte.
Vi bara ligga här i min säng några dagar till ><

Håll ut darlings, snart kommer jag väl på något vettigt och intressant att skriva om. Bar inte just nu.

Tomhet?

Min inspiration har dött!
Jag hittar inga intressanta saker att skriva ner, inte ens roliga anedoter från dagarna som gått. Jag är helt tom i hela huvudet. Kan väl iochförsig vara ganska skönt då och då. Fast nu är det ju inte särskilt självvalt dock.
Ska dessutom få ny psykolog snart, har fått lite hjälp med det där. Känns bra faktiskt. Fast jag bryr mig inte just nu för allt känns bra. Eller, inget känns men det är bättre att inte känna någonting än att känna massor.
Nu ska vi grilla.
Bye bye.

If I would kill her...

Jag är en sådan där människa som påverkas enormt utav konst jag gillar. Vissa målningar och texter har gjort mycket stora intryck på mig och jag älskar verkligen dem. Vackra och obeskrivliga och så magnifika.
Konst som fått mig att må bra helt enkelt.
Men jag har aldrig stött på något som påverkar mig åt andra hållet, något som får mig att vilja tyna bort.
Eller, jag vet inte hur jag skall förklara.
Jag har stött på konst som jag verkligen äcklas utav men då har jag avskytt den.
Men nu har jag stött på något som får mig att må totalt skit men ändå älskar jag konstverket mer än allt jag nånsin sett och hört förut.
Allt det som jag älskar och mår bra utav bleknar bort i jämförelse med denna bit historia.
Ju mer jag ser, desto mer vill jag ha den. Ju mer jag lyssnar, desto starkare blir banden som binder fast mig vid detta lilla konstverk. Det här konstverket är verkligen som en drog, förutom det lilla faktum att jag aldrig mår bra utav den. Bara älskar innerligt.
Det vackraste som finns.
Men det mördar mig långsamt.

Pillemojs

Jag har gjort en ny layout tjalalalalaaaa. Visserligen rätt slarvig, satt med den i 10 minuter max.
Det och att ordna mina bilder på Photobucket var min sysselsättning på dagens bildlektion.
Jo, jag läste Rockfotobloggen rätt mycket också.
Yes!
Vi har så mycket att göra.

We run around in circles

You're not afraid of pain, I know what you did
But now the question is do you really dare to live
Hey pretty dysfunk kid

But if I'm in the middle land and don't have the streangth to do eithier?
My pain can't be worser than this, why would I help it to grow?
All I want is to be happy again
Well, at least, a little bit more even
Up and down, up and down
It isn't hard to understand why I'm feeling motion sick...

She's in the water

Idag har vi varit på -som jag väljer att kalla det- psykmöte.
Lärare och rektorer som diskuterat min situation och hur vi skall lösa det hela.
För det första skall de koppla upp sig med läkarna och pusha på dem att snabba sig och verkligen bry sig om mina fysiska problem -som jag själv tror är psykosomatiska- och sedan skulle de antagligen fixa en psykolog också.
Jag avskyr men älskar ändå att vara i tillståndet då allt jag gör liksom händer utifrån min kropp, jag ser ner och tittar in på mig själv.
Lite jobbigt bara att folk säger att "om du nu inser allt det här så kan det ju inte vara något fel på dig". Nähä. Gå och dö säger jag då eftersom jag inte orkar ta ännu en sådan diskussion.
Mått bra ganska länge nu faktiskt, eller ja. Länge och länge. Beror väl på vad man jämför med. Men jag är glad och det är det som räknas.

Har filmat extremt mycket idag. Första gången jag var med på jättelänge och varför känns det som om alla blev väldigt "ooooh, Sandra du vet ju, hur ska vi göra nuuu?"
Jag var tvungen att godkänna allt och jag bestämde hur vi skulle lägga upp alltihop.
I vårt filmteam finns det ingen uttalad ledare men väldigt många ledartyper och därför är jag glad att jag har förmågan att kunna manipulera folk på det sätt att jag får dem att tro att det jag intalat dem är deras egna idé.
Bästa sättet att få som man vill. Även om jag antagligen skulle bli ledaren ändå.
Bättre att få folket att tro att de kommer på smarta saker än att vara en jobbig diktator.

...

Jag har verkligen ingen lust att dra till skolan imorgon. Bävar inför sista lektionen. Vi har ett helvetes massa jobb att göra innan den 24 April. Jävla film!

><

She looks like a lamb, held up for slaughter


Ujujuj.

Emma ringde och var rolig förut.


-Har du fått med min hårspray?

-Du menar Proffssprayen?
-Vah? Vilken kroppsspray?
-Men PROFFSsprayen...
-Ah, jo den ja, jag hittar den inte
-Men tog du verkligen med den till Sthlm då? Jag menar, du använde ju min när ni skulle ut.
-Ne, Morgan har snott den, han behöver ju den så mycket eftersom han inte har nått hår. Och du, jag använde din deo fast jag hade en egen!
-Haha, jaja whateveeer, jag ska kolla om jag hittar den.
*letar och river*
-Nej, jag hittar den inte och nu har jag haft ur allt ur min väska, om den inte ligger gömd under mitt halsband så är den inte här. Du måste glömt den i Sthlm antagligen.
-HAHA, jag skojade bara, jag ville bara att du skulle riva upp allt ur din väska. Nu ska jag lägga på hejdå.


'twas a porch and a stool but it doesn't make any sense to me?

Gick upp 10.
Allihop bestämde sig för "fan, vi sover en timma till" .
Städade och rusade till bussen.
Åkte in till stan med tåg (tjoho, ingen som hoppade framför tåget idag så vi slapp bli försenade. Igen).
Handlade matsäck.
14.00 avgick min buss från Cityterminalen.
Snö överallt ffs.
Framme 20.45 i Göteborg.
Fick vänta i en halvtimma på bussen som går till Gråbo.
Åka buss i 40 minuter.
Gå 300 meter.
Hemma.

Nu skall jag käka naturgodis och titta på Criminal Minds <3

----
Jahaja, tack då! Nu visade det sig att de senarelagt Criminal Minds och så börjar det inte förrens 23.30!
Usch, I'll go get mi helmet.
*Tröstar med André Wickström*


It's time to pray :O

Sitter helt ensam i Stockholm och har inget att göra ><
The Darlings drog precis in till stan för att titta på Mika medans jag ska....typ...hänga?
Lyssnar på bra musik iallafall.
Haha, ass-rape me now, ass-rape me hard! Eller mayby you just should escape?

Imorgon bär det av till Göteborg igen, buhu. Inte trevligt alls menmen, det blir ändå bra så =) Saknar lite folk faktiskt.

Everyone is Jesus :O

Innan idag var vi i Kista Centrum för att köpa påskäggsgrejer. Emma och Sofie går på ena sidan av ?gågatan? inne i centrumet och jag på andra.
Emma; Vad fan ska vi köpa till pappa? Vi köper en BH!
Sofie; Ola borde få en BH!
Emma; Han ser ut som Ola *pekar*
Människan stannar och kollar på dem. De stannar och kollar tillbaka. Det var Thomas Dileva! Både de och han börjar asgarva.
Jag kommer ikapp dem och fattar ingenting fastän jag tydligen typ gick in i Thomas.

IQ?

Är det såhär när man är kär när man är liten? Hur ska det bli när man är stor?

Emma; "Det pirrar i min mage. Du vet sådär som det pirrar när man åker fritt fall eller uppskjutet, har du åkt det?"
Sassa; "Ja, då brukar jag spy."
Emma; "Bli inte tillsammans med Sassa! Se upp!"

I lööööv it when Emma fattar helt fel XD

Vi borde verkligen sova nu, skall till Sthlm imorgon och skall upp tidigt, städa och skriva notes till Morgan som skall passa the katzes.
Idag när vi skulle till stationen och köpa min tågbiljett så var vi så jävla trötta att det var sjukt så vi gick i luffarkläder/sovkläder, mörka glasögon och hatt och såklart hann man ju springa på halva sin bekantskapskrets på de 500 metrarna vi är tvugna att gå.
Jag brukar inte skämmas -skämmas existerar inte ens i min värld- men det var sjuuuuuuukt hemskt.
Och när jag stod i kön och väl var framme och babblat på om vart och när jag skulle så kom jag på att "Fan, jag glömde ta ut pengar!" så jag fick gå och ta ut pengar och sen stå i kö igen ><
Sandra is smart.
Hm.



Nu godis. Och Bert & Heman Hunters.
God night.

Emma smart.

Jag; "Varför har han en Davidsstjärna på pressen? Är han jude?"
Emma; "Nej, han är gotlänning."


Stockholmare vs. Lantisar

Johan Rheborg; Ah, det är klart att stadsbor är smartare. Om en stockholmare väljer bostadsort så väljer han ju stan. Där finns ju nöjeslivet, där finns arbeten, där finns affärer och så vidare. Om en lantis ska välja bostadsort så väljer han någon jävla ort med grusvägar så han kan sladda med bilen. Köra runt, runt. Med sin 740 vettu, upphottad med lågprisdelar från mekonomen vettu, och E-type i bilstereon. Bara kör kör och gasar och gasar tills pengarna tar slut. Och då börjar han klaga för att det inte finns några arbeten i den jävla skithålan och så blir han alkoholist också och sitter på lördagkvällarna och slår kärringen med en jävla hästsko i ansiktet till melodifestivalen och röstar på electric banana band vettu och onanerar till Anna Book på fredagskvällarna.

Anders Svensson; Aaa, där har ni en realistisk bild av lantisar

Johan Rheborg; Sånna är dom vettu

Magnus Betnér; Stockholmare tror att en lägenhet kan vara värd 43000kr/kvm, tycker att det är okej att köa en timme för att komma in på en krog där ölen kostar 60 spänn och tycker att det är rimligt att en latte kostar 40, är vi intelligentare så är vi jävligt bra på att dölja det iallafall.

RSS 2.0