Let's pray that I won't kill you

Idag har jag bestämt mig för att avskriva mig från Multimediakursen jag går.
Jag vägrar bli behandlad på detta sätt längre, jag orkar helt enkelt inte med att arbeta med människor som är så inkompetenta och hånfulla.
Droppen var när jag idag satte mig och jobbade och sedan skulle trycka in min bärbara hårddisk i USB:et och hela datorn stängde ner sig när jag tryckte in USBsladden, jag fann först detta mycket konstigt, allt mitt arbete från dagen gick tyvärr förlorat  men jag tänkte inte mer på det utan startade igång datorn igen varpå jag försökte än en gång att trycka in sladden och då svarade datorn på samma sätt.
Då insåg jag att det var teknikstudenterna som helt enkelt kodat om i datorn för att detta lilla jäv skulle hända.
Då jag brister ut i aggression över att de mixtrar om med alla datorer hela tiden så svarar min lärare med ett skratt och tycker att "det är bra att teknikarna är så uppfinningsrika". Han ger mig ett hatiskt leende och jag valde att gå ifrån lektionen och absolut inte återvända.
Tack för sympatin då jag slösat bort en hel dag på ingenting.
Tack för att du inte lärt mig ett skit.
Tack för att du skiter i oss.

Nej, lärare borde ha nån slags årskoll eller något likande, vad sägs om att en oberoende inspektör kollar alla lärare var 3:e år? Utan undantag? Och sparkar de som inte klarar sitt jobb? Ja, tack gärna.

Kommentarer
Postat av: Eric

Assholes must die. Livet e för kort för såna idioter. Men jag tycker inte du ska sluta plugga d du gillar för de idioterna. För då har de ju vunnit eller?
Let your body decide where you want to go

2007-09-26 @ 19:27:23
Postat av: Ylva W.

Det var kanske dags, du blir ju bara utnyttjad hela tiden ändå. Och sen den allmänna dagis-attityden de har också. Kul att jobba med?
(Host, alla IB-lärare kontrolleras minst en gång per år, host.)

2007-09-27 @ 00:26:59
URL: http://witherwings.webblogg.se
Postat av: Anonym

Så du vill att läraren sparkas på grund av detta? Livet blir lite lättare om man inte idiotförklarar alla i sin omgivning i parti och minut. Ta istället reda på HUR datorn hade konfigurerats om och HUR du kan undvika att besväras av liknande saker i framtiden. Kunskap är makt. Då kommer Du att bli en vinnare. Hoppar du av kursen visar du bara att du gett upp.

2007-09-28 @ 22:30:32
Postat av: Sandra

Anonym - Hur ska jag inte kunna ha gett upp efter ett år av ingenting? I ett år har jag stått ut med dagliga pikar och förnedringar, hade jag bara lärt mig något på köpet så hade jag kunnat stå ut med skiten.

2007-09-29 @ 12:38:35
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: H

"Anonym" återkommer, nu med en gåtfull bokstav i släptåg:
Ett år? Det ska du inte behöva stå ut med. Varför har du i så fall inte protesterat tidigare? Jag tror i och för sig att det rör sig om att du och läraren missuppfattar varandra. Rör det sig om verkliga missförhållanden som du kan visa drabbar både dig och andra är det ju bara att kila till rektorn. Är det bara gnäll, däremot, så får du ta och skärpa dig. Ha det bra hur som helst! Vi går mot en vacker höst.

2007-09-29 @ 16:08:41
Postat av: Sandra

H - Nej, det handlar inte om missförstånd utan om rena kränkningar av vad jag tycker och tänker. MEN jag kan mycket väl stå ut med dessa förhållanden om det vore så att jag faktiskt lärde mig något av kursen, att jag har nytta utav den, men så är icke fallet, jag -och mina klasskamrater- har än idag inte lärt oss mer än den dag då vi klev in i det rummet för första gången.
Oh, ja, det skall faktiskt bli riktigt trevligt med höst, långa kalla höstkvällar med varm choklad och en mysig film och en mysig vän :)

2007-09-29 @ 17:44:01
URL: http://vendelay.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0