Jag har en mystisk effekt på datorer

  • Imorse fick jag en ny grafisk designuppgift som gick ut på att göra en liten bok. Resten utav klassen har hållt på med detta i några veckor och jag startade imorse. Behöver jag förklara vem som är färdig först?
    Iallafall, före lunch så jobbar jag och efter skolan så planerade jag att skriva ut alltihop.
    Hur många problem kan man få när man skall skriva ut en bok från InDesign?
    Jo;
  • Eftersom du länkar till bilderna så måste bilderna hela tiden finnas på den dator du jobbar på, annars blir det ett vitt hål. Detta kommer jag på när det är dags att skriva ut och problemet är att bilderna ligger på nån utav de bärbara datorerna.
    Vi har 25 datorer.
    Så jag letar och letar och letar. Sätter igång 4 datorer samtidigt går in i "mina bilder" men nono, självklart ligger bilderna på den sista utav datorerna. (Kan påpeka att bärbara datorer är sjukt sega.)
    Så efter att ha kollat igenom 25 datorer och fått tag i bilderna så borde ju allt vara lugnt, eller hur?
    Nej.
  • Nu är inte min bärbara hårdisk kompatibel med den stationära dator som jag jobbar på. Vilket innebär att datorn hänger sig och jag får starta om den 3 gånger.
    Nu då?
    Nej.
  • När jag fått in bilderna och krånglat till de bilder som mystiskt försvunnit ändå så hänger sig Photoshop.
    Starta om datorn igen alltså.
    Nu då?
    Nej.
  • Jag sätter mig ner och gör alla miljader inställningar till skrivaren och så har kontaktjäveln lossnat därbak.
    Nu då?
    Nej.
  • Gjort om igen och inser att det saknas papper, ingen har fyllt på.
    Nu då?
    Nej.
  • Gör om igen och då visar skrivaren att det inte finns nått bläck.

    Sen gav jag upp och gick hem istället.

Kommentarer
Postat av: Emma

stackare! jag ade slängt ut datorn genom fönstret:P

dock är inte alla bärbara datorer sega,Hjördis(min bärbara) är kvick som blixten;)

2007-05-15 @ 18:09:08
URL: http://foolemma.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Känner mig dum som håller på att dö av skratt, men asså hur kan man ha sån otur?! xD

2007-05-15 @ 18:17:48
Postat av: Alex

aaaaaw! stor bur medlidande öppnas till dig. *Kram*

2007-05-15 @ 18:34:14
URL: http://glitteringly.blogspot.com
Postat av: Sandra

Aw, ni är för söta. Haha och Emma, ja, jag fick ett smärre aggresionsutbrott på vägen hem. Hur man kan lyckas alltså. Gosh.

2007-05-15 @ 18:39:39
URL: http://vendelay.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0