Känn ingen sorg för mig Göteborg

Jahaja. Annars så är det bra iallafall, förutom det där lilla kruxet att jag inte är hemma. Fan det är sjukt att "hemma" inte längre är GBG. Jag bor här, jag lever här. Men "hemma", det är min stad, mitt Malmö.
Där jag känner varje gata, där jag hittar överallt som är värt att hitta.
Här, vad finns här?
På sin höjd åker jag till Magasinsgatan för att second hand-fynda. Eller att åka till Liseberg och åka skiten ur mig. Kanske åka till Slottskogen och picknicka. Men lyckan finns inte här. Den där speciella magin saknas på något sätt.
Och här ska jag studera ett tag till innan jag får ta del av lyckan igen. Min lycka. Vår lycka.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Är du fortfarande inne på Lund efter gymnasiet? :)
Jag kan verkligen hålla med om att Skåne är mysigt och hur bra som helst ;D Det blir nog en framtid för mig därnere också kan jag tro ;)

2006-12-15 @ 20:34:04
URL: http://anothersunnyday-.blogspot.com
Postat av: Sandra

Mja, Lund känns väldigt rätt fortfarande faktiskt. Det blir nog lite konst och så därnere sen måste jag nog tyvärr nått år upp till Sthlm för lite speciella studier.

2006-12-15 @ 20:48:03
URL: http://vendelay.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0