Dagens sjukdom...

Jag har ett visst problem som jag råkar ut för då och då.
Det händer inte ofta men det händer.
Det är lite som med hicka, man vet aldrig när det dyker upp.
Fast nu är det ju inte hicka utan det är ett talfel jag har. Jag råkar ut för det att när jag skall tala så kastar jag om ljuden så att det blir störda ord som ingen förstår alternativt meningar som kan upplevas som galet komiska.

Idag så roade jag mig med att läsa om konstiga manier och sjukdomar folk kan ha och plötsligt ser jag det!
Min åkomma har ett namn!
Spoonerism.
Vilket jävla ord.

Kommentarer
Postat av: Sofie

min mamma gör så JÄMT (till exempel så blir Krister Knuthammar istället <i>Knister Kruthammar</i>), och jag har själv en förmåga att göra det rätt ofta.

2008-09-04 @ 16:57:27
URL: http://ricochet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0