Och så går det när man tänker för mycket när man skall sova



Det värsta som finns är att komma på bra idéer när man precis har lagt sig. Man tror sig alltid kunna komma ihåg idén till dagen efter men fan heller, man minns aldrig.
Man står som ett fån och försöker minnas den där briljanta idén men man står helt utan ord och tanke. Så det var bara att sätta sig upp och rita när jag kom på det häringa här ovanför.

Det är till ett arbete ang. mode där jag valt att inrikta mig på mode och vidare mot problematiken med mode.
Bilden ovan är inget speciellt alls men, jag är som en teflonpanna så det är lika bra att rita ner det.
Och ju fler skitsaker jag kluddar runt med, desto bättre blir slutresultatet då jag på ett lite klurigt sätt har fått utlopp för alla idéer och känslor. (Jag ritar nästan alltid ner mina idéer, även om det så är vanliga porträtt som skall göras.) 
Dock är mina ritskills, såhär mitt i natten när jag är halvsovandes, sjukligt dåliga.

I arbetet så vill jag främst, på något sätt, gestalta den skevhet där samhället sammankopplar skönhetsideal med catwalkmodeller. Jag har inte kommit så långt, startade idag.
High-fashionmodeller är inte människor. Det är galgar. Inget annat.
Jag vill nudda vid grunden där våra komplex föds - när vi anser att något inhumant är det som är mallen för vad som vackert och rätt.

Kommentarer
Postat av: trötter

vafö inte du sova? :(

2008-09-13 @ 02:17:28
URL: http://blablaaaaohlalagaaaah
Postat av: Astronauten

Hej, skulle du kunna vara snäll och rösta på mig i den här fototävlingen? :)



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/5/date/5185986



Det skulle vara supersnällt och jag skulle bli skitglad!



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :D

2008-09-13 @ 19:18:18
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0