I'm in a state of shock

Jag är en människa som har väldigt svårt för att spy. Vare sig fyllor, sjukdom eller äckel lyckas få mig att spy i första taget.
Men.
Idag.
Jag har aldrig vart med om en mer äcklande människa. Egentligen är det inte så värst farligt, kanske. Eller jag vet inte.
Jag upplevde det som mycket hemskt.

Såhär var det, imorse så gick jag upp, fridfullt och trivsamt, traskade iväg till bussen och gick på. 
Ett par busshållplatser efter min pågång så kommer en kvinna springande mitt i vägen. Hon skall med bussen men är aningen sen. Busschaffisen är snäll och kör in till hållplatsen även om hon är långt därifrån.
När kvinnan gått på och skall betala så tittar jag åt hennes håll.
"Hon måste ha upptäckt smink igår" tänker jag då jag ser ögon med så mycket kajal att Bill Kaulitz skulle avunda henne. Rosa rouge, så mycket att random 14-årig poppare skulle ha henne som gud.
Jag försvinner in i min morgondvala.
Men kvinnan kommer mot mig, sätter sig bredvid mig.

Hon luktar lite konstigt. Men folk gör ju det.
Jag återgår till dvalan.
Plötsligt hör jag ljud.
Kjiff kjiff.
Jag känner igen ljudet men kan inte komma på vad det är.
Bryr mig inte.
Ljudet fortsätter.
Jag kommer plötsligt på vad det är för ljud. "Nej, hon kan väl inte?..."
Jag tittar mot kvinnan.
Hon sitter, 10 centimeter ifrån mig, och klipper sina tånaglar.
Ingen hyschhysch. Hon bara klipper.
Gula naglar flyger omkring.
Första foten klar, ner i skon igen.
Upp med andra foten.
Kjiff, kjiff.
Jag är i chock och vet inte vad jag ska göra. Ska jag säga till att jag besväras?
Med ögon stora som tefat och en frukost i halsen så ser jag de, riktigt gula och skadade naglarna flyga åt mitt håll.

När fötterna är färdiga så börjar hon sminka sig.
Klämma på orenheter.
Peta sig i näsan.
Kleta av på sätet framför.
Titta ner mot alla tånaglar på golvet.
Låtsas skjuta undan några. "Det var inte jag"
Och tillsist - spruta på parfym som om hon vore utan näsa.
1 sprut, 2 sprut, 10 sprut.
Varje hudflik skall täckas med parfym.
Parfymen luktade gammal soffa.

Jag luktade gammal soffa hela dagen, och självklart - spya.

Kommentarer
Postat av: Sofie

du, en gång när jag satt på bussen var det en kvinna som kissade mitt på golvet. Snäppet äckligare tror jag :P

men ändå, uuh, jag förstår dig. skabbigt.

2008-09-17 @ 00:59:34
URL: http://ricochet.blogg.se/
Postat av: viktoria

men usch :O

jag är inte heller en person som mår dålig så ofta, men det där får nog vem som helst att må illa

2008-09-17 @ 16:56:42
URL: http://musicinmylife.blogg.se/
Postat av: cassandra

Jag hade kräkts PÅ kvinnan :O

2008-09-17 @ 18:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0