Heligheten

Idag var jag nere i stan på Bengans för att köpa mig en ny skiva. Något vackert att lyssna på nu när hösten knackar på.
Dock hade jag ganska kort om tid så det blev bara "oj, här är den, nu tar jag den, hejdå".
Inte bra Sandra.
Man skall alltid, alltid, alltid granska skivan in i minsta detalj och försäkra sig om att det inte finns några somhelst repor. Helst skall du be att få provlyssna just ditt exemplar innan du köper det.
När jag kommer hem slänger jag av mig väskan, tar ut skivan ur omslaget och omslagspappret.
Lägger på sida B och för stiftet mot skivan. Förstå låten låter okej, andra likaså.
Sedan byter jag, jag vill höra låten som ligger som etta på sida A. (Lite skadad är man ju utav CDskivans zappande.)
Först svajar högtalaren men det är ju inga problem.
Sen hörs det. Det går knappt att höra musiken, rösten strålar igenom men musiken är oigenkännlig.

Jag, som är uppvuxen i ett hem där vinylskivorna vart i klass med religion kan aldrig acceptera en repa.

Medans andra sade "Du skall icke missbruka Herrens, din Guds, namn, ty Herren kommer inte att lämna den ostraffad som missbrukar hans namn."
Så sade vi i mitt hem "Du skall icke misshandla eller på något sätt förstöra din LP ty du skall dö om du gör detta."

Medans andra sade "Visa aktning för din far och din mor, så att du får leva länge i det land som Herren, din Gud, ger dig."
Så sade vi i mitt hem "Du skall visa aktning för dina vinylskivor, så att du får leva länge med din musik och med din glädje."

Min mamma har aldrig, i hela sitt liv, repat en skiva. Aldrig.
Jag gjorde ett misstag när jag var liten och råkade repa en Depeche Mode-skiva och det gråter jag för än idag.

Så nu skall jag gå och kräva att få byta även om butiken hävdar att det är nono bytesrätt ALLS.
Fuck them, de kan ju fan inte sälja mig något som inte går att lyssna på.

Kommentarer
Postat av: Sofie

jag blir också alltid lika förbannad varje gång jag kommer hem och insett att jag inte gjort ett hundraprocentigt undersökningsarbete i skivaffären. Jag har en Diamond Dogs som knappt går att spela...

2008-09-01 @ 20:59:26
URL: http://ricochet.blogg.se/
Postat av: Sandra

Man känner sig som en idiot :/

Om jag inte får byta imorgon så kommer jag aldrig mer handla där. Och kasta bajs på dem.

2008-09-01 @ 21:12:33
URL: http://vendelay.webblogg.se/
Postat av: bra musiksmak

skitskivor som Depeche Mode kan man ju repa

2008-09-03 @ 15:36:53
Postat av: Sandra

Pfft, man skall aldrig repa en skiva.

2008-09-03 @ 15:59:27
URL: http://vendelay.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0