Inte så mycket nöje här inte

Nu är jag efter mycket om och men tillbaka i Göteborg igen.
Mina händer tog livet av sig imorse när jag gick till bussen p.g.a. för tunga påsar med alldeles för jobbiga handtag.

Var på Nöjesguidenfesten igår kväll. Det är nu jag skall skriva "riktigt trevligt" egentligen. Men nejnejnej, det var inte det minsta trevligt!
image326
Festen startade bra, det kändes som att det skulle kunna bli riktigt roligt faktiskt men när jag lämnat in min jacka och sedan tagit mig till den första baren för att beställa mig och Emma varsinn öl så började kaoset.
Jag viftar och vevar, ser en kille på andra sidan som gör samma sak men vi blir båda två av någon anledning missade hela tiden. Så efter en kvart dissar jag baren och drar med Emma till nästa, mycket mindre folk men sisådär 100 decibel högre musik.
Även här väntar och väntar jag, ända tills jag får nog och pratar med Emma om att vi skall gå ut i rökrutan, eftersom det går ju inte att prata på något utav golven p.g.a. helt sjukt hög musik.
Väl ute (inne visserligen) i rökrutan så är allting bra och sen går vi in och krigar oss fram och beställer det vi skall ha.
Men eftersom musiken inte var till för trevnads skull utan för att jag skulle tappa hörseln så blev allting pannkaka ändå. Efter en dryg timma på stället får Emma nog och vi drar hem och fixar käk istället.
En fest som Nöjesguidenfesten har ju alla förutsättningar för att det skall bli perfekt - the fancy people, alla Malmös roliga klubbar under ett tak, massor med dansgolv och billig sprit.
Men ändå känns det mer som ett kliande eksem än en rolig happening...

(En skum sak i dörren var att vakten kollade leg på ALLA, både de framför oss och de bakom oss. Tillochmed på folk som man lätt kunde se var minst 25. Till mig och Emma log han bara och sa "Välkomna in tjejer". I mean, what?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0