Skolans mysterier

Du och jag slogs mot dumheten...

Idag var jag faktiskt i skolan och höll föredrag om "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" och jag har läst hela 46 sidor! Grattis till mig.
Men med lite manipulativa metoder och en extrem självsäkerhet gick jag igenom det lätt och läraren gillade vad jag kom fram till. Herregud, hur lyckades jag?
Boken suger verkligen, jag avskyr den.
Men men, nu slipper jag den för gott!

Och en annan sak! Imorgon är det matteprov och jag har ännu inte läst ett enda tal på hela kapitlet, jo jag har iochförsig hjälpt Emelie då och då men ändå. Grattis igen!
Fast matten är ju ändå sjukt tråkig så.
Och jag har mitt lilla MVG ändå.
Greatans. Skönt att slippa jobba, tjoho.
Men sen blir det tickier när jag verkligen måste plugga eftersom jag inte har någon studieteknik mer än att läsa en sak en gång och sedan kunna den utantill.
Well, well, folk sa ju förut att det var nu jag skulle få känna på de här problemen så man vet ju inte, problemen kanske aldrig dyker upp alls?
Hoppas!

Kommentarer
Postat av: Emma :)

hehe, det kanske funkar nu att läsa saker en gång, men sen när det handlar om prov på 500-2000 sidor går inte det ;)

2007-03-29 @ 23:01:51
URL: http://wannaseeyoudisco.blogg.se
Postat av: Runar Bångstyrig

Ditt lilla MVG?

Du kan väl inte få betyg i förväg utan att visa vad du kan?

Ne c'est pas?

Skärpning!

2007-03-31 @ 22:48:18
Postat av: Sandra

Runar - Jodå, jag har förmågan att göra ingenting men att få det att se ut som om jag gjort massor.
Sjukt skönt. Jag bara läser nångång sen så kan jag det, fick som sagt MVG på det där matteprovet i fredags. Skönt med lärare som rättar direkt. Jag fick 63/64, ett litet slarvfel letade sig in :O

2007-04-01 @ 16:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0