In your fucking face!

Het rapport från Grammisgalan

"Välkommen till Sveriges svar på Svampbob Fyrkant - Alexander Bard!" fick mig att ramla av stolen. :P

Inzoomningen på Gustaf Norén som halvligger över bordet och stirrar löst in i sitt röda vin och smuttar diskret var en enda stor förklaring på hur extremt tråkigt det är att gå på Grammisgalan

Magnus Betnér ÄR Micke Tornvings härliga efterträdare, hans kalla dissningar och "Jaha, vadfan gör vi nu då?" är helt i min smak. Men yes, svensk hip-hop är ju inte direkt något att hoppa och jubla över. Kanske därför Snook var tvungen att kräva till sig att publiken applåderar?

Do you like Golden Retrivers? Make mainstream Idol-pop. Yes, Sandra like that joke.

Dregen och Christian Walz var inte alls fulla på scen. Neeej då. Dregen var lika het som vanligt och jag dregglar.
"Två äpplen höga och nöjda prestenterar vi de nominerade till Årets kvinnliga artist" Mohahaha!
"Årets pris för Årets puma, kvinna, tjej, -ligg- ANNA TERNHEIM"

(Varför är alla hårdrockare Göteborgare?)

Christian Falk drar ner medelådern.

Skämtet ang. Jocke Berg och MySpace var bara plumpt och avskyvärt.

IN YOUR FACE SKIVBOLAG!
IN YOUR FACE!
Nej, förlåt, eh.... Jag vill tacka min fru Pernilla och jag vill tack min älskade lilla Josef, vi vill tacka alla de vi älskar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
VI VILL TACKA BORLÄNGE! BORLÄNGE! Vah? Aja, OCH GAGNEF!
BORLÄNGEEEE!
Jag avgudar Gustaf Noréns tacktal. Både detta och det han körde på P3Guld. Han var wasted och han var underbart lycklig över att äntligen, äntligen vara accepterad av det svenska etablissemanget. Mando Diao har förut varit något att skratta åt för svenskar fast utomlands har de slagit på stora trumman och blivit gigantiska.
Nu, nu är Sverige äntligen moget för kärlek från Borlänge.

Hur en kategori som "Årets Ringsignal" ens existerar kan jag inte med hela min kraft förstå mig på.

Knife är snart inte värda mer priser, man blir bara grinig varje gång de vinner och man vet att ingen kommer dyka upp och tacka. Men deras scenshow är fantastisk.

Nu är det dags för efterfest! Tjingtjong!

Kommentarer
Postat av: Lisa

hahaha, du skriver så otroligt roliga blogginlägg sandra ;D

2007-01-30 @ 22:09:22
URL: http://anothersunnyday-.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0