Fuck you West

Nu såhär efter att Way Out West har lugnat ner sig och är avklarad så kan jag säga som såhär; Kommer det uppföras ett Way Out West nästa år så kan de glömma att jag kommer dit.
Jag har aldrig varit med om en sämre festival ärligt talat.
  • Dåligt med info då de inte svarar på mail. De säger på hemsidan att en sak är tillåtet men när jag väl kommer dit så är det strängt förbjudet.
  • Maten och drickat var helt galet dyrt, Vad sägs som 65kr för en hamburgare utan tillbehör? 25kr för en burk läsk? Men surast var nog nästan 79kr för en falafel i backstagetältet.
  • Det fanns bara 15 fotovästar fast massor utav fotografer vilket innebar att fotograferna fick köa för att få en chans. (I feel sorry for you rockfoto)
  • Det var lervälling överallt men det kan ju inte arrangörena stå för men det fanns däremot ingenstans att sitta eftersom gräset var borta. Inte en ena bänk nånstns. Förutom på andra sidan området där musiken inte ens var.
  • Konserterna var extremt korta, vilket de flesta artisterna faktiskt surt påpekade på scen.
  • En massa konstiga förbud överallt.
  • Och ang. paraplyerna så förstår jag dem, det är skitjobbigt med folk som springer runt och nästan sticker ut ögonen på varandra, men varför i helvete var ponchosarna som de sålde så sjukt dyra?
  • Och surast utav allt - Flaskorna.
    Du fick inte ta med dig in flaskor på området, det sades att detta berodde på säkerheten. Jamen, kan jag inte skruva av korken och slänga den då? Säger jag men icke, det går absolut INTE. Alla flaskor skall slängas innan ingång. (Sen tar de 25 spänn för en ny inne på området, utan kork såklart.)
    Röda Korsets Ungdomsförbud var snälla och delade ut vatten i flaskor men det var så få flaskor de hade att de mest fyllde på de flaskor folk köpt själva inne på området men jag fick tag på en sådan flaska från dem som tur var, men sedan blir jag hungrig. Jag som vägrar betala runt 100ingen för ett normalt mål mat går ut från området till ett litet fik vid Linnéplatsen och när jag sedan spatserar tillbaka får jag inte ta med mig flaska in. Flaskan som jag fick inne på området. Som dessutom har en speciell logga som inte går att få tag på i andra sammanhang.

Men till det sjuka - Jag stod längst fram på ett gäng konserter och under detta fick jag se hur vakternas vattenflaskor som de "vattnar" publiken med såg ut.
Ett gäng var vanliga Ramlösaflaskor utan kork.
Men många var med kork. VADFAN?!
De flesta var sportflaskor med stopp-pip.
SOM OM INTE JAG KAN TRYCKA NER DEN OCK KASTA PÅ SCENEN?!
Allt var lurendrejeri. "För säkerheten" In my ass. Girighet kallas det.
Här betalar jag 1200 spänn för att komma in och sen är allting helt jävla överdyrt.

Och det är det Way Out West föll på. Girigheten. Det där var inte en musikfest för folket, det var ett sätt att tjäna pengar på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0