Att övertala lärare är en konst få förunnat

Idag var ju lite komisk. Dagen startar med att jag är litelite sen eftersom jg missade den egentliga bussen jag skulle åkt med imorse och så visar det sig att Börje fått tag i min halsduk! <3 Någon hade lämnat in den på morgonen idag tydligen. Det förvirrar mig lite eftersom om jag skulle hitta en halsduk eller vadsomhelst så går man väl ganska omgående till vaktmästeriet eller vad det nu kan vara som har hand om borttappade saker? Inte efter en vecka?
Aja, shit the same, jag har min halsduk igen!

Sedan hade vi livskraft och jag ville bara spy. Fast denna gången blev helt annorlunda faktiskt, vi satt där och skulle starta tills jag bara "Näe, allvarligt talat varför gör vi det här? Det är på en så låg nivå och blablablabla" så jag fick igång en stor diskussion om hela alltet, eller egentligen var det så att jag och lärarna pratade, Sofia inflikade med något och Daniel upprepade allt jag sa för att verka smart. (Han går mig för övrigt enormt mycket på nerverna, jag klarar inte av honom! Menmen le och se glad ut.)
Tillslut verkade våra lärare fatta att det inte var DEM vi hatade utan hur lektionerna var helt kassa och utan intressant innehåll.
Så vi fick fram lite mer om vad vi ska göra istället. Vi fick välja ämnen och saker att göra. Vi ska se Shortbus när det är dags för att snacka om porr och sex. Yep, det var min idé.
Lärarna har inte hört talas o filmen, jag undrar hur förvånade de kommer bli :S Men sex är bra. Killarna borde få se lite riktigt och inte bara massa patetiskt. Tjejerna också för den delen.

Det var lite roligt att i början var lärarna "Nej, håll käften, du är bara trotsig och vill skolka, gör det!" men det övergick i "Aha, jo men det är ju faktiskt helt rätt, vad bra!"
Gosh, jag vet att jag har rätt.

Haha, fan det roligaste var ju ändå mitt i diskussionen, när de precis börjat övergå till den positiva sidan så säger Annika, min grafisk design-lärare helt plötsligt
"Du! Jag tänkte på en sak, du ser ju ut som en sån där, vad heter det? De där i Japan.... Harajuko-flicka? Nått sånt heter det iaf, du har alltid så fina klänningar och ser så speciell ut, skulle vi inte kunna ha en fotoutställning när grundskolan kommer på besök? Med massa foton på dig och så? Det skulle vara jättefint!"
Jag försökte svara seriöst, det var ju en kul idé MEN tillfället hon valde var ju ganska dåligt + att Marcus höll på att mörda mig för han satt och asgarvade.

För dagen var jag klädd i en grön ärmlös fluffklänning med svarta miniprickar på, det var som en korsett upptill och jättesött, en svart virkad kort kofta med korta ärmar, långa svarta handskar (sånna som går till armbågen), svarta nätstrumpbyxor i tjock gammaldags variant och ett par svarta lackskor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0