Hej världen?

Det är människor som Maria Vuitton som får mig att tappa tron om människosläktet.
Allt hon skrivit, och framförallt alla som håller med henne.
Vad skulle du helst växa upp med?
En mor som valt att sälja sex, som står för vad hon tycker och tänker och står för sin kropp?
Eller en mor som föraktar människors livsval och anser att endast det hon gör är det enda acceptabla?


Det är väldigt intressant när Maria, i ett försvarsinlägg på Maleandros blogg skriver "Jag vet att jag kanske har haft en för bra uppväxt, det är nog därför jag aldrig kommer kunna acceptera saker som prostitution. Kan bara inte acceptera det! Helst skulle jag vilja att alla kvinnor slapp hålla på med sånt!" eftersom hon iochmed det förnedrar hela kvinnosläktet, vem har sagt att de prostituerade har tvingats till det? Ingen.
Det var längesen folk tvingades till prostitution, idag är det ett val som de här kvinnorna har gjort.
Dessutom, har hon haft en så bra barndom att hon inte kan acceptera andra människors liv och vilja?
Ett så bra liv att inskränkthet är ledordet? Att det jag gör är viktigast och bäst? Tjenis. :/

Och enligt Maria så är sexköpare snuskgubbar. Ni vet, sådana där sliskiga som ingen känner men som alla vet finns.
Men om Maria levde i den riktiga världen och inte sin egna fantasimodebloggsvärld så skulle hon veta att de som köper sex är vemsomhelst. Män med vanliga jobb, fru och barn.
Kanske din chef, kanske din granne, ja kanske din pappa också.
Att det ens finns såhär världsfrånvända människor är för mig ett mysterium.
(Dock var ju inte bruden på Spy Bar som på fullt allvar försvarade sin killkompis när han kastade ett tuggummi på Hanna Fridén och vägrade be om ursäkt, särskilt mycket bättre. "Killar är sådana. Killar är svin. Det är deras natur och det måste vi acceptera.")


(Lite kort rolig bakgrundsfakta om Mari Vuitton som man kan hitta efter att läst de senaste inläggen:
Hon vägrar åka kommunalt.
Vuitton. What's more to say?
Hon skall flytta till LA.
Hon förstår inte varför vi har skatter.
Hon är en dryg en som dissar allt som inte är som henne med argumentet "alla kan ju inte haft en så bra uppväxt/ha ett så bra liv som mig".)


Kommentarer
Postat av: Daniel

Aha, jag visste väl att det fanns något gott i en sådan person som fröken Vuitton också. Vägra åka kollektivtrafik! :-)

2008-02-11 @ 01:07:14
Postat av: Sandra

För att?
Vara cool?
Förstöra miljön?
Skapa helt sjuka bilköer?
Göra slut på alla fossila bränslen?

2008-02-11 @ 04:26:04
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: Tilda

Hm, nu har jag ingen aning om vad detta är för människa eller vad hon sagt och så, men angående prostitution; är det inte så att just eftersom dessa män oftast är "vanliga" män, med fru och barn och allt vad det innebär, så är de ju mer snuskgubbar än vad en "riktig" snuskgubbe är. Och fortfarande är det väl så att en stor del av den prostitution som finns innefattar sexslavar, ofta uttnyttjade unga tjejer som behandlas illa. Den uppfattningen har i alla fall jag fått.. Men som sagt, jag vet ju inte den där tjejen har skrivit. :P

2008-02-11 @ 14:51:57
Postat av: Sandra

Prostution och trafficking är två vitt skilda saker, dock skulle trafficking inte behövas om prostution skulle accepteras mer (som i sin tur inte skulle behöver existera om inte folk var så patetiska.)

Och nej, bilden av snuskgubbar är ju ofta helt snedvriden, de håller sig i sin lägenhet med sin porr och är rätt nöjda med det eftersom deras beroende ofta bottnar i problem med självkänsla,uppväxt och förmågor vilket gör att de då håller sig på sin kant.

2008-02-11 @ 17:21:31
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: Sara

Va? Är det "länge sen folk tvingades till prostitution"? Åh fy fan vad ledsen jag blir av att läsa det där, fy fan. Vilken bubbla lever du i egentligen?

I vanliga fall skulle jag kunna få ihop några a4 om hur fel fel fel du tror, men nu har jag tappat orden.

jag blir så besviken på människor ibland.

2008-02-12 @ 10:31:47
URL: http://lovefoxxx.blogg.se
Postat av: Sandra

Sara, idag har vi alla möjligheter i världen att skaffa jobb, det är bara att anstränga sig och du får det. Att vara prostituerad är något man själv väljer, inte tvingas till.

2008-02-12 @ 22:37:55
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: nef

Vägrar åka kommunalt? Duger landstingets transporter då? Typ en ambulans? ;)

Ptja, det kan ju bli lite svårt att vägra kollektivtrafik när man ska ta sig från Märsta till Stureplan, men hon kanske har en stadig vit limo som står och väntar? :P

Skämt åsidå, det som MV, och de flesta som kommenterat hos henne, har svårt att fatta är att vi som reagerat över hennes (och deras) uttalanden inte direkt reagerar negativt på hennes (och deras) åsikter utan just hur hon (och de) uttrycker dessa åsikter.

Det osar förakt både till höger och vänster, och om man osar ur sig i den graden så ska man nog inte vara så värst förvånad om vinden vänder lite då och då och skickar en liten viff åt ens eget håll... Typ.

Och om någon faktiskt är intresserad av att diskutera (med argument alltså) prostitution (oavsett om det är den juridiska eller den moraliska aspekten) så är man välkommen till min gästbok.

Kanske det är bättre att samla allt på ett ställe än att det ska spridas överallt där MV ställt sin fråga "vad tycke du om horor?" det senaste dygnet?

2008-02-13 @ 09:53:47
URL: http://nef.teflonminne.se
Postat av: Anonym

till nef.

önskar jag sett din kommentar tidigare. jag har redan svarat på hennes fråga i min egen blogg.

till sandra:

jag hade ingen särskild åsikt om varken henne eller hennes blogg tills jag läste hor-inlägget.
skönt att se att inte alla osar av förakt liksom hennes fans verkar göra.

2008-02-13 @ 11:26:01
Postat av: Sara (igen)

Ja, i kanske en halv procent av fallen. Jag tror absolut att det finns kvinnor som väljer att bli prostituerade, men du får det att framstå som att den enda prostitutionen som existerar idag är lyxprostituerade som säljer sex till rika snubbar på stureplan. Verkligheten är tyvärr en hel annan, och jag har träffat tillräckligt många prostituerade för att våga uttala mig om den saken.

2008-02-13 @ 15:56:19
Postat av: Sandra

Sara - Men herregud nej. Men det finns inte prostitution på det planet som horor idag framställs. Att det är vingklippta kvinnor som knarkar och försöker överleva genom att göra vadsomhelst.
Det är vemsomhelst som säljer till vemsomhelst.

2008-02-14 @ 01:03:27
URL: http://vendelay.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0