Oh, it was just a tiny little trip...



Klicka här.
 
Gör det bara.
Sätt igång musiken.
Högsta volym.
Upp, upp, upp.
MF & She's A Machine.
Bli fulländad och lycklig.


Shopping, woho!

Vaknade upp imorse med intentionen att gå ut och handla lite fina kläder.
Eller snarare, kläder som inte tar livet av mig i värmen på kommande festivaler.
Det första jag bestämmer mig för är att indiegarderoben måste uppdateras med en ny randig!


Bilden gör den icke rättvisa. Alls.
Den har fina knappar längs ena ärmen så man kan knäppa upp om man vill. Men det vill man inte för man skall böja sig sådär anoretiskt så de kommer fram och man ser fin ut.

Sedan fick jag en psykknäpp och tyckte att jag skulle prova de här shortsen;


Det sjuka var att de faktskt passade. De satt fint.
Shorts funkar ju aldrig på mig. (Eller knappt någon annan heller.)
De fick en faktiskt inte att se ut som en valross såsom shorts brukar göra.
Så de var ju köpta snabbare än du hinner säga "Ashton Kutcher is gay".
Och jag som egentligen avskyr shorts. Herreminje.

Ride me out of darkness

Igår var jag på Sticky Fingers. Inte allt för överraskande.
Eller jo, för min del så är det överraskande.
Jag förstår mig inte på den här längtan efter att plåga sig själv med "lantisarna-går-på-rockklubb"-upplevelser.
Jag verkar faktiskt enjoya att vara där. Men det beror verkligen inte på klientelet.
Nej, det beror på musiken och mina små vänner.
The Wombats yes thank you very much.
Oh, var jag den enda på dansgolvet? Jahaja, det får väl vara så då.
Bara det är bra musik så.

Nu är det bestämt ang. den där helgen som Gud tyckte att han skulle göra extra jävlig för mig.
Jag skall till Arvikafestivalen medans Sundsvall kan räkna med att bli utan min underbara närvaro.
Nu ska jag bara lista ut hur ekonomin ställer sig till allt jag bestämt...

These are the words of the popstar

När jag var en liten flicka, närmare bestämt år 2003, då gjorde jag en upptäckt som fick mig att revidera allt vad musik heter. Eller snarare, jag insåg att Sverige var lika roliga som ett gäng rödhakar bland flamingosarna.
Jag blev besatt utav engelsk musik, den där genren ni vet, den som vi brukar kalla för britpop.
Min tröst var att The Ark kunde iallafall låtsas vara flamingosar. (Dessa var dock inte rödhakar utan påfåglar. Men fortfarande, det var flamingosarna jag ville ha.)

Så hittade jag plötsligt ett band, ett band som jag egentligen borde ha ramlat ur mitt millimetersåll.
Det var inte britpop alls, det var en gäng långhåriga popsnubbar från Los Angeles!
Renodlad lalalapop men oh so loveable.

Då kunde jag inte finna en enda människa i den här regionen utav Sverige som gillade dem, fann dock tillslut en flicka i Stockholm som hyste samma kärlek för dessa pojkar.
Import utav skiva och skyhög frakt, men det var de värda, bara jag fick en skiva att nöta ut.



Idag, då är det snarare konstigt om ni inte hört dem. Vem har inte hört "When Did Your Heart Go Missing"  liksom? (Människor som bor under stenar räknas icke.) Rooney dyker upp på Hultan och det hoppas jag att ni gör med.
Annars kanske jag mördar er i sömnen. Vem vet.

I've had a lot to drink these days, my brain is black

Inte för att jag har så mycket att skriva idag men jag gör det ändå.
Vad har skett idag?
Fotografering med Alex Face. Intervjuat dem till 3 Frågor också.
Det kommer bli fina bilder, dock kan jag inte titta på dem i den här muppdatorn utan jag får glatt vänta tills morgondagen och min fina, fina, fina och älskade stationsmac är i mina händer igen.
Smakprov lär väl dyka upp imorgon eftermiddag om jag inte gått och dött.
Det finns ju en viss risk för det där med att dö.

När jag kom hem så tittade jag på dokumentären och Josef Fritzl och grinade ett tag.
För att muntra upp mig så lyssnar jag på The Killers men utav någon anledning så blir det inte bättre.

I've tried a lot of pills these days, my blood is blank

Trött på folk

Jag blir så arg på folk som inte kan lyssna till konstruktiv kritik.
Som tar det som ett angrepp på sin person.
En del utav mina klasskamrater är så urblåsta att tro att om jag ogillar hur de löst en bild så ogillar jag automatiskt dem.
Eller som när man skall visas inför en himlas massa människor men ändå gör det hela på ett väldigt nonchalant "hej ni vet redan vem jag är och jag skiter fan i er"-sätt.
Jag kräver inte att ni skall ändra på det ni skapat.
Men jag kräver fan att ni skall lyssna till och ta till er vad jag säger utan att ni beter er som om ni vore oövervinnerliga och har kreerat det bästa någonsin.
Och jag kräver även att ni skall skilja på vad som är mina personliga åsikter och vad som är bevisat sant och fungerande. Jag ger aldrig kritik ur min egen synvinkel och tycke. I princip aldrig.

Finally a not too blurry weekend

Helgen har återigen tillbringats i Malmöland.
Fikade med fina Jesper och fina Kajsa på 7Eleven, vilket inte är töntigt utan faktiskt riktigt bra. Goda kakor och gott att dricka.
Var på Steso Songs och Kites releasefest på Debaser.
Jag tycker verkligen inte om Debaser Malmö. Helt hemst ställe. Jag förstår mig inte på varför folk tycker om placet så mycket, det är bara blä. Rörigt och trångt samtidigt som det är helt skruvat på något sätt.
Iallafall, både Korro och Nicko/Christian gjorde finfina framträdanden.

Alla var fina, alla var glada. Emma och Kajsa var lite väl fulla.
Jag har gått och blivit pretto gissar jag på.
Eller så är jag bara sjuk. Kan ju ha fått salmonella i Växjö liksom.
Kanske det som gör alltihop.

Och så blev jag arg, jag brukar inte bli det men när 20 pers grabbat tag i en såfort man lämnat sina vänner och de skall förklara för en att ens outfit är helt galet snygg och det "är skönt med människor som vågar sig på att göra annorlunda saker" så vill jag bara slå en flaska i huvudet på någon.
Yeah, yeah. Komplimang.
Men jag blir mest arg på att a) folk är så jävla insnöade och inte sett annat än jeans och t-shirt. b) folk tror att man får ligga bara för att man svarar på tilltal. Om du vet att du är någorlunda snygg så okey, då kan du få hoppas. Men om du är ful, prata inte ens med mig om det är ligga du vill.
Turligt nog hade jag Emma där som kunde dissa folk. Hon är bra på det när jag mesar med.

Fast jag fann en trevlig snubbe på slutet, han var väktare och krossade alla mina tankar om väktare.
Han var liten, smal, snygg och lyssnade på både Håkan och Broder Danie.
Kan ha att göra med att han jobbade på något skånskt väktarbolag, de är ju liksom lite udda if we say so...

Sedan gick Sofia, Kajsa, Emma och jag till världens äckligaste kebabställe för att införskaffa klockan4-mat.
Vi tog det bara för att vi trodde att vi inte alls skulle frysa när vi skulle hem. Hej puckon liksom.


"Eurovision sing-as-bad-as-you-can Contest"

Var jag den enda som lyckades associera Charlotte transvestitgrodan Perrellis mick med en dildo i dagens program utav Eurovision Song Contest?

För övrigt så förundras jag över att medans resten utav Europa skickar småkåta, efterblivna, 16-åriga brudar till finalen så skickar vi halvtrötta 30-plussare? Hmm.
Jag gillar Charlotte. Faktiskt.

För övrigt nummer två så borde Eurovision Song Contest förbjudas. För vår gemensamma samhällshälsa.
Ja, och för vår psykiska hälsa överhuvudtaget.

Golv är till för att stå på. Inget annat.

Nog för att japanerna håller på med en väldans massa bra saker men det här med att sitta på golvet för att äta/umgås måste vara världens sämsta idé. Efter 5 minuter skriker arslet att det gör ont och man måste därför alternera ställning sisådär hela tiden. Ingen rast, ingen ro, måste tillfredställa rumpan.
Har man riktigt kul så är det trångt också, då måste du sitta med benen i kors alt. på knä och du kan se fram emot en jävligt skön myrstack i vaderna när du väl bestämmer dig för att lämna stället.
Har man lika tur som jag så kommer även ena foten ha fått för sig att den är förståndshandikappad och du kommer behöva gå med ena foten på ett helt fantastiskt underhållande sätt (för de som tittar på) och du kommer svära högt över den idiot till vän du har som tyckte det var mysigt med en tillställning på golvet.

Om du sen mot all förmodan råkar ha bra med space omkring dig, ja då slipper du ju ovanstående problem, men tro inte att du kommer undan!
För om benen är rakt ut, då måste du ju stödja din rygg mot något, få lite lut. Men icke, räkna aldrig med det, räkna istället med att få äta med ena handen och få kramp i andra.

Scenario tre är antagligen det intressantaste, för det är det du gör när du tröttnat på båda ovanstående varianter - du lägger dig på mage.
När du väl för in mat i munnen och försöker svälja, ja då kvävs du och dör av den där jävla sushin.


Vi skulle setts i London men du var ju inte där...

Hahahahaha
Såhär ser man ut när man är lite full, lite vimsig, lite förvirrad och rätt så glad.
Detta är precis innan jag skall till Lund tillsammanse med Emma för att lyssna på bandets, vars namn står på teckningen på bordet, sångare.
Mycket fin musik.
Man blir glad.

Emelie och Carl
I fredags var jag med dessa muppar på Louisiana.
In tha Danmark.
We like that museum. We don't like utställningen som är där just nu.
Jag gillar varken Cézanne eller Giacometti särskilt mycket.
Tråkiga och förutsägbara. Lite lätt enformiga dessutom.
Såg till att njuta utav trädgården istället. Lovely sommar, lovely värme, lovely gräsmatta.

Louisiana
Den som säger nej till det här kan gå och hoppa från någon bro.
Exempelvis Västerbron.
Bara så att du vet. Ett tips.

I'm high on you and on drugs?

Idag har vart en mycket lustig dag.
Min klasskamrater skulle antagligen säga att var antingen är dum i huvudet eller hög.
Helst båda två på en gång.
Dagen har spenderats på förvirring och dumma argument.
Såsom att det är konstruktivt att slåss, utfrysning är lösningen på aggresvia människor och att Israel iallafall är smarta ibland. Inget fel i mina hjärndöda argument om jag väl haft något mer att säga än just dessa orden?
Hur jag kom hem med bussen minns jag inte. Och så råkade jag tappa mobilen i asfalten så nu piper den lite då och då, bara för att det är kul.

Detta avrundades i att jag i min förvirring råkade cutta upp halva vänsterarmen med hjälp utav ett par nycklar.
Om det hjälper så kan jag påpeka att detta var fullkomligt oavsiktligt och inget jag skulle göra medvetet.
Eller rekommendera till er för den delen heller, för det svider som fan.

Skånskan flyttar in

Sådär, nu vart min blogg flyttad till nya servrar.
Det är anledningen till att jag inte bloggat de senaste dagarna, det och min sköna lathet.
Helgen spenderades lite härochvar, både Lund, Humlebaek, Helsingborg och en hel del anda skånska städer är inblandade. (Danmark är skåne. Nästan.)

Skönast var de gröna kullarna inne på Louisiana, världens bästa museum.
14-årigast var Markus Krunegård i Lund. Men vi gillar 14 år.
Fylleknattigast var mina klasskamrater i Helsingör. Det var riktigt roligt, konstig mat och mycket Jäger?
Tröttast var lätt jag och Emma i Malmö.
Fulast var också Malmö, men det var inte vi som var fula. Haha.

Usch, jag är så dålig på att sammanfatta en längre tidsperiod.
Så nu slutar jag helt enkelt.

Well, it's just how it is.

I'd like to have a drink or two, or 3 or 4 or 5 or 6 or 7
And then I'd like to fall asleep and come to heaven
Where I try and try and try to stay alive

Yeah, I'd like to have a pill or 2
or 3 or 10 or 20, 30, 40, 50
Then I'd like to take a walk to the hospital
but I had to take the ambulance
And when I wake up with a needle in my arm
they drive me to the ward where
I have to explain why I want to stay alive

I'd like to live my life day by day, day by year
I focus on every second
Cause when you saw me in that bed I heard you cry loudly
so now I try to stay alive


Finaste, finaste Korro.
Antingen så går ni till Debaser Malmö den 23 Maj, Debaser Medis den 24 Maj eller Uppåt Framåt den 4 Juni.
Dubbel releasefest, för Steso Songs och Kite.
Ni lovar att gå?
Tack.

I could at least try to say goodbye, but we all know how I works - it will never be as I wanted it to

Imorgon skall jag se Markus på Mejeriet. Skall bli mycket trevligt.
Han göra bra musik!
Det är väldigt intressant att han nu i år har vart på Hultsfred 3 år i rad, varenda gång med olika band...
Det bästa blir att träffa Sunkan igen.
Och alla andra random människor som jag saknat så infernaliskt mycket då jag inte vart nere i Malmö på år och dar. Om man bortser från snabbisen innan Hamburg d.v.s.
Det skall bli trevligt i Danmark också, har faktiskt aldrig varit på Louisiana förut.
Me like.
Hoppas nu bara att det blir fint väder också.

I never liked the sense of falling

Alla som inte känner mig väl kan ju dissa det här inlägget för det är ändå inte intressant.
Jag måste bara skriva av mig.
Jag hoppas att ni ursäktar och återkommer när jag skriver något roligare och framförallt - något läsvärt.

Men iallafall.
Jag är en väldigt tålmodig människa, jag ser till det goda i människor.
Och framförallt - jag accepterar folks känslor och kan sätta mig in i deras situationer för att förstå dem bättre.
Detta är vad jag gör. Det gör att jag lättare kan förstå saker när det inte går min väg.
Det handlar inte om att jag blir utnyttjad eller "tar skit". Det handlar om att jag bryr mig om personen ifråga och förstår den. Att jag sätter dens välbefinnande i klass med mitt egna. Det handlar inte om förtryck av mitt jag utan det handlar om likvärdighet, att bry sig, att ta hand om.
Måhända att jag kanske inte alltid är jätteglad över känslorna eller handlingarna, men det behöver jag ju inte säga till personen, då den behöver få vara ifred. Då den kanske inte behöver mina cyniska och själviska påståenden?

Men det finns två saker jag inte tolererar. Det finns under inga omständigheter en acceptans i min hjärna för dessa företeelser;
När folk sätter sig över mig och tror att jag är svag.
När folk ljuger.
Nummer 1 gör mig rosenrasande, nummer 2 får mig att vilja ta livet av dem.

Och nu kan jag bara säga; Tack. Tack så jävla mycket.
De enda saker som sårar mig, de sårar mig djupt.
Fast det som sårar mig mest är från vilket håll det kom ifrån. Att bli huggen i ryggen av någon som är så nära är lika illa som att ta livet av en. Just nu vet jag inte vad jag ska göra.
Jag känner mig bara så hopplös och förbannad.
Det finns inga ord kvar för tillfället så - Tack.

Fucking is the new black

Brian: I don't believe in love, I believe in fucking. It's honest, it's efficient - you get in and out with a maximum of pleasure and a minimum of bullshit.

Efter Google Translate;

Brian: Jag tror inte på kärlek, jag tror på Stilguide. Det är ärliga, det är effektiv - man får in och ut med maximalt nöje och minst bullshit.


Hmm...Sen när blev sex det som visar hur vi skall göra?
Eller, vänta.
Haha, glöm vad jag sa.

Snälla förlåt mig, jag glömde vem jag var

Jag har kommit på vad som är min "thing".
Men det kan jag inte skriva här för det är hemskt.
Det är riktigt jävla hemskt.
Men jag gör det, om och om igen.
Varenda jävla gång så gör jag det.

image319

Klantarslet är framme igen!

"Man märker att frontmannen Christer är radiopratare då han går igång..."

"Man märker att frontmannen Christian är radiopratare då han går igång..."


Någon som märker en skillnad?
Världens pinsammaste skillnad dessutom.

För vi har knarkat på Henriksberg. Också.

Kära David mailade häromveckan och berättade för mig att han och hans band, Alex Face, skulle spela på Henriksberg, sagt och gjort, jag bestämde mig direkt för att gå och glo.
Lustigt nog fick jag Babian på köpet, inte illa alls!
Sist jag såg dem var ju på Möllevångsfestivalen och skall jag vara ärlig så minns jag inte så mycket alls från den festivalen mer än att det var jäkligt skumt med alla knarkare vartannat steg man tog.

Det första jag och Isabella möts utav när vi kommer in är Erik, blev aningens förvånad fast ändå inte. Svårt att förklara. Jag tycker om Erik, han är snäll.

Efter en halvtimma lyckades dock Isabella dra ut halva sin öl över mitt vänsterben men, lyckligtvis så rann det mesta rakt av mina latexleggings men en del sögs in och jag fick helt enkelt spraya ner hela mitt ben med parfym. Inte trevligt men ack så mycket bättre än öldoft.

Babian var bra, som vanligt. Av någon anledning så blir jag glad av deras musik även om de musikaliskt ligger så långt bort från mig som det går att komma.
Band nummer 2, Punch & Judy, var helt i min smak, med både klädstil och scenhållning som osar Joy Division så blev jag alldeles lycklig av att se dem. Musiken var också bra. Tror jag. Haha.
När Alex Face gick på så undrade jag hur David egentligen hade tänkt. Han verkade försöka få till latexshorts på sitt egna lilla sätt - svart isoleringstejp... Hot or not vet jag ej, roligt var det iallafall. Eller, jo, jag tyckte det var hot.
Jag gillar deras musik, speciellt texterna och Davids magnifika sångröst, woho!
Digger & The Pussycats, det sista bandet för kvällen var riktigt roliga.
Dock verkade vi vara rätt få som uppskattade deras råa och extremt förnedrande humor.
När trummisen drog skämtet "What's the smartest thing that could get out of a womans mouth? Albert Einsteins cock." så kunde min råhet inte låta bli att skratta och då går det förbi en pretto snubbe som säger till mig att jag både är dumihuvudet och patetisk som skrattar.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen - den dag man inte kan skämta om ett ämne, då har man förlorat sig själv.

När jag väl åkte hem till Gråbo så upptäckte jag en sak när jag klev av bussen - det var ljust ute.


image384
En Isabella på runtramlning...

Avslutar med en trevlig sak sångaren berättade;
"Sweden is the only fucking country were we get layed, you know, I think it's like this - the girls in Sweden longs for ugly, shitlooking guys just coz everyone here looks like models. They shag good looking guys every day and wants something different. And you know, like, when you're on a bar, you sees this girl from behind and you tell your friends "I'm gonna do her tonight", she turns around and it's a fucking guy! You're guys are hotter than our girls down in Australia! Guys, come down there and you could be fucking supermodels!"

Lovely

Guten morgen meine damen undt herren. Nästan morgon.

Morgonen har ägntas åt skrivande och försök till sömn.
Nummer två går ganska så dåligt då mina kära grannar har barn som anser att det är helt okej att vara uppe 7 på morgonen och skrika ute i trädgården.
Jag måste erkänna att jag verkligen tycker om grannbarnen. Inte.

Nu är det dags för glass igen.
Undrar om man kan förvandlas till glass? "Du är vad du äter"´....


För övrigt så beordrar jag er att läsa här, gör det nu.

Meet me at the railroad bar

Jag har aldrig varit ett fan av varken Babyshambles eller The Libertines men nu på senare tid har jag fastnat något extremt för Mr. Doherty och hans älskvärda rock.
Dock, är det egentligen inte så konstigt att jag gillar denna musik då jag nästan uteslutande (iallafall för tillfället) lyssnar på musik där sångaren sjunger som om han konstant rökt cigg de senaste 24 timmarna.
Sen är det ju brittisk musik.
Brittisk musik och jag är som chokladglass och cookie dough...

Inte bra

Idag hade vi ett nationellt matematikprov och självklart så fick jag ett psykiskt sammanbrott.
We like that.
Not.

Ännu en bild från Hamburg!

image383

Jag är glad, dock har jag ont i ryggen.
Det förtar glädjen över att mina RAW-filer är räddade en aning.

Kidnappa mig och droga ner mig

Innan ni läser detta inlägg så tryck igång videon.
När musiken startat, vänta in sången och var så god att läsa.



Jag vill åka iväg.
Långt bort, eller iallafall bort från Sverige.
Berlin känns bra.
Panorama Bar vid Warschauerstrasse.
Dansa tills fötterna blöder.
Försvinna in i dimman av happiness.
Njuta tills klockan inte längre är mänsklig.
Ramla runt på gatorna och bara vara.
Bara njuta av lyx och stänga mina ögon för att följa med i musikens drogande rytm och aldrig mer tänka en vettig tanke.

Allt är inte guld som glimmar... men nästan

Som jag nämnde tidigare så var jag inne på American Apparel häromdagen och shoppade loss (snälla, snälla, snälla, förlåt mig plånbok) och det blev lite lackleggings och så denna fina, fina baddräkt;

image382

Inte för att man kan bada i den alls men det skiter jag i.
Och inte är den särskilt ny och hot heller, den har funnits i evigheter och the people already has it, men det skiter jag i.
Den glänser ju för fan.
Vad spelar då allt annat för roll?

Nej just det. Tänkte väl det.

You're nobody until you're talked about

image381

Är det bara jag som har fallit handlöst för denna serie?
Jag är egentligen inte så mycket för ungdomsserier men av någon anledning så är både OC och Gossip Girl sjukt bra.
Jag känner mig lite nördig, ja.
När vi var i Hamburg så tittade vi på OC, dubbat till tyska of course, men jag lyckades ändå veta vad de sa hela tiden bara för att jag hosthost sett första och andra säsongen.... ett par gånger.

Gossip Girl är ändå bättre för de har så mycket snyggare kläder och bättre kombinerade outfits.
And it's so much cheekier and raw than every other dumb no-brained series.
Kör in en bunke Ben&Jerry's Chocolate Fudge Brownie och jag når orgasm inom en halv kvart.

Min fylledialekt kan komma att bli min permanenta

Sådär.
Nu har jag tillslut tagit mig i kragen.
Äntligen fått det gjort.
Skrivit upp mig.
Fyllt i all fakta.
Betalat avgiften.

Jag står nu i bostadskö i Stockholm.


(Jag ska ju ändå plugga där så varför vänta?)

Attention! (We like internskämt!)

Jahaja.
Hur sammanfattar jag allt som hänt de senaste dagarna?
Jag åkte till Stockholm och mötte Viktor. Träffade även Emmas andra assistent Henrik (som för övrigt ser ut som en hemlig tvillingbror till Per).
Vi åkte ut till Ekerö.
Ekerö är fint, lite som Gråbo faktiskt. Fast med bättre förbindelser till storstaden.

Jag och Ylva var på Götgatsbacken igår, blev tillfrågad om att vara hårmodell antingen idag eller imorgon men hade tyvärr redan köpt skitbiljetten hem till Göteborg.
Funderade allvarligt på att köpa ny hembiljett, klippningen och färgningen i den digniteten hade gått på runt 2500 om jag betalt för kalaset.
Men icke, jag gick in på American Apparel och handlade fina saker istället.

Jag, Ylva och Fredrik spelade Bishi Bashi en hilma massa igår, sen fick vi dit Maria också.
Bishi Bashi måste seriöst vara det roligaste TV-spelet jag spelat på länge. Riktigt dåliga gamla japanska minispel där man tävlar emot varandra.
85 minispel för 45 kronor.
We like.
Oändliga timmar med roligheter och bisarrheter. Det absolut bästa (i mitt skruvade tycke) är namnen på spelen, med Left-And-Right Jumping Girl på topplaceringen.
Och vad namnet säger är verkligen vad du får.

RSS 2.0