Never bring a kid to the theatre. EVER.

Barn borde avlivas.
Eller, iallafall förbjudas att gå på teater.
Alla under 20 är ovälkomna?
Fan, det funkar ju inte.
Men vi kan säga att inga ungdomar får gå på teater med skolan om de inte själva valt det?
Fast självklart säger man ja till teater, I mean, man slipper ju en hel fucking skoldag.
Sen att man skiter totalt i teatern är oviktigt. Man slipper skolan.

Jag är så jävla trött på ouppfostrade skithögar som inte kan hålla käft och visa respekt mot människor som framför saker. Visst, jag stör mig ju redan i biosalongen men teater tar priset.

Var på Backateatern och såg Dostojevskijs "Brott Och Straff", en helt underbar pjäs med många viktiga ämnen.
Nu är det så att teatern är runt 3½ timma vilket redan där tar död på idén om att ta dit en skolklass.
Men så var fallet, ett helt gäng klasser var inbjudna och här och var satt det people from somewhere else, mestadels äldre par.
Men iallafall, tror du att de kunde vara tysta och titta på teatern? Fet chans.
De satt och småpratade och störde, skrattade när det var som mest tragiskt och utsatt, när tiden för eftertänksamhet var som mest tydlig så hånskrattade de åt att någon vågar skrika och gråta på scen.
I mean, what the fuck, är ni 8 år eller?!

Backateaterns läktare är uppbygga av massor av bänkar vilket gör att främsta raden sitter på scenen och scenen var i övrigt rätt lustigt uppbyggde, den var avlång, längs med publiken, så satt du längst ut på kanten kunde det vara mycket svårt att se vad som skedde på andra sidan. Men de utnyttjade detta och hackade upp scenerna och ena sekunden var det här, andra där.
Efter ett tag kom man in i att lyssna efter ljud på andra sidan även om man var inne i vad som skedde framför en, därför blev det extra irriterande och extra skrattretande när man plötsligt hör två klackfotade brudar gå nerför läktaren "oh, vad gör de nu"  tänkte varenda jävel, alla vände sig om, men vet ni vad?
Det var två brudar som ansåg att teatern var tråkig så de skulle gå ut och röka.
Vet ni varför jag vet det?
Jo, de pratade medans de gick ner och ut. Akustiken är liksom inte så kass därinne...

Tillslut fick huvudrollsinnehavaren nog och bad folk sluta prata i en ton som sade "Om ni inte håller käft så går jag härifrån", vilket jag skulle gjort efter 10 minuter av det där.

Såhär är man när man är jävligt tråkig av sig

Idag var jag riktigt vuxen av mig.
Lite creepy när man väl insåg what a geek man är.
Var nere i ett köpcentra och på min ena sida har vi Vero Moda med 80% slutrea och på andra sidan har vi Bokia.
På ena sidan har vi massor av fina och billiga kläder.
På andra sidan har vi Bokia (what's more to say liksom. Bokia. Usch.)

Gissa vart jag går?
Jo, raka vägen in på Bokia.
Okey om det hade vart så att jag köpt något värdefullt och vettigt, kurslitteratur, en roman eller annan ströläsning.
Men nejdå, jag går och köper en almenacka och en bunt plastfickor.

En almenacka och plastfickor.

För 150 kronor.

Jag kunde ju ffs köpt både byxor och klänning för 150 kronor.

Ledsen Sandra.

Lite snett och lite rätt men mest bara skumt

När jag ändå är och tjafsar runt i schlagerlad så kan jag ju driva på ännu lite mer.
Det blir ju sådär, de här veckorna.
Jag avskyr schlagern.
Men jag kan inte låta bli att facineras av artisterna och framförallt, hur ett helt folk blir helt fuckade i 5 veckor.
The Holy Schlager.
Hmm.
Innan jag hört ett ljud av låtarna så gissade jag lite lätt på:

BWO
Eskobar
----
Thérèse Andersson
Frida feat. Headline eller Patrik Isaksson & Bandet (beroende på dagisbarnen)
----
Ainbusk
Caracola
Mickey Huskic

Men igår var jag helt ute och cyklade.

image352
Jag vill gifta mig med Marinas klänning. Alternativt råna henne på den. Hmm. Svårt och tufft
val där.
Foto: Pether Engström                                      

                                       

  • Igår så var jag nog inte ensam om att undra hurfan fröken Citron, Äpple och Persika gick vidare till Andra Chansen. Dock möter de Ola Svensson så de är ju körda redan innan de går upp på scen.

  • Isaksson hade gjort en låt som låter Isaksson. På det sätt som Isaksson alltid gör och låter.
    Skillnaden på den där låten och t.ex. Tillbaks På Ruta Ett är väl kanske titeln.
    Nej, men ni förstår vad jag menar.
    Jag säger inte att Patrik Isaksson är dålig, nej inte alls. Jag gillar honom skarpt, men, han är blek. Alldeles för blek för detta sammanhang. Någon som såg förprogrammet på Telias kanal? Klippen från Isakssons spelning?
    Där var det magiskt. Där var det så som han skall ha det. Där han skall vara.
    Och det är långt bortom schlagern.

  • Frida lät som en dagisverision utav Markoolio. (Med det menar jag Markoolio minus de uppenbart sexuella antydningarna.)
    Något man spelar på beachpartyt efter 7 öl och några omgångar volleyboll.

  • Mickey Huskic missade jag helt, han var så tråkig att jag fann min vita stukkaturvägg mer intressant.

  • Ainbusk då? Jo, de var ju roligare än Mickey iallafall men deras "vart jag går, där jag står, alla år"-tjafs kändes som ett enda stort nödrim som någon kommit på i sista sekunden på julafton.
    Besviken. Ja.
    Förvånad? Nej.
    Magplask.

  • BWO behöver man inte säga något om. De var sjukt bra och hade en riktigt bra show.
    Fast BWO är så fult, kom igen, börjar säga Bodies Without Organs igen istället!

  • Thérèse Anderssons keltiska powerballad/opera gick hem i min stuga och tydligen i flers. Dock lite för få för efter genomspelningarna av låtarna var jag klar över att Thérèse skulle med BWO till Globen.
    Nu blir det svårare dock, om hon vinner över Suzzie Tapper (vilket hon gör) så kommer hon sedan möta Andreas & Carola (vilka jag förutsätter går vidare från första utslagningen) och då var hon ju körd.
    Rätt tråkigt för Thérèses låt skulle nog klara sig riktigt bra i Serbien i vår.

  • Eskobar då? Vad hände? What?


Like the naked leads the blind

Idag har jag lyssnat på Placebo hela dagen.
Inte på datorn.
Utan på skiva.
Sittandes på golvet med hörlurana som skyddar mig från omvärlden med dessa ljuva toner som sprider sig in i mina öron.
I min kropp, i min kopp som äts upp av musiken, toner som gör mig till en del av musiken.

Det där är ungefär vad jag ägnat mig åt överhuvudtaget de senaste dagarna, därav min lysande frånvaro från Internet.

Och så har jag tittat på den där bilolyckan igen.
Ni vet Melodifestivalen.
Nu säger jag som jag säger varje gång BWO ställer upp:
"Om de vinner så vinner vi hela ESC."
Sen brukar jag vara tyst.
För man blir lika arg varje gång man inser att folk inte förstått hur bra deras musik är.
Detta bidraget är dock deras starkaste i hela schlagerkarusellen någonsin.
(att BWO är superstjärnor i östeuropa är ju inte direkt någon nackdel heller...)

Blä for thoose shirts

Bandtröjor.
Ni vet de där som man älskar men ändå hatar?
För de har ett snyggt tryck, de tillhör ett bra band, de är ett underbart minne.
Men de ser alltid förjävliga ut i passformen.
Eller passform och passform, det finns ingen passform.
Därför blir man lite extra glad när folk gör som min vän Karolina och fixar sina bandtröjjor genom American Apparel.

image351
Steso Songs kan du lyssna på här.

Den största bilolyckan i Sverige

Jag måste säga att helgens Melodifestival var mycket intressant att se på.

Innan något annat blir sagt vill jag säga att Andra Generationens låt "Kebabpizza Slibovitcha" var en sån där låt som låtväljarna hoppades skulle gå hela varvet runt från att vara så urkass som den är till att bli rolig.
Precis som Christer Sjögren.
Jag fann texten rolig men som musik så är den diskad innan vi ens satt igång spelaren.

Ola, hans låt var bra men den kändes styckad och vimsig. Som om den inte riktigt var hundra på vad som hände.

Mikafansens stylist måste vara trög för hon/han fick dem att se ut som om de var gubbar på 60 som vill göra något "ungdomligt" och "coolt". Magplask där ja.
Mycket bra låt men jag var tvungen att hålla för ögonen då både kläderna och "koreografin" skrämde mig. Nono, inte ett vinnande koncept.

Sanna Nielsen då? Ja, vi har hört den där låten förut. Många gånger. Tusentals gånger.
Vi behöver inte höra den igen.

Andreas och Carola?
Vad hände? Vad gick fel? Blablabla?
Saken är den att eftersom folket förväntade sig något riktigt, riktigt bra från dem så blev det ett illa magplask när låten var av samma kvalité som kebabpizzan.
Det förvånade nog väldigt många, inte minst musiksverige, det var ju ändå de två och Kvint som skapat den, det kändes ju som att det skulle kunna komma något riktigt, riktigt bra.
Men, den kom aldrig igång och kändes mer som någon slags pausunderhållning av någon avdankad artist vi inte sett på 20 år.
Dessutom, i lördags, så sjöng inte Andreas och Carola ihop, deras röster sammansmälte inte alls så som de gör i deras låt "Lucky Star".
Folk, och jag själv, blev helt enkelt besvikna på att låten var så medioker.

Sen undrar jag vadfan som hände där nånstans i mitten, Svenska folket stod still och alla blev lika förvånade och äcklade? I think so.


När storebror bestämmer...

Jag såg något väldigt intressant i affären häromdagen.
Jag stod i kön och framför mig stod en ung man med sina två små barn.
Den äldre, en kille på 7 år och den yngre, en flicka på 4.
(Min kusin känner dem så yes, it's not bara gissningar.)

Ni vet ju att i alla affärer så ställer personalen tidningar och godis närmast kassorna, smart eftersom det är i kassorna vi lättar på tankarna och tar åt oss saker utan att egentligen tänka.
Men åter till saken.
Pojken ser en Spidermantidning med någon slags leksak och blir helt till sig, han tjatar på pappan tills han får den. Det intressanta är att pojken använde någon slags creepy metod, det var så tydlig, så intelligent och framförallt - så effektiv.
Han fick tidningen genom en promenadseger mot pappan.

Pojken får sin tidning och då rycker lillasyster in.
Så får jag både se och höra följande scenario:

Flickan: "Spiderman!" 
Pojken: "E vill du också ha en tidning?" 
Flickan: "Ja-a"
Pojken: "Pappa, hon vill också ha en tidning, E vad vill du ha?"
Flickan: "Spiderman!"
Pojken: "Neej. Vill du inte ha en med djuren?"
Flickan: "Spiderman!"
Pojken: "Kolla, vill du inte ha en med de söta djuren?"
Flickan: "Spiderman!"

Pappan är märkbart irriterad på sonen och säger åt honom att E inte behöver någon tidning utan att de kan dela eftersom E vill ha Spiderman också.
Då ger pojken sin pappa den läskigaste blick jag någonsin sett. Det handlade inte om att det var hans tidning. Utan hans syster skulle ha en tjejtidning. Whatever. Hon ska.

Så pojken drar med sig sin syster bort mot de andra tidningarna och börjar leta.
Pojken: "Kolla in den här med katten! Den söta katten, den vill du väl ha E?"
Flickan: "...Nää. Jag vill ha Spiderman."
Pojken: "Men E, vilken vill du ha då? Oh, den här får du ett halsband med i, vill du ha den?"
Flickan: "Spidermaaaan!!!"
Pojken: "Men den här då? Den här tar vi!"
Pojken går före flickan mot pappan och lägger ner en Disneyprinsesstidning i kundkorgen.
Flickan säger inte ett ljud.

Inte ett ljud.

Vi hetsar oss till döds

Ursäkta för att jag ibland är lika underhållande som en sönderkokt potatis.

Men ni vet, ibland blir det sådär att man helt enkelt inte tar sig till datorn och trycker igång den. Det händer liksom inte. Man har en miljard andra saker att göra och när man väl har andningstid (och -tillstånd) så sätter man sig hellre ner i soffan och sätter igång något skitprogram man sett minst 4 gånger innan.
Som Out of Practice eller kanske Family Guy.
Ingen hjärnkapacitet needed.
Bara lugn.

Adolf Hitler, Relationship Status: It's complicated with Jesus Krist (Heaven)

49935-350
Ich bin eine schkabbunge idag.
Vaknade en kvart innan bussen skulle avgå (alltså vaknade jag 07.35) och sisådär 100 saker var tvunga att göras innan jag åkte.
Vilket blev big nono's on. Jag. Utan smink. Senast det hände var väl mellanstadiet.
Alternativt någon obskyr camping jag råkat säga ja till då och då.
Jag hann iallafall både duscha, klä på mig och borsta tänderna.
Frukost fick jag runt 13.00, not happy mage.

Att ha tofs är som att begå självmord för min del.
Jag säger inte att det är fult.
Det finns människor som passar riktigt bra i tofs.
Men jag för min del, ser ut som Jesus och Hitlers long lost kärleksbarn.

I wanna marry Västtrafik

49935-349

Och tar du fel tidtabellsbok så kan du ju alltid titta på tidtabellsskyltarna.
De är så informativa och uppdaterade.

Oh! Oh! Nu gör vi en tricky one!

Jag misstänker jävligt starkt att någon mumsat på svampar innan han skickade in den här broschyren till tryckeriet:

image348

Alla Skepplanda/Torslanda-bor kommer ju bli överlyckliga när de inser att det inte alls är Lila Express´s tidtabell de plockat på sig.

This is love

Eftersom jag tycker att framträdandet är så himla bra så here it is;



Inte bara dansen är bra, utan även dikten om kärlek som han drar efter dansen, haha!

När man bara drar replik för att slippa krångla, min pappa är rik, vill du hångla?

Någon mer än jag som såg Melodifestivalen i lördags?
(Vill bara påpeka att det är skönt att hela svenska folket gått och blivit ironiska. Jga kan ju inte själv förneka att jag tyckte att Christer Sjögrens nummer gick hela töntvarvet runt till att bli roligt. Nog om detta.)


Någon mer än jag som såg Björn Gustavssons framträdande i Melodifestivalen i lördags?
Jag gissar på att ni såg det.
3½ miljoner svenska bänkade ju sig framför TV:en och slog på skitprogrammet.
År efter år.
Som en vän till mig sa: "Det är så äckligt och hemskt, ingen bra musik alls. Men det är som en bilolycka, man måste helt enkelt titta. Ju äckligare desto bättre."


Fan, jag kommer av mig hela tiden!

Björn Gustavsson alltså. The younger.
När han entrade scenen i sin coola mantel som om att vi skulle på en kultträff men drog av sig den och i sin åtsmitande kostym började dansa och mima till "What is Love" av Haddaway så var det två saker som dök upp i min skalle.

Den första, Björns politiska aktion då sångtexten gick "What is right? What is wrong?"
Under sats nummer ett såg det ut som en kille på 16 bast som försökte sätta på sin flickvän fastän hon inte riktigt fattade vad som hände.
Sats nummer två fick ett arsle i luften som vinkade fram och tillbaka.
Hur man väljer att tolka Björns agerande är högst personligt, jag för min del, med tråkig disskussionsdödande insiderknowledge med all säkerhet vet att det var ironi och driveri med samhället.
Annars kan man ju ta det helt annorlunda om man vill. Det som är så mycket intressantare att tolka saker som.
Åke Green kanske hänger på den teorin?

Det andra Björn gjorde.
Jag kan nog garantera att sisådär 99% av tittarna, någon gång under Björns dans, tänkte tanken "Vad gay han är."
In matter of fact så tog han mestadels samma danssteg som sina kvinnliga bakgrundsdansare.
Vem noterade att de såg gay ut?
En millimillimilllimillimilliprocent?
Eller ingen alls.


I Wollongong, Australien, vet man vad som gäller

image347

Ibland gillar man inte sig själv

Visste ni att det är såhär (klämmer ihop tummen och pekfingret) roligt att storhandla när man inte har bil?
Utan när man åker på en jävla cykel?
'twas a miracle att jag inte åkte i diket på väg hem från affären.
Jag har väl nämt det innan men min mor är på sjukhus och det leder automatiskt till att jag står för matinköpen i det här huset.
Så, 5 fullpackade påsar, en mountainbike och en grinig Sandra lyckades samarbeta tillslut.
Fast jag ska inte klaga, jag bor 500 meter från affären.
Det blir ju så hemskt när man inser vilken pussy man är. Jag hade kunnat få klaga om jag behövde gå 2 mil fram-och-tillbaka för att hämta vatten varje dag.
Då skulle det vart acceptabelt att klaga.
Men inte nu.
Nu är jag en lagom-mellanmjölks-gör mig osynlig-mes.
A mes with a capital m.

The thrill that's making other people ill

49935-346



Apropå det mesta som diskuteras just nu.
En fråga som aldrig blir inaktuell, hur mycket vi än försöker prata färdigt den.
Jag har egentligen inte så mycket mer att säga då jag sagt det en halv miljard gånger förut.
Människorna som är emot jämställdhet känns ändå mest som människor utan något öppet informationsflöde i deras liv vilket leder till inskränkthet.
Man vet inte särskilt mycket om någonting utan hör och ser bara det som går runt i Aftonbladet. De har ju ändå inget vettigt att säga. I snitt så är en mening per artikel informativ och vettig.
(För att citera Magnus Betnér - "Om vi nu ska följa allt Aftonbladet säger så kunde vi ju lika gärna röstat på Hitler med en gång.")
De värsta fienderna mot jämställdhet är dock inte de inskränkta männen oh nej, det är kvinnorna som är helt bakom flötet som är det största hotet.
Kvinnorna som skyller ifrån sig på männen utan att göra något åt det.
Kvinnorna som förnedrar andra kvinnor.
Kvinnor som inte inser att "jämställdhet" inte bara betyder jämställdhet mellan kvinna-man.

Humanism är vad det är. Inte feminism.
Dessutom så är alla nötter så underbara att de tror att feminism är samma sak som manshat.
Tjena.
Om du säger att vi är offer så blir vi också offer.
Oavsett om vi var det innan eller ej.

Let's take it easy. Eaaasy now...

49935-345
Egoboost, yes oh yes!
Fast jag tror fortfarande att det är så att resten utav befolkningen helt enkelt är jävligt fula.
Det känns nämligen väldigt troligt.


Och deprimerande.
För människor skulle kunna vara så snygga.
De skulle kunna vara så fina.
Så attraktiva.
Fast vet ni vad? Det är dom inte.

Och de som väl är sådär läskigt jäva äckelsnygga vet knappt om det.
Det är fel.
De ska fanimej få veta att de är snygga. De är de värda.
Ja, de är faktiskt värda det, för så som alla andra ser ut så är det ju ett mirakel att de lyckas se snygga ut.
Fast om jag skulle gå runt och säga sånt till folk hela dagarna så skulle det med största sannolikhet misstolkas. Det brukar misstolkas när jag påpekar det för folk. Killar blir nervösa medans tjejer är så som tjejer är när någon ger dem en komplimang. ("What, jag är väl inte ens vatten värd?")
Tjenis, jag är bara glad över att se snygga människor och vill uttrycka min estetiska attraktion till dem.
Jag är ju inte direkt kåt på Turning Torso bara för att jag tycker att det är en vacker byggnad.

Jag älskar honom

6ans hallå för några minuter sen:
Och nu kommer en film till! Ännu en film om pengar, vad är det här?
Sci-Fifredag, actionlördag och kapitalistsöndag eller?


Hej världen?

Det är människor som Maria Vuitton som får mig att tappa tron om människosläktet.
Allt hon skrivit, och framförallt alla som håller med henne.
Vad skulle du helst växa upp med?
En mor som valt att sälja sex, som står för vad hon tycker och tänker och står för sin kropp?
Eller en mor som föraktar människors livsval och anser att endast det hon gör är det enda acceptabla?


Det är väldigt intressant när Maria, i ett försvarsinlägg på Maleandros blogg skriver "Jag vet att jag kanske har haft en för bra uppväxt, det är nog därför jag aldrig kommer kunna acceptera saker som prostitution. Kan bara inte acceptera det! Helst skulle jag vilja att alla kvinnor slapp hålla på med sånt!" eftersom hon iochmed det förnedrar hela kvinnosläktet, vem har sagt att de prostituerade har tvingats till det? Ingen.
Det var längesen folk tvingades till prostitution, idag är det ett val som de här kvinnorna har gjort.
Dessutom, har hon haft en så bra barndom att hon inte kan acceptera andra människors liv och vilja?
Ett så bra liv att inskränkthet är ledordet? Att det jag gör är viktigast och bäst? Tjenis. :/

Och enligt Maria så är sexköpare snuskgubbar. Ni vet, sådana där sliskiga som ingen känner men som alla vet finns.
Men om Maria levde i den riktiga världen och inte sin egna fantasimodebloggsvärld så skulle hon veta att de som köper sex är vemsomhelst. Män med vanliga jobb, fru och barn.
Kanske din chef, kanske din granne, ja kanske din pappa också.
Att det ens finns såhär världsfrånvända människor är för mig ett mysterium.
(Dock var ju inte bruden på Spy Bar som på fullt allvar försvarade sin killkompis när han kastade ett tuggummi på Hanna Fridén och vägrade be om ursäkt, särskilt mycket bättre. "Killar är sådana. Killar är svin. Det är deras natur och det måste vi acceptera.")


(Lite kort rolig bakgrundsfakta om Mari Vuitton som man kan hitta efter att läst de senaste inläggen:
Hon vägrar åka kommunalt.
Vuitton. What's more to say?
Hon skall flytta till LA.
Hon förstår inte varför vi har skatter.
Hon är en dryg en som dissar allt som inte är som henne med argumentet "alla kan ju inte haft en så bra uppväxt/ha ett så bra liv som mig".)


How to lyfta upp självförtroendet - Gå in på Facebook

image344

Haha. Antingen så är jag jävligt snygg eller så är bara alla andra jävligt fula.

Look at what you've become!

49935-343

Idag har vart en bra dag, är äntligen helt frisk igen. Nono, ingen mer feber i denna lilla kroppen igen!
Köpte thaimat bara för att det var roligt också.
Gottgott.

Åkte och hälsade på mor på sjukhuset i förmiddags, hon har fått något vajsing i nån muskel som sträcker sig från foten och upp till låret. AJ. Allting värker säger hon.
Jag hoppas att det fixas snart iaf.
Det är nämligen så att Göteborgs sjukvård suger apröv. Mamma åkte in till akuten i veckan men kunde åka hem då de fastställt att det skulle gå över inom ett par dar.
Yes!
Nehej, inte alls.
I fredags natt så slog det till rejält och hon blev körd till Mölndals sjukhus men eftersom i princip ingen jobbar på helgen på det är skitstället så måste hon vänta tills måndag morgon för att ta ultraljud på benet.
För ingen som jobbar på helgen vet ju hur den maskinen fungerar.
Toppen. Riktigt toppen.
Hur mycket kostar det inte skattebetalarna att hon ska bo på sjukhuset en helg? Gosh.
Och med största sannolikhet så skall de förflytta henne till Östra Sjukhuset på måndag eftermiddag.
Bara för att det är roligt. Typ.

Sjukhusen och vården behöver mer pengar, ja.
Men det är när man inser hur dumma i huvudet cheferna är som man blir grinig och vill vägra.
Why not just ha någon anställd på plats? Det kostar skattebetalarna 2500/dag att ha min mor där. En patient.
Att ha en sköterska där går ju inte på 2500 iaf. Suck.


(och webblogg suger också apröv, det går inte att vänsterjustera texten)

The disneyficationdays are over.

Like the naked leads the blind
I know I'm selfish I'm unkind
Sucker love I always find
Someone to bruise and leave behind
All alone in space and time
There's nothing here but what here's mine

Jag kom in i en väldigt depressiv period just nu.
Problem är mitt ledord.
I alla väder.
Verklighet som inte stämmer.
En varm famn.
Komplexitet.
Kropp som jobbar emot hjärnans vilja.
Vilja.
Ingen finns utom vi. Ingen finns utom vi.
Ingen.

image342

All alone in space and life

The Pursuit - Abundance

Nu tar ni och lyssnar, annars blir jag sur.
Mina fina klasskamrater.
Lite dragen gubbrocksaktigt med en kvinna som sjunger.
Tänk er lite Laleh och annan sån där musik som jag personligen inte tål.
Men det här är bra, så, än en gång - nu tar ni och lyssnar!

I am a victim of the times

The sleeping pills won't save me and the medicine makes it worse.
I went to the psychiatric emergency for help.
They said "take some of these and takes some of those too".

I never you knew that I could feel so sad.
I never knew that I could feel so bad.
I'm alone and I never experienced this before.


image341
Klicka på the pic!

Jag har aldrig vart ett vidare fan av Billie The Vision & The Dancers. Alls.
Nej, jag har snarare förkastat dem och slutit mina öron bara för att jag inte vill höra på. Inte min musik. Inte mitt. Nej. Nej. Nej. Inte bra.
Eller nästan.
Egentligen har de bara inte funnits med i min bild och jag har inte aktivt sökt upp dem för att se om de är bra.
Man går förbi KB en kväll, Pustervik en annan och Fängelset en tredje.
"Ikväll - Billie The Vision & The Dancers!"
Fast man går förbi. Man har andra saker att göra.
Därför tränger sig musiken inte riktigt in i ens liv utan man står i sitt vanliga musikträsk och skyndar.
Ingen tid. Ingen tid.
Men nu har jag både tid och hjärta att lyssna på dem.
Och herregud.
Tack för att jag fick tid över.
Halvtragisk pop som ändå fuckar up det så att du blir glad.
One point to Billie, zero to Sandra.
Knocked out.

Idiot is my middle name

Är det bara jag som vill gråta just nu?
Jag sitter i en datorsal på skolan och klassen som arbetar lär sig på fulla allvar vad en ledarsida, en krönika och en kvällstidning är.
Killen som sitter bredvid mig trodde helt och fullt att Punkt.SE var en stor fristående kvällstidning.
Det är vuxna människor.
Vuxna människor.
Inte undra på att ungarna är dumma i huvudet idag om inte ens de vuxna kan tänka.

I'm getting away with the lifestyle that I love

Fast just nu har jag ingen vidare bra lifestyle.
Är sjuk och orkar inte jobba alls, men skapade däremot en helt underbar middag -till mig själv- tidigare idag.
Gick ner till saluhallen och köpte parmaskinka, ricotta, färsk buffelmozarella och lite parmesanost, gick sedan ut på torget för att köpa grönsaker, det blev blandad sallad och tomater idag, inte så värst ansträngande men helt galet gott.
Gick hem och knådade ihop en pastadeg för att sedan mixa ihop en någorlunda vettig köttfyllning med parmaskinkan och ricottan.
Bakade ut degen och skar ut småbitar och fyllde dem med geggat för att göra små, små knyten av dem.
Gjorde iordning salladen och fixade olivoljeindränkta mozarellabitar.
Sedan kokning av tortilligonisarna jag gjort och till det en farfars gamla tomatsåsrecept.

That is what I've been up to today.
Men inget arbete, ajaj, inte bra.

Last.fm

Jag och Last.fm har väl inte vart de såtaste vänner de senaste åren men nu, när jag har en ny dator, så har jag skaffat mig nytt konto för att försöka få någon slags relation med Last.fm tillslut.
Sashko var upptaget så jag var så jävla påhittig att det blev Sashkos...
Hmm.
Nu skall jag lyssna på musik och vara cool.

Men alla andra får ju vara ute sent

image338
Bara för att alla andra gör det!
Jag faller för grupptrycket och visar lite outfits ibland jag också!
Eller så är jag bara jävligt ironisk mot folk. Det beror på hur man är funtad från början.
Men för min del så låter ironialternativet mer sannolikt än att jag gör det för att jag seriöst tror att någon är intresserad av att läsa om vad jag har på mig.

Men!

Jag har på mig följande plagg;
Svart pälsjacka - TopShop
Grå oversized/tajt tröja (the ärms are like balloons) - Nümph
Halsband i gult och brunt - Rut m.fl
Lacktights - Rut m.fl
Skor (med en söt knapp på utsidan som ej syns på bilden) - Din Sko


Jag hade ju nästan kunnat lura mig själv med den här bilden i frågan om hur lång jag är. Jag ser ju faktiskt riktigt lång ut. Men nono, jag och mina 164cm kommer inte så långt.

Helsingborgs Dagblad

Jag började faktiskt skratta lite när jag läste HD tidigare idag, "Bandet har en trogen skara fashionpoptjejer framme vid scenen som sjunger med i varenda låt och passar på att smeka bandmedlemmarnas lår så fort de får chansen."
Oh yeah, I like it.
Haha.

All I can see is a yellow lemontree

Jag har inte rört min kamera på ca 2 veckor nu. Det är lite tragiskt men ändå så saknar jag den inte.
Jag är ändå ingen inspiration överhuuvudtaget utan känner mig bara helt tom såfort jag ser en kamera.
Hmpf.

Det är som om någon tryckt på min Off-knapp. Men nu är det snart vår på riktigt och då brukar mina hjärnceller börja arbeta igen, ni kanske tillochmed får se nån fin bild på mig! Ojoj.
Men nu skall jag äta min pizza och titta lite förskrämt bort mot kameraväskan i bokhyllan...
 


Flickor och pojkar, aldrig mer skall ni se se ljuset

Vet ni vad jag är trött på?
Jo, fallet Madeleine.
Ni vet den där lilla flickan som försvann förra året på familjens semester.
Ja, vet ni inte det så har ni antagligen levt under en sten det gånga året.

Saken är den att jag är så himla trött på hennes fall, det är synd om föräldrarna, det är inte synd om föräldrarna, det är städerskan som smugglat ut henne i en väska, det är föräldrarna som drogat henne, det är föräldrarna som råkade ge ungen en överdos och blablabla.
What the fuck is so special about her?
Det finns tusentals försvunna barn i vår värld.
Frusna hjärtan som söker efter sin lilla flicka eller pojke.
Hjärtan som aldrig kommer läkas.
Varför då ignorera dessa människor genom att ta upp ett enskilt fall där egentligen ingenting går framåt mer än att föräldrarnas advokat och polischefen säger olika dumma saker i pressen?
Varför inte arbeta med själva frågan, informering och fakta? Varför inte?
Och varför inte bry sig om Madeleine, vem vet vad hon kan vara med om just nu? Om hon nu fortfarande lever?

Sen undrar jag verkligen vad det är för hemska och oansvariga föräldrar som åker till Portugal och låser in ungen på hotellrummet för att gå ut och käka middag?
Jag tänker en riktgt hemsk tanke som nog är rätt förbjuden att tänka. Men ni vet nog vad jag menar. Rätt åt er, ni ska fan inte ha barn.

Och så som de agerar så undrar man hur ledsna de verkligen är? Så mycket tid som de har till intervjuver och TV-framträdanden? Om mitt barn försvann så skulle jag inte sitta hos Oprah och tjafsa, seriöst.


Violet Elegys skivsläpp

Nu är jag i Göteborg igen efter ett gäng om och men. Dock gick det mesta rätt smärtfritt och nu är allting fint.
Jag är i ett tillstånd jag aldrig känt förut, jag är nämligen helt lycklig. Helt borta, som om någon blåst in stormen Tuvas alla moln i mitt huvud för att jag inte skall kunna se klart.
Bara för att så kommer jag skriva ner hela gårdagen i en kort summering här nedan. Jag är lite emot sånt där men det skiter jag i... ;)

Anyway, igår var en riktigt bra dag. Och med bra dag menar jag verkligen bra dag. Förutom en liten incident.
Det hela startade med att jag gick upp och käkade hel underbar frukost och gjorde mig någorlunda iordning, hade ju ingen direkt aning om hur jag skulle lägga upp dagen så det blev bara att köra på från start.
Jag drog ner till centralen för att kolla mina mail och då kom den stora paniken - Ida är nästan löjligt sjuk och kan inte följa med till Helsingborg! Stackars sötot har lyckats hosta sönder ett gäng muskelfästen och går på knarkmediciner för att överleva just nu. AJAJ.
What to do? Eftersom det redan från början var en rätt gudsförgäten helg så kändes det ju som att det faktiskt skulle bli solovisit för min del men söta Cassandra ville gärna följa med, tjoho!
Jag drog runt på stan för att pyssla med lite saker jag hade att göra och sen gick jag hem till henne för att käka middag (så sött) och göra oss iordning, vi upptäckte plötsligt att vi stått i 30 minuter för att lägga på ögonskuggor (and I say att jag inte är utseendefixerad?) men vi hade ju så roligt!

Sen tåget till Sveriges farligaste station (om man inte räknar sthlms) och försök att hitta till The Tivoli.
Mycket svårt må jag säga.
Nästan så svårt att en blind och döv man hade kunnat hitta dit på 3 minuter.
När vi kom dit så blev det trassel på tråden, jag och Christian har antagligen pratat förbi varandra, fast nej, det är hans fel, haha.
Och hur får jag tag i nåns nummer när man står mitt i en dörr och fryser arslet av sig? Jag ringde iaf Jepson och turligt nog svarade Cornelia på en gång så jag fixade Christians nummer och ringde den lilla muppen och then we understood each other.

Väl inne så förstod jag däremot ingenting, The Tivoli var ju nästan löjligt litet! Visst, det passade helt perfekt för en releasefest som nu men att stora band som Mando Diao, The Sounds och The Ark spelat på stället kändes nästintill bisarrt. 4½ meter scen->mixerbord, 3 meter mixerbord->vägg.
Mysigt iallafall.
Medelåldern låg nog på runt 50 ett tag i början, hihi, I felt like a little dumb kid.
Förbandet var ett sånt där band där man kände "hört förut, sett förut, kan konceptet".
Jättebra musik, visst var det det, men, man hörde helt andra låtar i deras låtar, om ni förstår vad jag menar?

Ganska snabbt så kom Violet upp på scen och började pilla och jag pekade ut Christian för Cassandra och hennes spontana reaktion var "Oj. Han var ju skitsnygg. Verkligen skiiiitsnygg."
Så där fick jag mig ett gott litet skratt.

image335
Ludvig på kanten, en vinkandes Mattias, Ziegler posar, Christian  är koncentrerad och Andreas måste nog vara den roligaste scenpersonligheten jag sett på länge. (Bilden är tagen av Fredrik Kallstenius)

När de började spela så var det bara ren lycka som forsade runt i lokalen, publiken älskade dem, publiken älskade varandra och bandet avgudade publiken.
Jag, för min del, blev helt lycklig när jag såg en äldre dam i 60/70-årsåldern verkligen hänge sig åt musiken och dansa loss, shit, that's me om 50 år. 
Sångaren var verkligen en sådan där sångare som tar tag i publiken sådär riktigt jävla mycket, inte för att de andra var sämre de heller, det var fullt ös medvetslös från början till slut.
Om de bara vågar och vill så är de helt klart the next big thing här i Sverige, eller så drar de till Tyskland och behöver inte ens anstränga sig för att bli stora.

image336
Ludvig. (Bilden är tagen av Fredrik Kallstenius)

Efter det skulle det bli dansdansdans till tonerna av Jepsons djande, fast vi gjorde mest annat, tills "I'm a Believer" av The Monkees gick igång, vi hörde låten från backstagebaren, där Jepson spelade, på långt håll och sprang som barn efter godis för att få dansa till denna så oseriösa, dåliga men ändå så fantastiska låt.



We loved, we danced, we shared the night together, now I'm home, trying to get the silly smile off my face.


Helgen som Gud glömde

Gudsförgäten jävla helg.
Först åker jag ner till Malmö för att prata ut och sedan sno en soffa, båda delarna skiter sig och jag håller på att blåsa bort ute som jag är. Vad göra, vem ringa, hur överleva?
Jo, jag ringer C och gråter lite och åker hem till honom i Lund. Han var så söt och lagade mat åt mig och allt. The only happiness this weekend.
Fick lämna honom tidigt imorse eftersom han hade en massa jobb att göra idag så nu sitter jag på Malmö Central och försöker lista ut vad jag skall roa mig med.
Meeen, gissa vad som sker då? Jo, Ida har gått och blivit halvt handikappad för hon har hostat sönder ett par muskelfästen (hostat).
Så.
What now?
Jag är utan stolthet i det mesta men jag går inte på krogen ensam. Jag försökte en gång men om inte Tilda och Anna vart där hade jag tagit livet av mig.  Så glöm det.
Nu ringer jag Cassandra.

RSS 2.0