Hills Like White Elephants

Dagens soundtrack har bestått av två låtar.
Lou Reeds "Walk on the wild side" och The Sparks "This town ain't big enough for the both of us".
Vinylen har gått på högvarv och jag insåg att jag måste köpa en ny nål. Om jag inte har nån liggande nånstans d.v.s. Men glöm att jag orkar rota igenom vinden.
Sen måste jag säga att jag är en trög människa. En mycket trög människa.
Först nu fattade jag en väns skämt om du dudu duddu dududu-andet...
Lite sådär lagom sent.
Men vadfan, bara jag kommer på saker och ting nångång så är saker och ting lugna. En aning tragiskt kanske att min hjärnceller tagit en sådan rejäl semester.

Och F skickade sms inatt. Han och O var antagligen rätt packade. Jag vill också gå till Brogatan och dricka Anis del Toro och vara glad. Lyssna på gammal god musik och diskutera Hemingway med alla andra världbefriade människor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

På kreativt skrivande-kursen läste vi lite ur och diskuterade Berg som vita elefanter (om den inte råkar vara en novell för då läste vi hela...), men det var väldigt intressant iaf. Den blev som tio olika texter fast det var samma, härligt!

2007-09-23 @ 12:02:38
Postat av: Helena

Och det var jag (Helena) som skickade de förra inlägget :P

2007-09-23 @ 12:03:13
URL: http://alpheratz.blogg.se
Postat av: Sandra

Hemingways novell, yesyes :)

2007-09-23 @ 23:31:40
URL: http://vendelay.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0