If we just stay together forever and ever

När jag ändå är inne på Växjöeliten så måste jag ju självklart nämna snubbarna som alltid är på topp - Melody Club, bandet som spelade sig in i mitt hjärta 2002 med helt makalösa "Play Me In Stereo".
Om jag skulle få en begäran på att förklara hur Melody Club är så skulle jag säga att de är som en trogen hund. De står där i alla väder och du kan alltid lita på att de levererar på topp.
På en konsert nyligen så slog detta mig något extremt eftersom jag då kom på mig själv att tänka "Hoppas att de spelar den, eller den, eller den! Eller fan, spela vadsomhelst!" och det är verkligen så, vilken låt Melody Club än spelar så är det min favorit de kör. Alla är lika wünderbart fantastiska.
Nu kanske man kan tycka att jag låter lite för insnöad för att jag skall kunna ha ett kritiskt öga men icke, Melody Club är ett utav de få (det enda?) band som håller samma nivå på alla sina låtar. Alla gillar Melody Club och det är få som älskar/hatar dem.
Även det är ju en väg att gå, om man får så många att tycka om allt man gör, då har man ju lyckats helt perfekt.
Att Richard hoppade av är för mig en förlust. Den mannen är verkligen speciell.

image218
Andy och Nicko, I'm sorry, no pic on you today.


Lyssna på Let's Kill The Clockwork. Put Your Arms Around Me, You Are Not Alone, Angeleyes och Killing A Boy (eller vilken låt de överhuvudtaget gjort) så kommer du förstå den ändlösa kärlek Melody Club ger.

(Bam Margera har rätt shysst musiksmak, Melody Club är med på Viva La Bands vol. 2)

Kommentarer
Postat av: Emma

ja men visst är det så att alla gillar Melody Club! i min klass går det en riktig hårdrockare och han brukar alltid gå omkring och spela hårdrock på sin mobil, och en dag gick han och spelade Melody Club och jag fick en sån chock! och det slog mig att verkligen alla gillar deras låtar. sjukt men sant!

2007-07-31 @ 12:44:18
URL: http://foolemma.blogg.se/
Postat av: E (*)

Nu har du väl avverkat alla band från Växjö/Rottne?! Och vinnaren är?????????? *trumvirvel* /E (*)

2007-07-31 @ 13:57:23
Postat av: Sandra

Emma - Folk kan på något sätt inte låta bli att gilla Melody Clud, rätt skumt egentligen.
E(*) - Vinnaren? Det finns ingen vinnare i musik, man kan ej bedömma musik på det sättet. Man kan se vilken musik som appelerar till flest människor men du kan ej avgöra vad som är bäst.

2007-08-02 @ 16:30:16
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: E (*)

Klokt sagt. Kändes ett tag som att du radade upp alla banden för att utse en vinnare. Men som du skrev mycket klokt, det finns ingen vinnare. Men man kan ju alltid föredra det ena bandet´och då föredrar jag Ark.

2007-08-02 @ 17:34:34
Postat av: Sandra

Nejnej, jag ville bara uttrycka min kärlek för musiken som den generationen skapat. Växjö födde ett gäng genier utan dess like.
Vilka jag föredrar? Det beror helt på sinneslag och tillfälle. Melody Club är ju som sagt alltid helt fantastiska, Ark drar in en i total lycka, Venus ger dig styrka och Mo får dig att bli glad vad som än har hänt. Förutom de fyra så finns det ju en hel armé med ännu fler duktiga musiker och band. Vissa är gamla delar utav de fyra, vissa är bara helt enkelt folk runtomkring. Me like very much.

2007-08-02 @ 18:18:28
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: julia

haha ja gillar också många växjöband. Är dessutom från växjö :P

2007-08-03 @ 23:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0