Come a little bit closer and put your hand in front of your face...

Okey, nu är jag arg. Riktigt arg.
Jag gick igår förmiddag till skomakaren i Lerum och lämnade in min älskade svarta pumps för lagning.
Just denna skomakaren är de som fått laga dessa skor förra gången och då blev jag riktigt nöjd, skorna var i som i nyskick, ja iochförsig så köpte jag dem på Myrorna, men de var helt nya därinne också.
Iallafall, mamma hämtade dem innan hon kom hem idag och så när vi tar upp dem ur påsen så det enda om kommer ur min mun är "Vadfan är det här?"
Och det är vad man kan säga om det vi fick se.
Klacken är 2-3cm för kort.
För kort.
Och när man ställer dem på en plan yta för att se om det finns nån tanke bakom det hela så
1. Skon står inte på hela klacken utan bara den yttersta spetsen nuddar ytan vilket betyder att de kommer slitas ner extremt snabbt och jag kommer antagligen ramla ett par gånger.
2. Hela främre skodelen lutar uppåt. Vilket betyder att jag kommer se ut som nån ur "Tusen och en natt".
3. De lutar dessutom åt sidan. Grattis.
Detta såg jag efter cirka 5 sekunder utav samspel mellan mig och skorna. Även min lillasyster som inte satt sin fot i ett par högklackade skor såg ut som ett stort frågetecken när jag visade henne skorna.
På allt detta, på detta skitjobb, så har människorna mage att kräva 250kr.
Jag kan för fan köpa mig ett par nya pumps för 250kr.
Jag förstår inte för mitt liv hur en yrkesman med all yrkesheder har hjärta att släppa ifrån sig ett sådant totalt skitjobb. Jag förstår det inte.

Imorgon är det jag som går och kräver pengarna tillbaka.
Och tyvärr, köper nya skor. Jag älskade de där skorna, men nu är de döda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0