Jag kan inte skriva nån bra rubrik för jag är arg

Nu jävlar har det gått för långt.
Are you surprised to see that I'm up already? Jag med.
Vaknade av att pappa kom inspringande i mitt rum och låste ventilen på mitt fönster och jag fattade ingenting, sen började han och min lillasyster berätta, de hade i godan ro suttit och ätit frukost och tyckte att det luktade lite konstigt och plötsligt på radio går det ut ett jävla larm om att Hjällsnässkolan brinner och att rökutbildningen är så kraftig att alla i Gråbo måste stänga till vajre litet hål på husen.
Congrats, Hjällsnässkolan ligger som en mittpunkt i Gråbo, precis vid torget och ca 50 meter från min farmor och fet chans att hon är vaken ännu så det drog bort till henne och väckte henne för att fixa hennes fönster, sen glodde de lite på branden och pratade med brandmännen och sen kom de hem.
Det har brunnit sen 5 imorse.
Det jobbar 50 brandmän och 13 brandbilar med att släcka branden.
Halva skolan är helt väck, endast skelett av ett forna hus är kvar.
Brandmännen var inte alls optimistiska ang. resten av skolan och de räknar med att jobba här tills imorgon kväll.
Min lillasysters del av skolan är den som är väck, jag trodde liksom att det skulle räcka med de 4 veckor de fick jobba i biblioteket p.g.a den första branden som rökskadade hea deras korridor. Men nono, nu blir det väl hemundervisning.
YES.

image297
Såhär ser syrrans skoldel ut. Fancy.

image298
Resten av skolan...

Foto: Peter Holländare, GP

---------------------------------------------------------------------------------------------
edit; Branden rubriceras som mordbrand, och nu 11.35 är det ännu inte släckt på skolan.

Kommentarer
Postat av: soon-to-be-exgråbo-invånare(fyfanvadsköntattflyttahemifrån)

det är vid dessa tillfällen man är så glad över att man bor i gråbo, detta trygga, trevliga samhälle. och folk undrar varför man vill flytta hemifrån.

2007-11-25 @ 22:54:12
Postat av: Emma

Blev lite förvånad när jag slog upp tidningen imorse, det stod om att din syster skola hade brunnit upp osv. Sjukt att det får gå så långt som att skolan har brunnit fyra gånger på fyra månader, utan att de har kommit på ett enda sätt att stoppa nästa brand.

2007-11-26 @ 12:12:40
URL: http://foolemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0