Shopaholic?

Idag var jag på rean. Rea för mig innebär oftast "köpa de där vanvettigt dyra sakerna till humana priser" men idag fann även jag ett par fynd!
Som om jag skulle behöva mer kläder? Jag har fortfarande inte ens packat upp de flesta plaggen jag köpte i London.
Meeeeeeeeeeen iallafall så blev det ett par vita glittriga leggings från Monki, där jag för övrigt tillbringade alldeles för mycket tid för att det skulle vart hälsosamt vare sig för plånboken eller vettig stil.
Jag var millimeter från att köpa ett par svartvit-randiga byxor med guldknappar på ena sidan längs fickkanten. Man bör tillägga att de inte bara var randiga på ett sätt utan att det var lite som ett lapptäcke med 421312 olika mönster. Plus att de var sådana där med grenen några mil söder om var den brukar vara.
Tyvärr finner jag ingen bild på denna sjuka skapelse men det är väl tur för er kan jag tro.
Det jag vill påpeka är att rea gör dig lite lätt knäpp och du glömmer allt vad fashion betyder.
(Dessutom såg jag priserna på metallicleggingsen i silver och guld, vemfan betalar 1000 spänn för det där? Nej, jag är glad att jag var i London som sagt. Billi billi.)
Åter till min inköpslista - jag köpte även på mig en vacker tunn tröja att ha till jeans, den var lite sådär lagom casual, precis på gränsen för vad jag kan tåla eftersom jeans och t-shirt inte är min melodi för tillfället.
Sedan.
Sedan, den sedvanliga klänningen! Denna gång i vackert siden i lila, blått, svart och vitt. Kombinerar jag denna med ett par svarta pumps så är det partydags - tar jag på mig leggingsen så är slipper jag frysa och jag kan även gå till jobbet.
Det gick på sammanlagt 268kr och jag är riktigt stolt över mig själv.
Det hade kunnat bli så mycket mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0