"Ericsson har företag i många länder, det är ett multinationellt företag"

Dagens garv kom när jag tittade på L Word tidigare idag, de hittade på slogans emot krig och jag ramlade nästan ur soffan utav självklarheten och pricksäkerheten i;
Kill one and it's called murder.
Kill thousands and it's called "foreign policy".


Tittar dock inte på L Word särskilt mycket men det är en väldigt välgjord och bra serie, humor på en högre nivå än OC och Desperate Houswives definitivt.
Och ja. Shane är en skitsnygg brud helt enkelt.
Fast det är väl ett krav som ställs på en som tittare att tycka för att få titta på serien ens.

På lektionen tidigare idag hade vi nog det mest oväsentliga man kan ha. Ordkunskap.
Dock insåg jag hur viktigt detta var då folk inte alls visste vad en mecenat är, vad en masochist tänder på eller vad man är när man är solvent.
Jag läste några utav meningarna där man skulle fylla i de "svåra" orden i listan högt, monotont och nasalt och tillslut så sa läraren åt mig att gå därifrån för det var inte nödvändigt för mig att delta. (Hon var irriterad på mitt prat. Vilket är väldigt förståeligt. Men det var ju därför jag gjorde det, jag visste att hon skulle bli irriterad och låta mig slippa lektionen. Ibland får man tänka ett steg längre helt enkelt.)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej! Ville bara säga att jag ändrat bloggadress :) kraam

Ska du till mannes fest föressten? ;)

2007-04-21 @ 14:30:43
URL: http://lajsalarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0