För vi har knarkat på Henriksberg. Också.

Kära David mailade häromveckan och berättade för mig att han och hans band, Alex Face, skulle spela på Henriksberg, sagt och gjort, jag bestämde mig direkt för att gå och glo.
Lustigt nog fick jag Babian på köpet, inte illa alls!
Sist jag såg dem var ju på Möllevångsfestivalen och skall jag vara ärlig så minns jag inte så mycket alls från den festivalen mer än att det var jäkligt skumt med alla knarkare vartannat steg man tog.

Det första jag och Isabella möts utav när vi kommer in är Erik, blev aningens förvånad fast ändå inte. Svårt att förklara. Jag tycker om Erik, han är snäll.

Efter en halvtimma lyckades dock Isabella dra ut halva sin öl över mitt vänsterben men, lyckligtvis så rann det mesta rakt av mina latexleggings men en del sögs in och jag fick helt enkelt spraya ner hela mitt ben med parfym. Inte trevligt men ack så mycket bättre än öldoft.

Babian var bra, som vanligt. Av någon anledning så blir jag glad av deras musik även om de musikaliskt ligger så långt bort från mig som det går att komma.
Band nummer 2, Punch & Judy, var helt i min smak, med både klädstil och scenhållning som osar Joy Division så blev jag alldeles lycklig av att se dem. Musiken var också bra. Tror jag. Haha.
När Alex Face gick på så undrade jag hur David egentligen hade tänkt. Han verkade försöka få till latexshorts på sitt egna lilla sätt - svart isoleringstejp... Hot or not vet jag ej, roligt var det iallafall. Eller, jo, jag tyckte det var hot.
Jag gillar deras musik, speciellt texterna och Davids magnifika sångröst, woho!
Digger & The Pussycats, det sista bandet för kvällen var riktigt roliga.
Dock verkade vi vara rätt få som uppskattade deras råa och extremt förnedrande humor.
När trummisen drog skämtet "What's the smartest thing that could get out of a womans mouth? Albert Einsteins cock." så kunde min råhet inte låta bli att skratta och då går det förbi en pretto snubbe som säger till mig att jag både är dumihuvudet och patetisk som skrattar.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen - den dag man inte kan skämta om ett ämne, då har man förlorat sig själv.

När jag väl åkte hem till Gråbo så upptäckte jag en sak när jag klev av bussen - det var ljust ute.


image384
En Isabella på runtramlning...

Avslutar med en trevlig sak sångaren berättade;
"Sweden is the only fucking country were we get layed, you know, I think it's like this - the girls in Sweden longs for ugly, shitlooking guys just coz everyone here looks like models. They shag good looking guys every day and wants something different. And you know, like, when you're on a bar, you sees this girl from behind and you tell your friends "I'm gonna do her tonight", she turns around and it's a fucking guy! You're guys are hotter than our girls down in Australia! Guys, come down there and you could be fucking supermodels!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0