Clothes and fashion is quite dead in Sweden

Idag när jag vart ute så såg jag ett gäng tjejer i för tajta kläder, som vanligt. 
Hujedamig säger jag bara.
Det verkar finnas någon slags imbyggd defekt i kvinnor hjärnor att man alltid skall köpa kläder i en storlek för liten än vad man är byggd för. Och inte bara vanliga Svensson inte, mångt och mycket modefolk är tröga i huvudet här i Sverige.
Och det är de som förvånar mig mest.
Om man är det minsta lilla yttepyttemytteintresserad av mode så borde man veta och kunna föreställa sig att en kavaj skall aldrig vara menad att bara kunna knäppas precis under brösten.
Eller att det faktiskt inte är snyggt med fettvalkar som väller över då man tagit på sig ett par för små byxor,
Eller den där alldeles för lilla tröjan som man matchar byxorna med så att resten utav mänskligheten måste stå ut med skiten också.
Dö, dö, dö.
Bara för att ni har en 34:a så betyder det inte att ni är snygga!

Kommentarer
Postat av: S A R A

man kanske köper tajta för attman tänker typ- jag ska gå ner i vikt & då kmr detta plagget sitta perfekt, men teori alltså :) kram

2008-03-26 @ 20:10:56
URL: http://zaaurahs.webblogg.se
Postat av: Sandra

Ja, jo, fast om man tänker den tanken så vet man ju också att plagget inte passar ens nuvarande kropp så varför använda det?

2008-03-27 @ 21:23:21
URL: http://vendelay.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0