And now you see her

Den där BlondinBella alltså.
Jag är så himla ambivalent i hur och vad jag skall tycka om henne.

För visst, hon framför sig själv som urblåst och tråkig.
Intelligens som lyser med sin frånvaro.
Och när folk kritiserar henne så är svaren i stil med "det är bara avundsjuka."
No way att det är avundsjuka. Snarare förakt för den massiva hjälp hon ger dagens sjuka ideal.
Hennes sätt att få tusentals unga flickos självförtroende att mosas än en liten bit till.
"Alla duger som de är"
"Jag vill höja flickors självförtroende"
Och det visas genom att visa snygga kläder som flickorna aldrig i sitt liv har råd med?
Att allting är så underbart och bra hela tiden. Det är inte underbart och bra hela tiden. Man bara bloggar helt enkelt inte när det är dåligt. Men för läsarna så går en annan bild fram.
Uteslutning är också talande om nu någon råkat missat det.

Men hur mycket jag än avskyr hennes ståndpunkter och person så kan jag inte neka till att hon har ett riktigt bra företagshuvud. Eller ja, hennes pappa.

Kommentarer
Postat av: Emma

Men herregud, hur svårt är det att misslyckas när de hon jobbar med är förra VDn till Google, hennes pappa som också är nån VD och en bloggcoach. Då kan liksom alla lyckas^^

Jag har även kommit på att de som läser hennes blogg är 1. De som hatar henne 2. De som vill vara som henne men aldrig har en chans 3. De som helt enkelt inte har något att göra :P

2008-03-23 @ 21:38:02
URL: http://foolemma.blogg.se/
Postat av: Sandra

True dat.

Och grupp 3 står antagligen för de flesta läsarna om man ser till hennes kommentarstatistik. 40.000 läsande och runt 60 kommentarer per inlägg...

2008-03-23 @ 21:50:04
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: kajsa

jag är mest sur för att hon flauntar att hon är sjutton och går ut och super. jag menar, helt fine by me. men inte OK att skriva för de 80000000 småbrudar som läser.

2008-03-25 @ 19:33:03
Postat av: Sandra

Det är verkligen jävligt dåligt av henne. Som de små sugsvampar dagens tonårtjejer är så kommer de ju att "förstå" att det är sådär man gör för att bli populär.
Tragiskt :/

2008-03-25 @ 20:14:39
URL: http://vendelay.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0