Just another year? Or what?

Januari:
One night to be confused
One night to speed up truth
Januari var de galna festernas månad, fest, fest och åter fest i mängder. Fester som jag inte ens förstår hur jag kom till och fester som höll till i ÖB:s hissar.
Var i Malmö var och varannan dag och köpte billigaste biljetterna ever, 49kr (man kan jämföra det med de 50kr det kostar för mig att ta mig 2 mil in till Göteborg...)
Jag minns tunna strumpbyxor och Malmös snålblåst och snöblask.
49935-311
På nyårsnatten flyttade Emma in i sin nya lägenhet och det var galet, fest, mat, möbelinflyttning, kläder, förvirring, allt på bara några få timmar.

Februari:
Festen tar inte slut iochmed Januaris slut utan Februari kör på med Melodifestivalen här i Göteborg och mitt första scenuppträdande tillsammans med The Guild på Bodoni i Malmö. Inget som skall upprepas dock, min sångröst är... not on the good side. Den är hemsk. Och det vet ni.
49935-312
Många timmar spenderades på Falafel No.1 där vi proppade i oss helt underbar mat.

49935-315
Under vecka två i Februari åkte dessa flickor till mig för att gå på Melodifestivalen.

49935-314
Och såhär piggt mötte jag dem. Bilden är härligt ful eftersom jag är råbakis.
 
Mars:
Jag fyller år oh det här blir en lugn månad, ja, in matter of fact så sker nästan ingenting här, jag bara jobbar på och ser glad ut.
49935-313

April:
Värmen smyger sig sakta in och jag tycker att det är en bra idé att ta med Peaches ut för första gången (Peaches är en katt) och vi går till den lilla parken mitt på Gustav Adolfs Torg och sätter oss, hon blir helt facinerad av en liten ankunge som dumdristigt går fram till Peaches, men snäll som hon är så nosar hon bara på ankan och hoppar upp i mitt knä igen. Sedan gick vi hemåt, förbi KB oh där satt det ett gäng Arkfans som spelade Ark på hög volym vilket resulterade i att Peaches blev förbannad vilket resulterade i mycket humor när vi väl var hemma.
49935-316
A not so hot bild av Emelie men ungefär såhär pepp var vi i skolan denna månad.

Maj:
Wtf happened in Maj? Jag minns knappt.
image317
Detta är pretty much all som hände. Det var tråkigt och det var segt. Dödmånad på nått sätt.

Juni:
Ah, Juni var en bra månad. Jag åkte till London ett tag och slappnade av riktigt mycket. Och jag fördubblade min garderob säkert 3 gånger. Åkte dit med de kläder jag hade på mig plus ett ombyte, kom hem med en hockytrunk som sprack när jag lastade in den i bussen...
49935-321
Njöt av värmen och var allmänt glad, sedan bar det av till Falun för att hälsa på släkten och gå på Peace&Love med Ylva och se Iggy & The Stooges, my oh my. Iggy.
Längst fram på bästa plats. Längst fram och överklättrad när Iggy tyckte att folk skulle upp på scenen med motivationen "This is a rock concert, not a fucking nazi gathering"
Sandra var hög och Sandra var glad.


Juli:
Jag gjorde något som jag aldrig trodde att jag skulle göra - Jag arbetade på festival.
Jenn berättade att Svedala Sommarrock was in need of ppl så jag och Emma ställde upp. Jag började jobba flera dagar innan Emma för jag hjälpte till med förberedelsena och först kändes det som att "nej, jag är bara här för att få gratis inträde och hjälpa Jenn" men efter bara några få dagar så började det kännas riktigt roligt, underbara människor, underbart väder och fantastisk musik.

Vad hände mer i Juli? Christianina flyttade in på Möllan under ett par dagar på Möllevångsfestivalen vilket var riktigt mysigt. Jag hade svårt att greppa det hela men...I liked it.
49935-230
Åkte till Uddevalla för att hälsa på syssling Rikard och världens underbaraste Viktor.

Augusti:
Augusti innebar en jeklans massa musik, jag var på Ullevi och såg Rolling Stones med min kära far, var på Way Out West och indiedade mig med Sofie, fick för mig att åka till Jönköping och irra runt med fulla och chipsduschande musiker, gå på en fullspäckad Malmöfestival pch sedan avsluta med en turnéavslutningsfest i Norrköping av alla städer.
Sen dog Augusti och inget mer skedde.
Augusti var musikens månad i år.
Augusti was the month of love.
image323
På en gammal folkteater i Huskvarna, redigt övertrötta människor.

September:
Systeryster fyller år och jag tog en tripp till Stockholm.
Kära lilla äckliga Stockholm.
Jag vet inte vad jag tycker om dig, du är hemsk men ändå så underbar.
Dock tillbringade jag min tid för det mesta i Sollentuna och Uppsala men...ja. Det räknas. Lyssnade till en helt makalös bit musik och proppade i mig wienerbröd mest hela tiden.
SOUK och jag skall för övrigt gifta oss (jag tänker "april. 1 månad i sthlm. bankrutt efteråt")
image324
En ganska fin beskrivning på hur min hjärna fungerade när jag var i Norrköping, skulle till Göteborg, tyckte att jag behövde åka förbi Malmö men istället åkte till Stockholm?

Oktober:
Jag undt mutter åkte till ett höstfyllt Berlin där min kärlek för Tyskland började sippra in emellan mitt stenhårda hat och avsky för detta land. För en gångs skull var jag inte på resande fot för kläder eller värmes skull utan jag gick på stadsvandringar och olika små utflykter för att jämföra väst/öst (I know, long time ago, men det märks fortfarande....)
image297
Någon ick för sig att bränna ner högstadieskolan sisådär 300meter från mitt hem.
(Bild; Peter Holländare, GP)

November:
Sötnötarna i Lamont släppte sitt första album vilket firades med stor fest på Tunneln här nere i Malmö. Sofia och Kajsa åkte ner och hälsade på och hängde med på festen.
Sen var November en ganska död månad som avslutades med ett bråk som gjorde att jag tog bort mig själv från världen i en vecka.
49935-322
Jag och Emma var ute och fotade i Västra Hamnen. Kallt.

December:
Nere i Malmö för det mesta, firade jul tillsammans med familjen och farmor uppe i Gråbo och åkte sedan ner för minijul och nyårsfirande med Emma och Jimmy.
Deep och jag älskar varandra, KB kan ju ta sig i sitt feta håriga arsle.
image325
Jag ser på det här året som en toarulle, jag vet inte hur jag skall förklara, eller ens hur jag egentligen menar. Men ja. Nu är det definitivt slut iallafall.

Kommentarer
Postat av: Ylva W.

Hee hee.

2008-01-10 @ 17:02:19
URL: http://witherwings.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0