If you wanna save the world, you gotta listen to the nerds

Jag är en redigt stor tönt, det vet jag. Men jag vet att ni älskar mig ändå!
Så läs nu mitt brev och gör som jag säger.



Det är så att vi startat en namninsamling för att förbjuda plastpåsar, en sådan enkel sak i vår vardag som förstör så mycket för naturen.

Många tar idag sitt ansvar gentemot miljön genom att välja ekologiskt odlad mat, välja bilar utifrån miljövinkel, åka kollektivt och välja rätt el. Stora handlingar som påverkar, men något som skulle påverka än mer och som dessutom knappt kräver någon som helst ansträngning från individens sida är att börja använda tygpåsar när de går och handlar.
Att köpa en plastpåse när man handlar idag är idag helt alldeles självklart för de allra flesta. Men, en plastpåse används en extremt kort tid men kan förstöra för djur och natur i flera hundra år

I länder som Australien, Frankrike och Storbritanien är förbudet mot plastpåsen snart ett faktum. I Sverige är det däremot knäpptyst från politikernas sida.

Varför ignorera en sådan bra resursspararkälla när det enda vi behöver göra är att ta med oss en kasse till affären?

Gå in här och skriv under vetja!


(Dessutom så suger jag, jag mailade folk på facebook men lyckades skriva fel adress men eftersom mina vänner inte är IQ-befriade så förstod de nog ändå.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0