The thrill that's making other people ill

49935-346



Apropå det mesta som diskuteras just nu.
En fråga som aldrig blir inaktuell, hur mycket vi än försöker prata färdigt den.
Jag har egentligen inte så mycket mer att säga då jag sagt det en halv miljard gånger förut.
Människorna som är emot jämställdhet känns ändå mest som människor utan något öppet informationsflöde i deras liv vilket leder till inskränkthet.
Man vet inte särskilt mycket om någonting utan hör och ser bara det som går runt i Aftonbladet. De har ju ändå inget vettigt att säga. I snitt så är en mening per artikel informativ och vettig.
(För att citera Magnus Betnér - "Om vi nu ska följa allt Aftonbladet säger så kunde vi ju lika gärna röstat på Hitler med en gång.")
De värsta fienderna mot jämställdhet är dock inte de inskränkta männen oh nej, det är kvinnorna som är helt bakom flötet som är det största hotet.
Kvinnorna som skyller ifrån sig på männen utan att göra något åt det.
Kvinnorna som förnedrar andra kvinnor.
Kvinnor som inte inser att "jämställdhet" inte bara betyder jämställdhet mellan kvinna-man.

Humanism är vad det är. Inte feminism.
Dessutom så är alla nötter så underbara att de tror att feminism är samma sak som manshat.
Tjena.
Om du säger att vi är offer så blir vi också offer.
Oavsett om vi var det innan eller ej.

Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

För att många av de som sagt lever i en förnekande värld. Tror du på allvar att de är lyckliga med det de gör... något gick ju snett i banrdomen som gör att de dragits åt fel håll. glada människor som haft en någorlunda normal uppväxt blir inte prostituerade för att de är medvetna om att man inte mår bra av att bli utnyttjade sexuellt... Ingen flicka tänker ´´jag vill bli prostituerad´´ under sin uppväxt, men på något sätt hamnar hon fel..hon kanske började ha sex för tidigt..hon kanske inte hade någon pappa med i bilden och började ha sex för att få bekräftelse och sen bara flöt det på liksom.. Något står ju inte rätt till. Många prostituerade är ändå narkomaner och många mår väldigt dåligt och kommer från mkt dåliga förhållanden. Det är skillnad på att utnyttjas sexuellt och att utnyttjas som arbetskraft.. det är lite mer traumatiskt att sälja sina könsorgan till gubbar än att stå och slita på ett vanligt jobb. Om du jobbar en dag, jämför med att du tex den dan blivit påsatt av 10 olika män som kommit för att utnyttja dig och utöva sina behov för att just du säljer dig själv, för dem spelar det ju ingen roll till just vilken hora de går, de kommer ju inte direkt älska henne, det handlar om att de ser henne som ett objekt som de använder för sina behov! Jag vet inte du kanske inte ser det som en stor grej att ligga med 10 okända gubbar/män om dagen, men jag har för mkt självrespekt för att jag någonsin skulle göra det! Ens tänka på att göra det! Skulle hellre svälta! Prostituerade lever bara i förnekelse, de måste använda sig av den försvarsmekanismen för att överleva som prostituerade!

2008-02-12 @ 03:39:57
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se
Postat av: Meidi

Varför tar Maria Vuitton över internet? Varför, varför, varför?

För övrigt gillar jag din blogg. Och jag är så trött på att det enda den feministiska debatten handlar om idag är just definitionen av ordet feminism. Det har varit så ända sen jag blev en liten teeny-riot grrl typ 1998. Jag orkar inte, det är så mycket mer än bara etymologi! Jag väljer att kalla mig feminist därför att det var ur den kampen som könsrollerna började ifrågasättas och struntar i om ordet är "utdaterat", jag menar, det finns viktigare saker att koncentrera sig på.

Typ att vinna rosa pumps i nån jävla blogg.

2008-02-12 @ 14:31:47
Postat av: caroline

haha gillar bilden, brukar ju alltid vara killar på såna bilder som visar att dom kan allt, men inte på den här bilden:)

2008-02-12 @ 17:53:52
URL: http://trion.webblogg.se
Postat av: HELENASCITY

tävling i min blogg!

2008-02-12 @ 18:18:13
URL: http://metrobloggen.se/helenascity
Postat av: Sandra

Meidi - För att slå ner inskränkta människor så måste man föra ut dem i ljuset, även om det tar lång tid och alldeles för mycket plats.
Då förhindrar man att ytterligare ett gäng människor går och tror samma saker.
Men jag håller verkligen med dig, egentligen borde inte någon intelligent människa ens veta om att den bloggen ens existerar.

Jamen feminism är ju manshat, kvinnorna skall ta över världen och alla män är djur som våldtar!
Och jag är Jesus.

Caroline - Fast nu var det ju "men oj, menar du att en svag och hjälplös kvinna klarar att öppna ketchupen utan sin mans hjälp?"

Dock gillar jag bilden, eftersom jag är av åsikten att den dag vi anser att något är för heligt för att skämtas om, då har vi förlorat oss själva.

2008-02-12 @ 22:45:52
URL: http://vendelay.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0