Lite snett och lite rätt men mest bara skumt

När jag ändå är och tjafsar runt i schlagerlad så kan jag ju driva på ännu lite mer.
Det blir ju sådär, de här veckorna.
Jag avskyr schlagern.
Men jag kan inte låta bli att facineras av artisterna och framförallt, hur ett helt folk blir helt fuckade i 5 veckor.
The Holy Schlager.
Hmm.
Innan jag hört ett ljud av låtarna så gissade jag lite lätt på:

BWO
Eskobar
----
Thérèse Andersson
Frida feat. Headline eller Patrik Isaksson & Bandet (beroende på dagisbarnen)
----
Ainbusk
Caracola
Mickey Huskic

Men igår var jag helt ute och cyklade.

image352
Jag vill gifta mig med Marinas klänning. Alternativt råna henne på den. Hmm. Svårt och tufft
val där.
Foto: Pether Engström                                      

                                       

  • Igår så var jag nog inte ensam om att undra hurfan fröken Citron, Äpple och Persika gick vidare till Andra Chansen. Dock möter de Ola Svensson så de är ju körda redan innan de går upp på scen.

  • Isaksson hade gjort en låt som låter Isaksson. På det sätt som Isaksson alltid gör och låter.
    Skillnaden på den där låten och t.ex. Tillbaks På Ruta Ett är väl kanske titeln.
    Nej, men ni förstår vad jag menar.
    Jag säger inte att Patrik Isaksson är dålig, nej inte alls. Jag gillar honom skarpt, men, han är blek. Alldeles för blek för detta sammanhang. Någon som såg förprogrammet på Telias kanal? Klippen från Isakssons spelning?
    Där var det magiskt. Där var det så som han skall ha det. Där han skall vara.
    Och det är långt bortom schlagern.

  • Frida lät som en dagisverision utav Markoolio. (Med det menar jag Markoolio minus de uppenbart sexuella antydningarna.)
    Något man spelar på beachpartyt efter 7 öl och några omgångar volleyboll.

  • Mickey Huskic missade jag helt, han var så tråkig att jag fann min vita stukkaturvägg mer intressant.

  • Ainbusk då? Jo, de var ju roligare än Mickey iallafall men deras "vart jag går, där jag står, alla år"-tjafs kändes som ett enda stort nödrim som någon kommit på i sista sekunden på julafton.
    Besviken. Ja.
    Förvånad? Nej.
    Magplask.

  • BWO behöver man inte säga något om. De var sjukt bra och hade en riktigt bra show.
    Fast BWO är så fult, kom igen, börjar säga Bodies Without Organs igen istället!

  • Thérèse Anderssons keltiska powerballad/opera gick hem i min stuga och tydligen i flers. Dock lite för få för efter genomspelningarna av låtarna var jag klar över att Thérèse skulle med BWO till Globen.
    Nu blir det svårare dock, om hon vinner över Suzzie Tapper (vilket hon gör) så kommer hon sedan möta Andreas & Carola (vilka jag förutsätter går vidare från första utslagningen) och då var hon ju körd.
    Rätt tråkigt för Thérèses låt skulle nog klara sig riktigt bra i Serbien i vår.

  • Eskobar då? Vad hände? What?


Kommentarer
Postat av: kajsa

hela schlagern är underlig - christer gick vidare, det är bara att inse att döden är nära. Jag tror att de heter BWO nu, de heter iaf det i typ Russia och sånt, för att .. jag vet inte, men jag har läst det någonstans iaf. jag tyckte 60's klänningarna var söta, men just att låten var nåt har jag inget minne av. Haha, men kul att Patrik Isaksson hade kollat på en melody club video för mkt...

2008-02-25 @ 09:43:11
Postat av: Dregen

Eskobar var Eskobajs.How the mighty have fallen. BWO rules! Deras Abba/Madonna plagiat var mycket skickligt framfört, och slår alla lama ballader. Adda lite Army of Lovers känsla i den spoken interlude så har man en glad bögdisko hit. De måste vinna stora dansen, de är ju hur stora som helst i Andra Världen, som dominerar ju ESC numera.

2008-02-25 @ 13:59:36
Postat av: Sandra

Kajsa - In the land of schlager, anything can happen.
En video för mycket? Han måste ju knarkat Melody. Handviftningarna, den stela kroppen, kläderna. Om man höll en tumme för ansiktet så kunde man ju tro att det var en tjock Stoffe ;)

Dregen - Precis. Dock skulle jag inte säga bögdisco. Det är lite som med The Ark, även om de med all chans kan kvala in som bögmusik så funkar varken Ark eller BWO med den stämpeln. De är som urtypen av bögmusik som gjort revolt mot sig själva på något skevt sätt.
Eller nått.

2008-02-25 @ 20:45:20
URL: http://vendelay.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0