Den största bilolyckan i Sverige

Jag måste säga att helgens Melodifestival var mycket intressant att se på.

Innan något annat blir sagt vill jag säga att Andra Generationens låt "Kebabpizza Slibovitcha" var en sån där låt som låtväljarna hoppades skulle gå hela varvet runt från att vara så urkass som den är till att bli rolig.
Precis som Christer Sjögren.
Jag fann texten rolig men som musik så är den diskad innan vi ens satt igång spelaren.

Ola, hans låt var bra men den kändes styckad och vimsig. Som om den inte riktigt var hundra på vad som hände.

Mikafansens stylist måste vara trög för hon/han fick dem att se ut som om de var gubbar på 60 som vill göra något "ungdomligt" och "coolt". Magplask där ja.
Mycket bra låt men jag var tvungen att hålla för ögonen då både kläderna och "koreografin" skrämde mig. Nono, inte ett vinnande koncept.

Sanna Nielsen då? Ja, vi har hört den där låten förut. Många gånger. Tusentals gånger.
Vi behöver inte höra den igen.

Andreas och Carola?
Vad hände? Vad gick fel? Blablabla?
Saken är den att eftersom folket förväntade sig något riktigt, riktigt bra från dem så blev det ett illa magplask när låten var av samma kvalité som kebabpizzan.
Det förvånade nog väldigt många, inte minst musiksverige, det var ju ändå de två och Kvint som skapat den, det kändes ju som att det skulle kunna komma något riktigt, riktigt bra.
Men, den kom aldrig igång och kändes mer som någon slags pausunderhållning av någon avdankad artist vi inte sett på 20 år.
Dessutom, i lördags, så sjöng inte Andreas och Carola ihop, deras röster sammansmälte inte alls så som de gör i deras låt "Lucky Star".
Folk, och jag själv, blev helt enkelt besvikna på att låten var så medioker.

Sen undrar jag vadfan som hände där nånstans i mitten, Svenska folket stod still och alla blev lika förvånade och äcklade? I think so.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0