Upp till kamp emot kvalen, sista striden det är

Upp till Kamp måste allvarligt talat vara den bästa serien som skapats!
Allting är så trovärdigt, allt är så äkta. Hur de blandar in verkliga filmklipp från då med dagens inspelning.
Peter Birro har verkligen fångat andan om hur det verkligen var.
Men nu tänker ni väl "och hur kan du veta det?" men nu är det såhär att min kära lilla far är född och uppvuxen i Göteborg. Vilket i sig lett till att han var det där.
Min fader är gammal R:are och när i det i dagens program handlade om det gamla Hagahuset så var det som att jag såg på filmen fast jag deltog eftersom pappa satt och kommenterade saker varannan sekund.
"Är inte det där Vera? Det är fan Vera! Det är Vera, hallå, det är ju Vera!"
"Det där var en gammal italiensk kampsång som de skrev svensk text till... Bella Ciao hette den, blablablablablablabla"
"Ojojoj, de där gamla *valfri sak ur hela filmserien* kommer jag ihåg, ojojoj."
"Men kolla! Det är ju *nått namn på en gammal krog* fast idag är det en lunchrestaurang, tråkigt. Det var sunkigt som fan men det var underbart."

Tack, jag har hört historierna förut. I know it all. Jag skulle vilja få se på filmen nu istället.
Även om jag stör mig på honom så älskar jag det, hela serien får en annan dimension och helt plötsligt känns det verkligen att det där hände runt hörnet. Känslorna som man känner igen och kampen mellan sig själv, partiet och vännerna.

Kommentarer
Postat av: Liv

Peter Birro är en av Sverige bästa författare/poeter. Upp till kamp är helt fantastisk. Såg du Hammarkullen när det gick? :)

2007-09-17 @ 23:37:48
Postat av: Sandra

Yes, jag såg det och om jag inte har helt fel så ligger de på band här hemma nånstans :)

2007-09-18 @ 08:06:24
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: Cassandra

Såg det första avsnittet, har de andra inspelade för jag inte hann kolla. Men gud vad jag gillar serien redan! :)

2007-09-18 @ 15:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0