Nostalgiskt dravvel

Idag har jag varit nostalgisk.
Jag brukar göra så att jag skiter i saker fram tills en dag då jag låter känslorna flyga fritt. Jag vet inte varför det blir såhär men det funkar rätt så bra för mig och min kropp.
Det som slog mig imorse var hur bisarrt mitt senaste nyår var.
Tåg, snabbt ner till Malmö på eftermiddagen, möta upp en förvirrad Ylva och en förvirrad Emma.
Vi letar och letar efter vart Emmas nya lägenhet egentligen ligger men ingen vi frågar verkar ha samma uppfattning om var detta ställe ligger. Efter många om och men kom vi fram till Sofielundsvägens nedre del (den sida av Nobelvägen som inte ligger mot Möllan) och vi fann hennes lägenhet. Jaha. Nu var klockan runt 8 alltså. Vi skall äta, packa upp någorlunda så vi slipper fixa sängproblemen mitt i natten, duscha och göra oss i ordning.
Festen startar at 9 o'clock. Visst man behövde inte vara där då men i vilket fall somhelst så var det apbråttom.
På något magisk jävla under så var vi på festen vid klockan kvart i 10 på ett ungefär.
Och då visste vi för det första fortfarande inte riktigt var Emmas lägenhet var i förhållande till festen. Vi fick fråga människor som visade helt fel. I just looked for the big wheel.
Festen var rolig om än lustig. Mindre trevliga människor och mer trevliga människor.
En Ylva utan glasögon och Basshunter-techno.
Men hur vi kom hem sen har jag inget minne av idag.
Jag har verkligen ingen aning.
Men det kan ni väl av bilden nedan lista ut varför;
49935-251

Kommentarer
Postat av: Ylva

Hemvägen gick på nåt sätt via Intergrill och en del fulraggande, tycker jag mig minnas.
"Ylva utan glasögon" var en hit ^_^ Lite synd om nörden, bara.

2007-09-25 @ 15:56:33
URL: http://witherwings.webblogg.se
Postat av: Sandra

Var vi på Intergrill? Hmm, det enda jag kan minnas är att vi köpte för stark sås och ville dö men det var väl inte på nyår? Är jag helt lost?
Nörden har väl än idag inte förstått att det var han som menades -om han nu hörde, och eftersom jag alltid utgår från det värsta så gjorde han det- ;P

2007-09-25 @ 16:04:37
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: Ylva W.

Vi fick en trevlig kompis där som bad om extra röd sås och höll på att avlida.
Tror att nörden blev förvirrad i så fall =P

2007-09-26 @ 00:36:09
URL: http://witherwings.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0