Linneaus Rex

Tjockisligan är hemma i Stockholm igen. Vi har precis varit i Uppsala. Där var det riktigt mysigt om än skitkallt. Konstigt nog frös jag mer tidigare idag än nu på kvällen, kroppen kanske trodde att jag var packad eller nått.
När jag och Emma kom till Uppsala så drog vi först till HM och köpte oss fina indianhårband, lite mycket 80-tal på den men det var jättesött. Dock mindre sött när vi båda hade dessa band, hundtandade jackor och likadana sjalar. Lite "hej jag går i 5-an och vill se ut som min bästis för vi är tviiiiiiillingar". Men det var bra senare för då kunde vi spela syskon. Like that's a problem otherwise.
Det var ju hela syskonskaran i Uppsala, dock är det lite incest och sånt men skit samma.
Sofia och Kajsa alltså. De kom runt 5-tiden och vi gick och käkade innan det var dags för att gå till the big grej that's not färdigbyggd yet.
Där mötte vi the snäll tant. Fast hon var ingen tant, hon var en snäll Kerstin. Våran mamma.
Hon  tvingade oss att gå i 12 långa trappor. Men det var det värt. Vi fick ju iallafall åka hissen "som kom lika ofta som tågen" när vi skulle ner igen.
När vi väl var inne i salen så såg man på henne att hon småtvekade rätt rejält på om vi var inbjudna eller ej men kissekatten var helt upptagen med dirigenten så vi gick och satte oss och hon vevade runt med annat. Men jag kan förstå hennes tvekanden, ingen fick ju egentligen vara där överhuvudtaget. Inget genrep utan bara litet gulligt "hej nu hoppas vi att vi kan det här".
Sen såg vi henne springa fram till Ola och sa något i stil med  "Ola, om du ska bjuda in folk får du fan berätta det för oss innan" och pekade på oss. När han vände sig om och såg oss sken han upp rätt rejält, han hade innan vart nervös och oroat sig men sötaste leendet i stan föll på hans läppar då han såg sina syrror.
Kerstin förstod hur allt låg till och började oroa sig för andra saker istället.
Aja, anyway, måste säga att Linneaus Rex verkligen är bra. Det var dock svårt att höra att det faktiskt var på svenska, men när verket kommer in i andra delen så blir verkligen allt helt magnifikt. Me like very much.
Ni som ska dit imorgon kommer få lyssna på något fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0