Jag såg en sak jag bara måååste ha! Hallå CRAVINGS! My gaad, gimmie those shoes! Awww!

Onödiga ord är inget som vi snålar med må jag säga. Senaste idiotin som jag stört mig på är ordet "powerwalk". Det har i alla tider hetat "rask promenad", vad är det för fel på det?
Jo det ska jag säga -  alla "hej jag är bättre än er för jag har senaste ELLE och tränar 20ggr i veckan och du mååååte glo på min senaste outfit alltså" hittar på de här idiotorden för att de skall få känna sig speciella, medvetna och i framkant.
Men vet du vad? Du är lika mycket nobody efter din powerwalk som du var innan. Om än inte mer.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag har läst att Powerwalk och liknande ändå inte förbränner lika mycket fett som gammal hederlig träning, typ löpning, där man blir riktigt trött och andfådd. Alltså lika bra att hugga i än att hålla på med små fjantpromenader. :P (Själv brukar jag springa till bussen)

2007-09-26 @ 15:35:15
URL: http://alpheratz.blogg.se
Postat av: Tilda

Men hm Sandra, powerwalk är väl ett eget begrepp? Har alltid tänkt att det är när man går självklart myycket snabbare, men att man mer använder hela kroppen, svänger mer med armarna och sånt också. (det gör inte jag, jag går bara fort om jag ska gå). Men jag kanske tänker att det menas så för att jag är så oerhört van att höra begreppet, i det sammanhanget? :P

2007-09-28 @ 07:53:14
URL: http://tilda.webblogg.se
Postat av: Sandra

Det är inget eget begrepp, det är bara ett annat ord för promenad.
Stavgång däremot, är en annan sak :)

2007-09-29 @ 19:07:57
URL: http://vendelay.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0