I've been lost and found and now I'm lost again

Dagens språklektion; Vilket ord Sandra avskyr mest.
Ordet är "officiellt". Inget annat ord i hela jäkla världshistorien ger mig värre rysningar än detta ord. Möjligtvis alla dessa patetiska modeord som folk använder för att verka "vara i framkanten" såsom "tischa", "fett" och andra skitord.
Men åter till ordet.
Officiellt.
Ligger det inte något äckligt gubbsjukt kåtslag över hela ordet?
Det är stort och det är vackert, det är till för att tillbedjas.
Det är en officiell tillställning, kom igen, nu faller vi ner på knä och tillber den!
Att göra saker officiella är än värre. Jag får nån känsla av att såfort någon gör något officiellt så letar den efter bevis på att de är så stora och viktiga att deras business (modeord, modeord!) är så viktiga att de kan göras "officiella".
Kåta gamla gubbar och kändisgalna brudar, det är vad jag ser när jag ser något som är officiellt. Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0