This is no Bridget Jones oh no.

Denna lilla indiekropp har än en gång gjort sig påmind - Om ni är i Köpenhamn den 13 November eller Stockholm den 14 November och inte har något speciellt att göra på kvällen så måste ni ju åka och se The Wombats!
Pure britindiepop som du vill gifta dig med. Varenda ton är lovable.
Man kan nästan förväxla musiken med typisk Göteborgsindie.
Jag gjorde det, jag beskrev det först som "En yngre Timo Räisänen på speed" och jag var helt säker på att det var svensktillverkat men nono, fuck you Sandra, det är ren och skär Liverpoolmusik.
Åh älskade Leverbassäng.
Wombats låt "Let's Dance To Joy Division" är helt galet bra, en aning oslipat dock,men vadfan, är det indiepop så ska det vara som det ska vara.
Vill ni hitta något utav dem som passar alla geeks som tycker att Rix FM och annan radio is the shit så är det bara att trycka igång "Backfire At The Disco" och njuta.
Jag njuter då varenda sekund utav deras musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0