Let's do it the 1984-way

Henrik Shyffert är en sjukt rolig människa. Även om han många gånger fyrar av skämt som man bara vill sucka åt så lyckas han ändå alltid gå vinnande ur striden. Sen när man läser hans blogg så gillar man honom än mer, där visar han upp sin lite mer intellektuella sida, inte herr Indian där inte.
Där får man lite hopp om mänskligheten, att alla faktiskt inte är IQ-befriade nötter som inte förstår sig på att om man skämtar om allvarliga saker så betyder det inte att man faktiskt vill flyga in flygplan i höghus.

Eftersom jag hart varit bortrest ett tag så sitter jag nu och catchar upp det senaste han skrivit och det var ett inlägg som fick mig att kikna av skratt;

"Håller på med Facebook.
Vetefan vad jag ska med det till. Men alla jävlar har ju facebook så jag gör väl som dom.

Hade Facebook funnits för 70 år sedan så hade alla haft det då också.

"Hitler was poked by Himmler"
"Hess joined the group Vi som var på Partidagarna i Munchen ´31"
"Göring is bakis och kollar på Dr. Phil."
"

Jag vet att min humor är en aning speciell men herregud, så många aspekter av komik att jag bara vill lägga mig ner och asgarva!
Vi har det faktum att jag avskyr hela det här pokefuckandet på Facebook.
Att jag ens blev medlem där, precis som Henrik - p.g.a alla andra.
Facebooks big brother-style á la 1984 är ju en aning....ehm. ja trevligt.
Folks oförmåga att skriva på engelska i "vad jag gör just nu"-boxen förvånar mig något enormt.
Och mitt nazihat har väl ingen undgått kan jag tro. (Det finns såklart en logisk förklaring men jag vill inte prata om det för då börjar jag bara gråta.)


(Ni får ursäkta för det slarviga språket men webblogg loggade ut mig under tiden jag skrev inlägget förstå gången så detta är bara en dålig rekonstruktion.)

Här finns jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0