För guds skull människa, tänk, TÄNK!

Jag anser mig vara en öppen människa, en öppen och nyfiken människa.
Jag är feminist och jag är en del av det moderna samhället.
Men bara för det så betyder inte det att jag vill se brudar sitta och amma sina jävla ungar i tid och otid.
Jag är ledsen men så är det.
Även om det hela är en vacker sak i sig så har ja ingen större lust att sitta på en restaurang och försöka äta när anyone sitter och ammar i samma rum. Jag vill gå fram och skrika till dem att göra det nån annanstans, inte bara för att jag blir obekväm i det utan även för att barnet stressas så enormt av att äta i en miljö där mer än bebisen, mamman och max en person till rör sig.
Det skall vara stilla och lugnt.
Inte som i det här fallet där ett nöt till mamma fått för sig att hon skall amma sin 9 månader gamla dotter mitt under ett möte med skattenämnden. Modern är ledamot i nämnden och de skulle ha ett möte på 6 timmar och hon ansåg att det var en självklarhet att hon skulle få amma under tiden.
Men lilla kära idiot, om du skall amma under tiden så förstör du inte bara för de andra, du gör även själv ett sämre jobb då du inte koncentrerar dig på arbetet fullt ut.
Och vemfan tar med sin 9 månader gamla baby på ett sånt möte?
Var finns pappan? Ni vet väl att man faktiskt kan pumpa ut mjölk så att han kan ta hand om henne hela dagen?
Om det nu inte är en möjlighet så ska du fan inte arbeta, du skall inte utsätta ditt barn för det här utan du skall stanna hemma och ta hand om ditt barn.
Mammaledighet kallas det. Ledighet.

Om någon börjar amma sitt barn i närheten utav mig så kommer jag dra av mig byxorna och klaga på att jag har mens och det är så jääävla jobbigt att man måste byta bindor så ofta. Sedan tänker jag byta binda och göra som alla barnföräldrar alltid gör med alla hemska jävla blöjor "...kan du bara hålla den här en stund?"

Kommentarer
Postat av: glitteringly

Du är så jävla rätt Sandra :D

2007-10-13 @ 21:33:50
URL: http://glitteringly.blogspot.com
Postat av: Linan

haha sicket klockrent inlägg. :)

2007-10-14 @ 10:10:17
URL: http://linan.webblogg.se
Postat av: Anonym

stark känsla av att du inspirerats av vår underbara Katrin Schulman!

2007-10-14 @ 19:27:03
Postat av: Sandra

Anonym - Jag läser inte hennes blogg, den är sjukt tråkig.

2007-10-14 @ 20:08:56
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: Helena

Jag måste erkänna att jag också tycker att sånt är ganska äckligt...

2007-10-15 @ 16:01:06
URL: http://alpheratz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0