Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it every six months. /Oscar Wilde

Jag försöker mig hålla mig ifrån ämnet mode så gott det går eftersom jag är en narcissistisk elitist som antagligen bara skulle skriva om hur fult ni klär er. Ja, inte alla då, men de flesta av Sveriges och världens befolkning.
Min teori om mode är att "skit i vad som anses trendigt och ta på dig det du vill ha", det spelar ingen roll om du kommer 3 säsonger efter med ett plagg, bara du gillar det och fixar till det hela snyggt. Och även om smakspektrumet är hur vitt som helst så kan man ändå se om en kreation är estetistiskt fungerande eller ej. Men tydligen verkar väldigt få förstå det där.
Lyssna på Sofi Fahrman and you will be the hottest girl in town. Not.
Eget tänkande premieras inte alls i småstäder, ja, inte i Malmö eller Göteborg heller för den delen. Du skall helst se ut som din bästa vän. Som ser ut som er tredje kompis. Som ser ut som resten utav befolkningen.
It's called tråkigt.
Så jäkla kreativa ni är alltså.
Och det är dessa människor som kallar sig modeintresserade, vad lycklig man blir. Sen har vi ju de där andra, de som inte bryr sig ett skvätt, fast de kan jag faktiskt respektera, för de försöker inte med något och misslyckas, de bara är som de är.
Och i det så ligger det ändå något vackert faktiskt.

Men nu till varför jag var tvungen att yttra mig om just mode - Chanels senaste vårkollektion. Jag gissar starkt på att någon var hög när han kreerade det där.
Det är väldigt 80-tal, det är väldigt white american trash och det är några kilometer för mycket jeans och röd/vitt. (let's pretend we're american patriots)
Men framförallt - det ser förjävligt ut.
image258
Jag säger bara nej. Nej, nej, nej. Chanel don't do jeansjackor. Den här varianten känns som något jag skulle kunna hitta på ICA Maxis barnavdelning. Det där under vill jag inte ens kommentera.

image259
Är det ett segel som något virat in sig i? Eller har någon letat reda på Freddie Mercurys hemliga klädesförråd?
Det här ser mer ut som scenkläder, iallafall underdelen. Den så kallade "klänningen" skulle jag kunna bedriva brännbål mot.

image260
Hello, m-m-m-y n-n-name is Mary-Lane and I'm f-f-f-from C-c-c-c-connet-t-t-ticut.
Herregud. Vem låste upp Lilla huset på prärien-kostymförrådet?
Det mest komiska är att... eh grejjen över skrevet ser precis ut som Lerums nya kommunlogga...

Bilderna från Chanels visning är tagna av Alessandro Lucioni och Matteo Volta och kommer från Style.com

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Hahaha ja kjolsaken ser verkligen ut som loggan xD och som vanligt har du så rätt.

2007-10-10 @ 15:02:04
Postat av: Emma

Meeeh, jag har ju allvarlgt funderat på att sy sånna kläder som hon hade på den översta bilden. not!

2007-10-11 @ 19:05:29
URL: http://foolemma.blogg.se/
Postat av: Moraena

Ahaha, underbart. The reason why en gör bäst i att hålla sig borta från galna kläddesigners.

2007-10-26 @ 18:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0