Vandalism is the new black

Bor jag i en förort eller bor jag i en förort?
Har precis varit på middag hos Amanda och när vi åkte hem till Gråbo och åkte igenom centrum
(not. ett torg+bussstation) vad ser vi inte då?
Jo, busshållplatshängarna (de coola tonåringarna).
Men fasligt vad många de var, uppemot 40-50pers. Mitt i alla dessa coola ungdomar var två polisbilar och 5 poliser som tryckte upp folk mot bilarna, jag fattade ingenting.
Åker 20 meter till mot parkeringen där knarklangarna brukar stå men där var det ingen bil så något annat måste ju skett.
Skall bli komiskt att läsa i tidningen imorgon om vad de coola ungdomarna gjort den här helgen, jag menar nu när de redan slagit sönder alla rutor på ena lågstadieskolan, satt eld på den andra och i princip förstört halva högstadiet genom att elda på där med.
Jag förstår inte varför de samlas på busshållplatsen, de har ju redan slagit ut alla rutorna, (smart, verkligen, tänkt på att det blir kallt för er?)
Det kanske finns något hopp därinne i varje idiots hjärta att få komma härifrån, att få slippa denna håla?
Anyway, jag säger som min farfar sa om italienska maffian - låt de döda varandra så försvinner de ju tillslut.

Kommentarer
Postat av: Paulina

Last night we had this customer at McDonald's. I accidently spoke English to her and she called me an idiot. She continued: "Do you speak Swedish? Tell me, I must know! Do you speak Swedish or are you an idiot??" - and told me other unpleasant things, eg. concerning my job. I answered her, calmly and politely, but didn't bother to prove her that I speak Swedish. It was funny to listen to her, she was making fool of herself and other customers were having fun - why stop this? Then she went out. She came back after 10 minutes and I spoke only Swedish to her. I asked if she remembered me from the last time she was here, cause then I hadn't spoken Swedish and now I did, and hey, wasn't I duktig? She apologized to me about 5 times, telling me that, of course, I am jätteduktig. She actually believed that I learnt myself Swedish in 10 minutes, she was that stupid and drunk.
When I talked to her I couldn't help thinking that drunk and dumb woman reminded me of someone.
She reminded me of you.

2007-11-17 @ 09:11:34
Postat av: Sandra

Hey, alla kan ju göra misstag och att hon inte accepterade att du pratade engelska är ju hennes problem.

2007-11-17 @ 15:57:00
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: Emma

Det låter exakt som Rottne, de förstör skolan,eldar överallt,super,slåss och bråkar,klottrar och allmänt ställer till det för sig själva och andra. Man undrar ju allvarligt hur de tänker..

2007-11-18 @ 14:31:23
URL: http://foolemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0