Så ni skäms nu?

Som ni säkert vet så är jag inte bland de främsta som anser att modellsynen vi har idag är särskilt hälsosam (vem gör det egentligen?) och jag var inne på HM:s hemsida nyss för att titta in deras nya kläder och vad möts jag av då? Jo framsidan är prydd av trådsmala modeller som antagligen inte ätit sen i julas och som ser lika lyckliga ut som en chef som skitit på sig inför sina anställda.
Sen hittar jag den här lilla trevliga funktionen, funktionen där du kan skapa din egen modell och testa HMs kläder i cyberspace, isn't that perfect?

Jag klickar mig in, börjar skriva in mått och kroppstyp och jag testar de olika kläderna, tills det slår mig att jag vill göra en bisarr modell á la HM och se skillnaden på hur kläderna sitter på dem och "mig".
Så jag skriver in en helt vanlig modellängd.
Sedan en helt vanlig modellvikt, (inte ens så låg som de flesta stora modellerna har utan bara vanliga brudar).
Då möts jag av detta:
image280
Så det är bara i verkligheten folk får se helt overkliga och undernärda ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0