När Gud skapade ungdomen så glömde han bort vissa saker

Jag har idag läst det absolut dummaste och mest komiska uttalandet från en Sverigedemokrat någonsin;

"Jag är dum i huvudet i Kommunisternas ögon, och det känns ganska bra, då vet jag iallafall att jag kommit någonstans."
Om man gillar något bara för att vända ryggen åt alla andra så är man ju bara destruktiv och intelligensbefriad.

Idag består Sverigedemokraterna mest utav unga -förutom i deler i södra Sverige, såsom Skåne- och jag funderar på varför det är såhär.

Vad är det med Sd:s politik som får unga att lockas till dem? Justfan, de har ju knappt någon politik förutom att Sverige måste fortsätta hållas svenskt.
Varför väljer man i sin arga ungdom att sympatisera med Sd egentligen?
Är det det faktum att man undermedvetet inte känner sig hemma nånannanstans än där man måste försvara sig? Där man måste slå och vifta för att göra sig hörd. Där det alltid finns en speciell syndabock som är roten till allt ont?
Skall jag vara ärlig så utav de Sverigedemokrater jag känner så är inte en enda utav dem särskilt högutbildad eller problemfri. De har oftast haft en hård och bråkig skolbakgrund och gör allt för att allt skall fortsätta som vanligt. Ansvar är inget som står på deras agenda.
I skolvärlden var det lärarna som fick bli bilden för de intelligenta och viktiga människorna, det är också de som gjorde mos utav våra små Sverigedemokrater, de som -enligt eleverna- gjorde allt för att förpesta tillvaron och visa att det är dem som har makten.
Sen när dessa små Sverigedemokrater har växt upp -iallafall fysiskt- så står hela världen öppen, verkligheten slår till och de blir osäkra, vad ska man göra nu?
Jo då finner man nya syndabockar att beklaga sig över, tro nu inte att det är invandrarna som är syndabockarna, nejnej, invandrarna får bara vara bilden för hur fel Sverige är, det är vänstern som är verklighetens "lärare" enligt den gemene Sverigedemokraten. Vänstern är enligt Sverigedemokraten allt det som var emot dem som barn, bara det att nu är de i vuxenvärlden.

Finns det någon Sverigedemokrat därute som kan förklara för mig vad som är så bra med er politik? Vad är det som ni så helhjärtat vurmar för? Vad i ert partiprogram är vettigt?
Jag kan finna en enda sak och det är att folk som bor i Sverige skall kunna någon svenska. Kunna komminucera. Sen var det slut för min del.
Fast det är självklart vi som skall stå med öppna armar och erbjuda kursen.


"Sverige är ett stängt och odemokratiskt land" enligt Jimmie Åkesson.
För att det skall bli fritt och bra så slänger vi ut invandrarna och ser till att vara benhårda på reglerna.
YES, vilken smart lösning! Fan vad jag älskar den logiken.

(Sen vill jag bara påpeka, kom fan inte och skyll på "kommunisterna", det är inte de ni menar överhuvudtaget utan det är ett gäng ungdomar med exakt samma problem men som valt en annan väg. De är inte intresserade utav politik, de vill bara förgöra allt vad höger heter. Alternativt få slåss så mycket som möjligt.)


Kommentarer
Postat av: Emma

ehum, jag var med i sverigedemokraterna i 4 år!

2007-05-21 @ 16:40:25
URL: http://wannaseeyoudisco.blogg.se
Postat av: Sandra

Då kanske du kan förklara för mig vad som är bra?

2007-05-21 @ 16:48:44
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: någon som håller med

Tycker värkligen om det du skriver! Helt sjukt vad som håller på att hända igentligen.Deras politik faller överallt. Bra skrivet ;)

2007-05-21 @ 17:16:08
Postat av: Avalon

Håller med om det du skrivit. Jag orkar inte säga något om hur ensidigt de alltid framställs eftersom de förtjänar det; du har rätt, de är väldigt ensidiga själva. Fin blogg, förresten.

2007-05-21 @ 19:41:33
URL: http://silwan.blogg.se/?c=117976877
Postat av: Cassandra

då vil ldu inte veta vad jag tänker rösta på. Missförstå mig inte jag avskyr nästan allt med sd, men jag bor ju i malmö... du vet hur det är här nere. Sen så är det så att sd är det enda partiet som vågar ta upp såna här frågor. så att rösta på dem tycker jag är en fingervisning åt de andra partierna att ta upp problemet och inte vara så mesiga. Klyddigt men du fattar nog :)

2007-05-22 @ 15:46:14
Postat av: Sandra

Dock är inte utestängning en lösning på Malmös problem. Det är vi själva som satt oss i den här sitsen med Rosengård. Visst är det bekvämt att bara kasta in allihopa i en egen liten värld? Då slipper ju "vi" dem.
Det är nu, nu när det är försent som vi börjat inse att det inte går, man måste integrera alla flyktingar som kommer till Sverige, man kan inte bara kasta ner dem i ett hål och låta dem leva där.
Det är DET som är problemet, inte att vi tillåter folk flytta hit.
Fast en sak som jag funderar starkt på är det faktum att Bemolka har ju precis flyttat hit men det är det ingen som bryr sig om. Hon är ju från Polen och det verkar inte spela någon roll för hon är ju både vit och blond...

2007-05-22 @ 18:57:50
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: Cassandra

Som sagt gillar inte sd egentligen, vill bara ge de andra partierna en aha-upplevelse, liksom
"-jaha folk är intresserade av invandringsfrågan". stänga in invandrarna på ett område är pantat, de kan ju spridas ut lite så de lättare kommer in i samhället.

2007-05-23 @ 15:35:10
Postat av: Ylva

Inte nåt fel på tanken att ge partierna en aha-upplevelse i sig, men tänk bara på att sd mest är täckmantel för det förra, mer öppet rasistiska partiet i Sverige. En röst ger dem mer makt, och om för många röstar på dem kan man få lite mer än vad man bad om.

2007-05-23 @ 17:27:23
Postat av: Sandra

Att tänka att man vill ge de andra partierna en aha-upplevelse är bara ren och skär idioti. Titta bara på hur det går med sossarna vs. moderaterna för tillfället. Folk var sura över att sossarna var så mesiga och bara höll på med massa dravvel, dock var det mesta hatet mot dem endast p.g.a Göran Persson och folk röstade blått istället, vad har nu hänt? Jo, a-kassan är sänkt, reglerna för folk som är untanför systemet är strängare, skatten sänks (det verkar tydligen vara en bra sak att dra in på skola och vård), fastighetsskatten är borta, arvskatten är borta och gud vette alla skatter som är borta. Enda kruxet är att de här skattesänkningarna/borttagningarna gynnar endast de som redan innan hade rätt mycket pengar. De som levde på botten förut har nu sjunkit genom marken.
Så aha-upplevelser är bara dumt. Bara för att man vill påpeka EN sak så kan man inte rösta fram något som förstör så extremt mycket.

2007-05-23 @ 18:30:21
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: Cassandra

Du har rätt men har noll koll på vad jag annars ska rösta på, gillar inget av partierna :/ Borde starta eget xD

2007-05-24 @ 21:02:15
Postat av: Sandra

Det enda man kan göra för att påpeka att det är fel är att rösta blankt.
Det är många som inte inser det utan skiter bara i att gå och rösta, det är helt hemskt.

2007-05-24 @ 23:24:57
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: Cassandra

Ja! tack det ska jag göra, smart, hade jag inte tänkt på :P

2007-05-25 @ 13:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0