Tyck rätt, se rätt ut, var vuxen såfort du fyllt tvåsiffrigt

När jag satt på bussen in till stan idag satt det ett par ungar bakom mig. Notera ordet ungar. Jag kände igen två utav dem som några jag känners barn så därav visste jag ålderna på hela gänget, de gick i 6:an vilket betyder att de är 11-12 år.
När vi hade åkt en bit så börjar de prata om skolan och en utav killarna påpekar att det ändå är rätt schysst i skolan. Då får han direkt denna reaktion; "Asså fan Olsson, du måste vara sjuk du kan ju fan inte gilla skolan, är du jälva psycho eller ditt mongo?"
Det första jag reagerar över är språket.
Hur kan en 11-åring ens kan tro att det där är ett acceptabelt sätt att prata på får mig att bli helt förtvivlad över föräldrarnas totala misslyckande. Att de inte förstår hur extremt nedtryckade det är att prata sådär till varandra?
(Att barn lärt sig skita i detta språk som används mot dem och acceptera att bli kallad saker som det här är en annan femma som är än hemskare.)
Sen förstod jag verkligen inte vad som är så fel på skolan.
Vissa lärarae kan vara lite hemska, javisst, men det är ju ändå i skolan man träffar många utav sina vänner och det är ju inte som att man har nått bättre för sig? Skolan är ju ändå rätt schysst som killen påpekade. Man älskar den inte men man hatar den inte heller.
Olsson, stå på dig!

Sen fortsatte deras diskussion och det blev bara värre och värre. När det kom fram att en utav killarna hat sex med sin brud och att en tjej sa "Asså, jag har vart ihop med nn i två månader och vi har inte haft sex ännu, hallå, han går ju faktiskt i 8:an så vad väntar han på?"
Kanske på att ni skall växa upp?

Sedan fortsatte deras diskussion på samma tema ända tills vi var inne på Göteborgs Central och jag var apatisk och försökte desperat finna svar på hur i helvete allt har kunnat bli såhär.
(Behöver jag ens påpeka att brudarna tog upp ciggpaket när vi var framme på stationen?)


Kommentarer
Postat av: Emma

WTF?! nog för att jag har hört barn i den åldern vräka ur sig saker som de är på tok för små för att säga men det där tog priset! jag fattar inte att INGEN vuxen har kunnat uppfostra dom bättre så att de inte använder sånna ord. och att ha sex vid 11-12 års åldern är det sjukaste jag hört på evigheter. fy fan!

2007-06-02 @ 12:10:55
URL: http://foolemma.blogg.se
Postat av: Glitteringly

Sjukt.. Vart är världen på väg? Man blir verkligen rädd.

2007-06-02 @ 19:10:27
URL: http://glitteringly.blogspot.com
Postat av: Cassandra

Är inte ett dugg förvånad, min syrra är ju i den åldern och är precis lika dan, fast hon har inte sex hoppas jag

2007-06-02 @ 20:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0