If you start me up I'll never stop

Cassandra hoho!
Ska vi leka i helgen?

Idag är det Sveriges nationaldag och jag och pappa bråkade eftersom jag tycker att detta är en helt onödig dag. Det är inte direkt som att något viktigt hänt utan det är bara för att alla andra har nationaldagar som vi också måååste ha det. Nej, jag är glad att jag bor i Sverige oavsett om det är nationaldagen eller julafton. Sen började han klaga på folk som tar studenten och att de faktiskt inte tar studenten på riktigt. Han sa exakt samma sak som varje år "Studenten avskaffades blablablablabla"...
Jag brukar sluta lyssna efter de två första orden eftersom det är exakt samma visa varje gång. Han verkar inte inse att folk kan vara glada och fira att de äntligen är vuxna och avslutat gymnasiet och har möjlighet att komma ut i arbetslivet på riktigt?
Sen är det en annan femma att det mest innebär arbetslöshet och panik...
Men först festar man järnet och sen kan man ta paniken i samband med baksmällan...

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Ja vi kan leka i helgen :P

2007-06-07 @ 16:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0