So stuff your dreams, you stiff old fake

Apropå gamla härliga Växjöband så måste jag ju bara tipsa er om att titta in här.
Musiken är så långt borta från vad jag i vanliga fall gillar fast det är något i Pelles röst och pianoslingorna som trollbinder mig. Fast nej, det är inte bara det, det är nått annat... jag är i vilket fall som helst helt lost på detta vackra gamla band.
Lyssna på Vaseline Teen Enterprise så förstår du. Eller Morphine, den släpigheten får mig att bli helt lycklig på något snett sätt.
Helt plöstligt känns det som att Venus Outback lever, dock är det ingen som vet vem det är som lagt upp sidan, vem, vem, vem?

image215


----------------------------------------------------------------

Jag tror att jag har en thing för riktigt släpig och smärtsam musik. Därav mitt enorma tycke för Dixas nya låtar, Marilyn Manson överhuvudtaget och Venus Outback.
Ju mer psykad låten är, ju djupare den skär, ju tyngre man blir i huvudet, ju mer gillar jag den.
För att sedan tvärvända tillbaka till mitt vanliga popindieträsk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0