Bara vara

Idag har jag inte gjort ett enda jota och det är jag glad över. Jag har suttit i min soffa och tittat lite på Simpson's, plockat upp en del kläder och hängt upp dem på galgar.
I övrigt så har jag inte gjort något alls. Tiden har bara flugit förbi när jag tittat på blommer i trädgården eller tecknat på ännu en ny bild som jag snart skall slänga.
Många tycker antagligen att jag borde ha haft väldigt tråkigt idag men - Nej, det har jag inte haft.
Jag har njutit utav de där små sakerna i livet, de som bygger upp vår värld.
Jag har lagt bort all stress och bara varit.
Varför är det idag en sådan extrem prestationspress på oss?
Du måste träffa människor hela tiden, fika, fika, fika. Stressa, stressa, stressa. Var effektiv. Slösa inte bort din tid. Var aktiv. Spring 3 mil om dagen. Stressa, stressa, spring och stressa! NU! NU! NU!
Nej. Jag vill inte.
Jag stängde av omvärlden och "slösade bort" en dag, varför har ni så svårt för det?
I mina ögon har jag inte slösat bort någon tid alls, jag har njutit utav vardagens små vackra ting.

Kommentarer
Postat av: Liv

Fyfan ja. Det värsta jag vet är folk som verkligen tappar hakan när man berättar för dom att "Näe, jag har inte gjort ett skit de senaste dagarna. Jag har bara legat hemma och glott på tv/slappat!".
Det är som om dom är jagade av något och tror att dom när som helst kommer att bli ifångatagna, av tiden. Helt galet...
So, go you for slapping today! Det finns inga bättre dagar än de! :)

2007-07-28 @ 18:42:50
URL: http://inteallsfoerbannad.blogg.se
Postat av: Sandra

Ja, om man inte gör en massa saker så är man ju misslyckad :/ Många ångestfyllda minnen från mellan- och högstadiet ang. detta slappisfenomen.
But I love doing nothing <3

2007-07-28 @ 20:56:38
URL: http://vendelay.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0