A tiger is a tiger, not a lamb...

God eftermiddag!
Efter flera veckor på resande fot så har jag nu än en gång landat i lilla Gråbo utanför Göteborg igen. När jag var här senast (drygt 2 veckor sen) så var jag här mindre än 12 timmar så jag har inte vart här "på riktigt" sen ca mitten utav juni.
När jag kom in på mitt rum möttes jag utav en stor karta över Londons tunnelbanesystem, vad det nu är bra för att spara på? Det finns ju miljarder nya som man får gratis på stationerna och jag sitter här hemma in Sweden och stökar ner mitt rum med massa onödigt vetande.
Det är bara Northern, Piccadilly, Central och District som jag behöver veta och de fyra kan jag ändå rätt så bra i huvudet.
Det kändes mycket lustigt att komma hem igår, funny how the kids, all dressed up and fine, standing in a line so the homecomer can say they look so sweet.

I lördags var det fest hos Ludde, ett gäng söta band som spelade, massa trevliga och relaxade människor och DJ:s med tänket "desto töntigare, desto bättre". Mycket trevligt faktiskt, lite "Vamos a la playa" och otaliga omgångar med Twister på dansgolvet. Jag och Chris ägde dem lätt.
Träffade på Jonas och Markus från kvällen innan och det var trevligt.
Sen kom hypade Lusha och hon, jag och Emma körde galen dans nere på golvet, synd att det var så få som var i samma partymode som oss dock, hur kul är det på en skala att gå på fest och bara sitta i ett hörn och se ut som ett mähä? Okey om man känner att man inte orkar ha kul hela tiden men lite action borde man väl ha?
Ja, jag vet inte.
Mitt liv går iallafall ut på att möta så många intressanta människor och ha så roligt som möjligt. Träffa någon med samma syn på livet att älska och skaffa barn och bli mor/farmor och helt enkelt bara njuta av livet till fullo.
Jag är inte cool. Jag kommer aldrig att bli det heller, men jag kan inte säga att jag inte har kul.
Jag tyckte dock synd om snubben som skulle upp och öppna Debaser dagen efter, han var inte alls särskilt glad i att jobba där då han insåg att "nu är klockan 2, om 6 timmar ska jag ha öppnat skiten redan". We felt a little bit sorry for him.

Yesterday, the rain came to town och jag åkte därifrån. Dock regnar det här i Göteborg också så det spelade väl ingen större roll. Dock hoppas jag att Malmö inte blåser bort under tiden jag är hemma, dock finns det rätt stor risk för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0